در مراسم اختتامیه هفته اجتماعی و فرهنگی آستارا عنوان شد؛

فرماندار آستارا: توسعه این شهرستان در گروی فرانگری است

حرف تازه – مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان : شهرهای دیگر، آستارا را در برنامه های اجتماعی و فرهنگی الگو قرار دهند فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توسعه این شهرستان در گروی فرانگری است و باید در همه ابعاد به آن توجه کرد. یونس رنجکش در مراسم اختتامیه اولین هفته فرهنگی و اجتماعی آستارا […]

حرف تازه – مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان : شهرهای دیگر، آستارا را در برنامه های اجتماعی و فرهنگی الگو قرار دهند

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توسعه این شهرستان در گروی فرانگری است و باید در همه ابعاد به آن توجه کرد.
یونس رنجکش در مراسم اختتامیه اولین هفته فرهنگی و اجتماعی آستارا افزود: رسیدن به توسعه پایدار مستلزم شناخت کافی از همه فرصت‌ها و چالش‌ها و توجه به داشته ها است که نمی توان از هیچکدام غفلت کرد.
وی اضافه کرد: شاید در گذشته عده‌ای توسعه را تنها در حوزه پیشبرد اهداف زیرساختی می‌دیدند و تمام تلاش‌ها برای ساخت و سازه ها متمرکز بود اما تجربه نشان داده است تا زمانی که به زیر بناها توجه نکنیم از زیر ساخت ها به خوبی نمی توانم بهره ببریم و توجه به سرمایه های اجتماعی و نقش آنها را در پیشبرد اهداف توسعه زیرساختی بسیار حائز اهمیت برشمرد.
وی یادآور شد: فرهنگ، زیربنای توسعه زیرساخت‌ها است و در این میان تا فرهنگ جامعه در مسیر بهره مندی صحیح از زیرساخت ها اصلاح و فراگیر نشود نمی‌توانیم به جامعه توسعه یافته دست یابیم.
فرماندار آستارا با اشاره به چالش‌های کشور در حوزه مشکلات اجتماعی از قبیل بیکاری، اشتغال، فقر و موارد دیگر افزود: توسعه تک بعدی موجب چالش‌های اجتماعی می شود و اگر ما فقط به امر توسعه اقتصادی بیاندیشیم بدون در نظر گرفتن ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه متاسفانه درگیر چالش‌ها و تهدیدات دیگر می شویم که اکنون نیز بر اساس سیاست‌های توسعه نامتوازن درگیر آن هستیم و در سطوح عالی کشور به ویژه مقام معظم رهبری دستورات و برنامه‌ریزی‌هایی برای اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ها صادر و در حال اجراست.
رنجکش ادامه داد: آستارا برخوردار از ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است که تلاش می‌کنیم از همه ابعاد آن در مسیر توسعه بهره مند شویم و در کنار پیگیری‌هایی که باید در حوزه عمران و توسعه اقتصادی انجام شود از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز غافل نشویم.
وی برگزاری اولین هفته فرهنگی و اجتماعی در آستارا را فرصتی برای بازشناسی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه برشمرد که می‌تواند در مسیر اقدامات پیشگیرانه برای پیشبرد اهداف توسعه طلبانه شهرستان حائز اهمیت باشد.
وی ضمن تشکر از همراهی های دستگاه های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد و استقبال خوب مردم آستارا از این برنامه اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد برنامه‌ریزی‌های جامع تر در مسیر توسعه نشاط اجتماعی و بهره مندی از مشارکت‌های عمومی در این زمینه باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز گفت: برگزاری هفته فرهنگی و اجتماعی در آستارا با استقبال مردم مواجه شده و باید مسئولان شهرستان های دیگر استان، این شهرستان را الگو قرار داده و اینگونه برنامه ها را اجرا کنند.
علی پورحسن افزود: با برگزاری هفته فرهنگی اجتماعی می توان به استعدادهای هنری در جامعه بها داد و متاسفانه اغلب، از مقوله هنر در حوزه های مختلف غفلت شده است.
وی اظهار کرد: پیوست فرهنگی برای تمام برنامه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ضروری است و مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند و آستارا با برگزاری هفته فرهنگی و اجتماعی، ارتباط معنادار توسعه پایدار با فرهنگ را ثابت کرد.
دراین برنامه حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه محترم شهرستان آستارا ضمن تشکر از فرماندار آستارا در برگزاری هفته اجتماعی و فرهنگی بر ضرورت توجه به فرهنگ و فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد.

اجرای موسیقی و نمایش طنز و تجلیل از فعالان ستاد اربعین، چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و دست اندرکاران هفته فرهنگی اجتماعی آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.