مدیر عامل موسسه محیط زیستی سبزکاران :

فرصت ثبت رشت در شبکه جهانی شهرهای تالابی را از دست بدهیم باید تا سال ۲۰۲۲ منتظر بمانیم

حرف تازه – نسیم طواف زاده مدیر عامل موسسه محیط زیستی سبزکاران در جلسه عصر دیروز کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به ارائه توضیحاتی در خصوص پیوستن تالاب عینک به شبکه جهانی شهرهای تالابی تحت کنوانسیون رامسر پرداخت و گفت: بحث شبکه جهانی شهر های تالابی در سال ۲۰۱۲ مطرح شد و در سال […]

حرف تازه – نسیم طواف زاده مدیر عامل موسسه محیط زیستی سبزکاران در جلسه عصر دیروز کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به ارائه توضیحاتی در خصوص پیوستن تالاب عینک به شبکه جهانی شهرهای تالابی تحت کنوانسیون رامسر پرداخت و گفت: بحث شبکه جهانی شهر های تالابی در سال ۲۰۱۲ مطرح شد و در سال ۲۰۱۵ تصویب و در سال ۲۰۱۷ به دست کشورها رسید.

وی افزود: هدف از این شبکه بهبود عملکرد دولت های محلی در ارتباط با تالاب ها و استفاده خردمندانه از آنهاست.

طواف زاده اظهار داشت: کنوانسیون با معرفی شهرها به دنبال رشد آگاهی در ارتباط با تالابهاست تا تصمیمات محلی بر خلاف مصالح آنها اتخاذ نشود و به بهانه توسعه منجر به تخریب تالاب ها نشود.

مدیر عامل موسسه محیط زیستی سبزکاران در ادامه تصریح کرد: البته این موضوع هیچ الزام و مساله حقوقی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: دبیر کل شبکه از بین شهرهای عضو انتخاب خواهد شد.

طواف زاده این اقدام را گام موثری در راستای برندسازی رشت دانست و گفت: حمایت های مالی، توصیه ای و فنی کشورها برای بهسازی فضا از دیگر دستاوردهای آن خواهد بود.

مدیر عامل موسسه محیط زیستی سبزکاران با اشاره به اینکه تالاب عینک پس از تالاب انزلی بزرگترین تالاب استان است در ادامه گفت: گونه های جانوری ارزشمندی در تالاب عینک حضور دارند. دو فرد حاجی لک لک به گیلان آمده اند و در اطراف این تالاب لانه گذاری کرده اند. عقاب مصری هم فقط در حاشیه این تالاب دیده می شود.

طواف زاده همچنین از احتمال بالای حضور رشت در دبیر خانه اصلی مشورتی شبکه شهرهای تالابی به دلیل تعدد تالاب های ایران خبر داد.

وی افزود: اگر در این دوره از این فرصت استفاده نکنیم باید تا سال ۲۰۲۲ منتظر بمانیم ضمن آنکه به نظر می رسد در این دوره شانس بیشتری داشته باشیم.

نسیم طواف زاده در پایان گفت: ۸ اردیبهشت سال آینده لیست نهایی شهرها در دوبی اعلام خواهد شد.