سید امیرحسین علوی:

فرایند انتخاب شهردار برگرفته از روح مردم سالاری دینی است

حرف تازه – سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه روز گذشته شورا با اشاره به مساله انتخاب شهردار گفت: اینکه شورا با اکثریت مطلق آرا به یک کاندیدا رای می دهد بر مبنای راهنمایی بزرگان و فرایندی است که به صورت کاملا منطقی و عاقلانه برگرفته از روح مردم سالاری دینی بوده […]

حرف تازه – سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه روز گذشته شورا با اشاره به مساله انتخاب شهردار گفت: اینکه شورا با اکثریت مطلق آرا به یک کاندیدا رای می دهد بر مبنای راهنمایی بزرگان و فرایندی است که به صورت کاملا منطقی و عاقلانه برگرفته از روح مردم سالاری دینی بوده است. 

رئیس شورا با بیان اینکه امروز علوی در جایگاه رئیس شورا صحبت می کند خاطرنشان کرد: دغدغه شورا رشد و پیشرفت شهر است و باید پاسخگو باشیم.

علوی با تاکید بر علاقه و ارادت شخصی خود به بزرگان استان تصریح کرد: نصایح بزرگان روی چشم ما جا دارد و مثل دوره قبل با این عزیزان در تصمیمات مهم مشورت می کنیم. انتخاب شهردار هم با دو ماه پیگیری مستمر، بررسی سوابق و خواسته های مردم بوده است و در کمتر از دوهفته بر اساس اصول و موازین انتخاب خوبی انجام شد که باید به فال نیک گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه خواستار شد که اگر دغدغه ای در خصوص مبحث استانداری وجود دارد به شورا تسری پیدا نکند و افزود: شورا در انتخاب هایش مستقل عمل می کند و این انتخاب هم کمترین تاثیر سیاسی را داشته است و مسائل سیاسی در آن دخیل نبوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: نمایندگان مردم باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند تا بتوانند با صلابت و قدرت بیشتری کار کنند.

سید امیرحسین علوی تصریح کرد: قطعا در هر مجموعه اختلاف نظرهایی وجود دارد اما این عین بلوغ فکری و عقلانیت و دلسوزی برای مردم شهر است که با وجود اختلاف نظر، در بزنگاه تصمیم واحد گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهررشت با اعلام اینکه پاسخ ما با کار و خدمت به مردم مشخص می شود ادامه داد: با توجه به عقب ماندگی های شهر رشت امروز انتقادات را به جان می خریم اما با خدمت رسانی مطلوب به مردم پاسخ اعتمادشان را خواهیم داد.

علوی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه شورا قصد دارد در این دوره کارهای بزرگتری انجام دهد گفت: بر اساس چارت های شهرهای مختلف چارتی برای رشت تنظیم شده است و با پیشنهادات همکاران تا هفته آینده در دستور کار قرار می گیرد.

وی در پایان با اشاره به اقلیم بی نظیر رشت تصریح کرد: قصد داریم رشت را در کنار شهرهایی مثل پاریس در فهرست شهرهای تالابی ثبت کنیم.