فراخوان ساخت ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس رشت در کمیسیون بودجه شورا مصوب شد
حرف تازه – بر اساس مصوبه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی، شهرداری رشت اختیار دارد ساخت ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس را از محل تبلیغات در همان ایستگاه ها به فراخوان بگذارد و ظرف مدت سه ماه احداث آن را آغاز کند. در جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، موضوع فراخوان […]
حرف تازه – بر اساس مصوبه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی، شهرداری رشت اختیار دارد ساخت ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس را از محل تبلیغات در همان ایستگاه ها به فراخوان بگذارد و ظرف مدت سه ماه احداث آن را آغاز کند.
در جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، موضوع فراخوان احداث ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس بررسی شد.
انتقاد سید امیرحسین علوی از ظاهر برخی از سازه های تبلیغاتی
سید امیرحسین علوی، رئیس کمیسیون بودجه، ضمن انتقاد از وضعیت برخی سازه های تبلیغاتی در سطح شهر گفت: سازه های تبلیغاتی ایرادات فراوانی دارد و انتظار داریم تذکرات لازم در این خصوص داده شود.
وی افزود: بسیاری از سازه های تبلیغاتی نامناسب است و با دیدن آنها حس بدی به شهروندان دست می دهد.
علوی تصریح کرد: در برخی موارد یک لوله گذاشته اند و صفحه ای روی آن نصب کرده اند و اسم بیلبورد روی آن گذاشته اند در صورتی که امروزه بیلبوردها در سطح دنیا بسیار شکیل تر و جذاب تر طراحی می شوند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای چهارم رشت همچنین با بیان اینکه به ساخت ایستگاه اتوبوس در سطح شهر شدیدا نیاز داریم اظهار داشت: در ضوابط بودجه ۹۵ هم به شهرداری اجازه داده شد که ایستگاه های اتوبوس را از محل تبلیغات همان ایستگاه ها بسازد اما متاسفانه هیچگاه این اتفاق رخ نداد.
محمدحسین واثق کارگرنیا: به نظر می رسد شهرداری هم می تواند انجام دهد
محمدحسین واثق کارگرنیا هم با اشاره به ضرورت ساخت ایستگاه های جدید اتوبوس در رشت، گفت: ساخت چنین ایستگاه هایی از وظایف ذاتی شهرداری ها است اما از آنجا که در آن زمان شهرداری وضعیت مالی مناسبی نداشت پذیرفتیم چنین پیشنهادی ارائه شود.
عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: البته امروزه شهرداری رشت اوضاع بهتری دارد و پروژه هایی با رقم های بالاتر را هم در دست اجرا دارد به همین دلیل چنین پروژه ای حداکثر با حدود ۲ میلیارد تومان هزینه در مقابل ارقام سایر پروژه ها چشمگیر نیست و به نظر می رسد شهرداری هم بتواند انجام دهد.
کارگرنیا با تاکید بر ضرورت دقت در طراحی ابعاد و ظاهر سازه های تبلیغاتی ایستگاه های اتوبوس، افزود: شهر رشت را شهری گردشگری می دانیم و نباید مسافرین با آشفتگی ظاهر شهر و تعدد سازه های تبلیغاتی مواجه شوند. ضمن اینکه این سازه های تبلیغاتی نباید مزاحم مغازه های اطراف شود.
آرش امیرلو: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری با تعریف ردیف بودجه عمرانی می تواند اقدام به ساخت ایستگاه های اتوبوس کند
در این جلسه همچنین رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت گفت: چنین مدل هایی می تواند درامدی پایدار برای سازمان های شهرداری رشت باشد.
آرش امیرلو تصریح کرد: اگر برای سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت ردیف عمرانی در نظر گرفته شود این سازمان می تواند هریک از سازه ها را با رقمی در حدود ۱۲ میلیون تومان بسازد و در حدود سه تا چهار ماه کار را به پایان برساند.
وی همچنین به مدل برگزاری مزایده های سال گذشته انتقاد کرد و گفت: امسال مدل جدیدی در مزایده ها تعریف کرده ایم و درمدزایی مناسبی در این حوزه خواهیم داشت.
امیرلو تصریح کرد: در خصوص ایستگاه های اتوبوس هم می توانیم با هزینه ای در حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان به درامدی پایدار برسیم.
نرجس محجوب رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری نیز با اشاره به موارد مشترک بین سازمان ها در تهران گفت: در چنین شرایطی می توان تفاهم نامه ای میان سازمان ها امضا کرد و درصدی برای هر سازمان از درامد حاصله تعریف کرد.
مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به تفاوت های سازمان با دفتر سرمایه گذاری که پیش از این فعالیت داشت تصریح کرد: سازمان بر اساس اختیاراتی که در اساسنامه دارد می تواند در شهرستان های اطراف نیز رسالت درامدزایی خود را دنبال کند.
پس از تبادل نظر و اجماع اعضای کمیسیون و با اشاره به اینکه شاید مدل پیشنهادی سازمان مناسب باشد اما فعلا شرایط این کار وجود ندارد مقررشد فراخوان ها برگزار شود و شهرداری رشت ساخت ایستگاه های اتوبوس را طبق مصوبه پیگیری کند و ظرف مدت سه ماه آینده به پایان برساند.
شایان ذکر است در ابتدا طبق لایحه پیشنهادی علاوه بر سازه های تبلیغاتی در ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس ، تعدادی استند تبلیغاتی نیز پیشنهاد شده بود تا سرمایه گذار نسبت به ساخت ایستگاه ها ورود کند و پس از آن به مدت زمان مشخصی از امتیاز سازه های تبلیغاتی ایستگاه ها و استندها بهره مند شود و پس از مدت معلوم سازه ها در اختیار شهرداری قرار گیرد اما در مصوبه کمیسیون صرفا تبلیغات در ایستگاه در نظر گرفته شده است.
ارسال دیدگاه