در پی ایجاد ترک‌های عمیق در پایه و عرشه پل؛

فاجعه انسانی در کمین تقاطع غیرهمسطح منطقه آزاد انزلی ؟!

حرف تازه – فاجعه انسانی در کمین تقاطع غیر همسطح شهید سید موسی نامجوی بندر کاسپین انزلی (حسن‌رود) است؟ در پی ایجاد ترک بزرگ و شکاف عمیق در یکی از پایه‌های پل شهید نامجوی بندر کاسپین (حسن‌رود)، به نظر می رسد فاجعه انسانی، این بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور را به شدت تهدید می‌کند. این […]

حرف تازه – فاجعه انسانی در کمین تقاطع غیر همسطح شهید سید موسی نامجوی بندر کاسپین انزلی (حسن‌رود) است؟

در پی ایجاد ترک بزرگ و شکاف عمیق در یکی از پایه‌های پل شهید نامجوی بندر کاسپین (حسن‌رود)، به نظر می رسد فاجعه انسانی، این بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور را به شدت تهدید می‌کند.

این در حالیست که بهره‌برداری از پل و تردد خودروها و تریلرهای سنگین از روی عرشه تقاطع نامجوی همچنان ادامه دارد و احتمال وقوع فاجعه بزرگ انسانی، رانندگان و ساکنین منطقه را تهدید می‌کند.

مشاهدات عینی خبرنگار گیل‌نامه از محل پل حاکیست که احتمالا در پی نشست زمین در محدوده پی یکی از پایه‌های اصلی پل، شناژ و عرض عرشه پل شهید نامجوی بندر کاسپین انزلی (حسن‌رود) دچار ترک خوردگی و شکاف عمیق و عرضی شده و این شکاف‌ها در دو سمت پل و عرشه امتداد یافته است.

تا لحظه نگارش این خبر، تردد خودروهای سبک و سنگین از روی این پل ادامه داشته و از واکنش و برنامه احتمالی مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی برای حل این معضل خطرناک، خبری در دست نیست.

جا دارد تا مسئولان این سازمان، بدون فوت وقت، برای علاج این معضل، پیش از وقوع فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر، راهکاری ایمن، سریع و کارشناسی شده به کار گرفته و دست‌کم در شرایط کنونی، از تردد خودروهای سنگین از روی عرشه این پل ممانعت به عمل آورند.

گفتنی است که تقاطع غیر همسطح شهید سید موسی نامجوی منطقه آزاد انزلی، خردادماه سال ۹۴ (دو سال و هفت ماه پیش)، با حضور اکبر ترکان، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، محمدعلی نجفی، استاندار وقت گیلان و رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع : گیل نامه

گزارش تصویری از وضعیت امروز شکاف‌ها و ترک‌خوردگی‌های پل شهید نامجوی حسن‌رود را در ادامه می‌بینید: