غبار فراموشی بر پیکر بقعه متبرکه امامزاده اسحاق (ع) شفت

تی تی خبر (حرف تازه) : وضعیت نگران کننده  ساخت بقعه متبرکه امامزاده اسحاق(ع) امروز سوالی است که ذهن هر زائر و گردشگری که به روستای امامزاده اسحاق (ع) می رود را به خود مشغول می سازد؛ آیا این شان و منزلت زوارهای امامزاده اسحاق (ع) و خواهرش خیرالنسا (س) است ؟!!! به گزارش حرف تازه به […]

تی تی خبر (حرف تازه) : وضعیت نگران کننده  ساخت بقعه متبرکه امامزاده اسحاق(ع) امروز سوالی است که ذهن هر زائر و گردشگری که به روستای امامزاده اسحاق (ع) می رود را به خود مشغول می سازد؛ آیا این شان و منزلت زوارهای امامزاده اسحاق (ع) و خواهرش خیرالنسا (س) است ؟!!!
به گزارش حرف تازه به نقل از عصر صادق ،روستای امامزاده اسحاق (ع) در ۵۵ کیلومتری مرکز گیلان ، در دل طبیعت زیبای دهستان چوبر از توابع شهرستان شفت قرار دارد.
بقعه متبرکه امامزاده اسحاق (ع) و خواهر مکرمه اش خیر النسا (س)در نزد اهالی شهرستان شفت و روستاهای اطراف دارای شان و منزلت ویژ ه ای است ؛ به گونه ای که در ایام و مناسبتهای دینی و فرهنگی مختلف میتوان ارادت ویژه مردم آن حوالی به این امامزاده گان را براحتی دید.

اما با گسترش علم و فناوری و راههای مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی ، مخصوصا در ۲ دهه اخیر ، نام و آوازه و شفاعت این امامزاده گان در کل کشور پیچید بگونه ای که  سالانه مسافر و زوارهای زیادی ااز اقصی نقاط کشور و گیلان را بخود میبیند.

روستای امامزاده اسحاق (ع) علاوه بر فضای معنوی و عرفانی اش به علت شرایط اب و هوایی ویژه و بافت تاریخی،بازار سنتی اش  ، کوهها و طبیعت بکر اطرافش یکی از مکان های توریستی و زیارتی استان گیلان بشمار می اید که توانسته نظر افراد زیادی را بسوی خود (چه از نظر زیارتی و چه از نظر توریستی) جلب کند.

در چند سال گذشته بعلت شرایط جدید و ازدحام رفت و امد ها نیاز به تغییرات گسترده و فراهم کردن شرایط برای رفاه مسافران دیده میشد ک الحق و انصاف امکانات خوبی چون راه آسفالته ، برق ، اب و امکانات بهداشتی و … فراهمشد.

اما یکی از تغییرات ایجاد شده ، تغییر معماری ساختمان قدیمی و سنتی چوبی بقعه متبرکه امامزاده اسحاق (ع) و خیر النسا(س) به ساختمانی با طرح و معماری جدید است که میتواند منشا تغییر و تحولات مثبتی در جهت پیش برد عقاید دینی و اهداف فرهنگی در این روستا یا شهرک باشد که اتفاقا شروع خوبی نیز در جهت اجرای پروژه زده شد .
اما متاسفانه انگا چند وقتیست پروژه خوابیده و نیمه کاره رها شده و مانند قبل شاهد تغییرات جدید در ساختمان حرم نیستیم و متاسفانه روند اجرایی پروژه به خوبی طی نمیشود .
از انجایی که حرم امامزاده اسحاق(ع) بر فراز قله های شهرستان شفت و در دل طبیعت زیبا و بکر گیلان قرار دارد و بعلت وزرش بادهای فصلی و شرایط ویژه اب و هوایی که سالانه بارشهای فراوانی بصورت برف و باران را بخود می بیند،نیاز دارد تا به روند اجرایی آن به صورت ویژه نگاه شود نه اینکه در و پنجره ها ی ساختمانش چندین ماه دست نخورده و خالی بماند تا حتی در بعضی موارد شاهد ورود نزولات جوی و حتی بعضی پرندگان در داخل صحن حرم شویم .
تاسف بارتر از همه این است که حتی کف بتنی حرم همانگونه رها شده و حتی یک فرش درست و حسابی بر روی ان پهن نشده است به گونه ای که در اکثر مواقع حتی جای نشستن برای پیرمردها و پیر زنان وجود ندارد

چرا باید برای مناجات با خدایمان و خواندن نماز در جوار ضریح امامزاده اسحاق (ع) ودر صحن حرم ،فقط یک فرش ۶ متری پهن باشد که آن هم به علت نداشتن پنجره و باز بودن فضای اطراف حرم و برای انکه باد فرش را با خود به این طرف و ان طرف نبرد در چهار گوشه فرش آجر سفالی بگذاریم !!
آیا این شان و منزلت زوارهای امامزاده اسحاق (ع) و خواهرش خیرالنسا (س) است ؟!!!

آیا درست است که حتی یک کمد ساده برای قرار دادن قران و دعا در داخل حرم نباشد ؟!!!!
مگر خرید و جا زدن در و پنجره ها برا ی جلوگیری از عوامل بیرونی و فرش کردن صحن برای درست انجام دادن واجبات الهی و جانمایی یک کمد برای قرار دادن قران ودعا که از الزامات اولیه یک بقعه متبرکه است چقدر هزینه بردار است ؟ !!!

ایا میتوان !برای اعتقادات مردم قیمت گذاری و کم کاری کرد .

باید حتی اگر شده بصورت موقت ، تا زمان اتمام پروژه طراحی شده ، این نقیصه ها مرتفع شود چرا که اکثر زوار و مسافران از شرایط موجود در حرم گله مند هستند و مشتاق این هستند  تا شرایط به گونه ای باشد تا بتوانند زمان بیشتری را در حرم به راز و نیاز با خدای خود بپردازند.

ولذا از فرماندار محترم شهرستان شفت ، اداره اوقاف و امور خیریه و بخشدار محترم بخش احمدسر گوراب و هیات امنا حرم مطهر و مسولان فرهنگی شهرستان عالم پرور شفت انتظار داریم تا چاره ای برای این مشکلات بیاندیشند،

چرا که این شرایط برازنده زوارهایی نیست که از راههای دور و نزدیک به پابوس برادر و خواهر امام رضا (ع ) می آیند .

در زیر گزارش تصویری عصر صادق از ساختمان و شرایط مسافران و زائرن بقعه امامزاده اسحاق (ع) را مشاهده می کنید:

۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳

۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰

۲۱۲۲