عواقب پافشاری بر ورود سیاسیون پرحاشیه به بدنه هیئت های ورزشی

سالهاست که هیئت های ورزشی، محملی برای ورود سیاسیون و افراد فاقد تخصص و سابقه ی ورزشی ست. هیئت هایی که با نگاهی سطحی به ساختار و عملکرد آنها میتوان به وضوح شاهد بی تدبیری در انتصاب و اصطلاحا ” آمدن همه چیز به همه چیزمان” بود.

حرف تازه – مهتا صدری: سالهاست که هیئت های ورزشی، محملی برای ورود سیاسیون و افراد فاقد تخصص و سابقه ی ورزشی ست. هیئت هایی که با نگاهی سطحی به ساختار و عملکرد آنها  میتوان به وضوح شاهد بی تدبیری در انتصاب و اصطلاحا آمدن همه چیز به همه چیزمان بود.

این هیئت ها  که می بایست سکوی ترقی و معرفی ورزشکاران به عرصه ملی باشند، عملا در چنبره ی قدرت سیاسیونی ست که به واسطه آشنایی های بخوانید ”شائبه برانگیز“ با برخی مدیران از این نمد نیز طبق معمول به دنبال دوختن کلاهی هرچند گشاد و بی قواره برای خود هستند.

نظارت بر حسن اجرای امور، عملکرد و بررسی صلاحیت و تخصص روسای هیئت های ورزشی با رئیس هیئت آن رشته در استان و ریاست اداره ورزش و جوانان هر شهرستان است که به نظر میرسد در مواردی با انفعال ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت که گفته میشود  ”شیوه مدیریتی اش راضی نگه داشتن همگان از خود است و اقتدار و قدرت لازم را برای مواجهه با مشکلات ایجاد شده توسط روسای این هیئت ها ندارد“، این موارد را بیش از پیش رقم زده است.

موضوع مهم آن است که هیچ معیار و وزنه ای دقیق تر و روشن تر از عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاع کاری روسای برخی از همین هیئت ها که شنیده میشود بواسطه ارتباطاتی و بدون بررسی های لازم حکم خود را دریافت کرده اند، نیست و توجیهی از این باب نیز جهت پافشاری بر حضور این افراد در راس این هیئت ها وجود ندارد و لحاظ نشدن همین مورد اخیر نیز در تصمیم گیری قاطعانه برای قطع ادامه همکاری با این افراد، گمانه زنی هایی را برای اهالی ورزش و مردم رقم زده است.

حال سوال اینست که تهدیدات و پیامدهای وجود چنین مسئولانی با حواشی اخلاقی و… برای فرزندان دلبند مردم را چه کسی پاسخگوست؟ آیا می توان به راحتی چشم بر ناامنی روانی ایجاد شده برای این خانواده ها با این قبیل انتصابات بست؟

حساسیت و  پیگیری رسانه هایی که فارغ از حب و بغض، نگران پیامدهای اجتماعی و… این احکام هستند و وظیفه نظارت بر عملکرد مسئولین را نیز برعهده دارند در جهت شفاف سازی عملکرد مسئولان زیربط در این خصوص و در نهایت برکناری و عزل این افراد منفعت طلب میتواند مانع نتایج فاجعه باری شود که در موارد مشابه دامنگیر آبروی یک شهر در سطح ملی بوده است.