انتقادات شدید شورا از آسفالت های رشت؛

علوی: چرا آسفالت رشتیان بالا پایین و موج دار اجرا شد؟/ کارگرنیا: بعد از برف کار خاصی انجام نشد/ جذب: از روزی که آمدم همین بود و قول بهبود شنیدم

حرف تازه – هفتمین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در سال ۹۶ با انتقاد شدید اعضای شورا از وضعیت آسفالت های رشت همراه بود. سید امیرحسین علوی، حجت جذب و محمد حسین واثق کارگرنیا اعضای حاضر در این جلسه بودند. انتقاد شدید سید امیرحسین علوی از وضعیت آسفالت های رشت […]

حرف تازه – هفتمین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در سال ۹۶ با انتقاد شدید اعضای شورا از وضعیت آسفالت های رشت همراه بود.

سید امیرحسین علوی، حجت جذب و محمد حسین واثق کارگرنیا اعضای حاضر در این جلسه بودند.

انتقاد شدید سید امیرحسین علوی از وضعیت آسفالت های رشت / چرا آسفالت رشتیان بالا و پایین و موج دار اجرا شد؟ / سازمان عمران بر اجرای آسفالت ها نظارت هم می کند؟

در ادامه سید امیرحسین علوی با انتقاد از کیفیت آسفالت های شهر رشت گفت: آیا سازمان عمران بر اجرای پروژه های آسفالت مربوطه نظارت می کند؟

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال جاری کیفیت آسفالت ها تغییری خواهد کرد؟ و آیا در تیپ قراردادها نگهداری و ضمانت هم پیش بینی می شود؟ سال ۹۴ خیابان ها و معابر زیادی آسفالت شد ولی امروزه شرایط مناسبی ندارند. 

وی ادامه داد: مطالبات مردم در این حوزه روز به روز بیشتر می شود و خیابان های اصلی هم هنوز با مشکلات زیادی در حوزه آسفالت مواجهند.

علوی در خصوص آسفالت خیابان های رشت به طور موردی به خیابان رشتیان هم اشاره کرد و گفت: تنظیم تراز ارتفاعی دریچه ها کار سختی است؟ چرا آسفالت بالا و پایین و موج دار است؟ این کیفیت آسفالت ما است؟ این آسفالت نظارت صحیح داشته است؟

انتقاد واثق کارگرنیا از آسفالت های رشت / بعد از برف اقدام خاصی صورت نگرفت / ما و مردم گله مندیم

محمد حسین واثق کارگرنیا هم با انتقاد از وضعیت آسفالت های شهر رشت گفت: آسفالت مناسب خیابان های اصلی نیاز به درخواست مردمی ندارد و باید رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: در جلسات مختلف نارضایتی مردم را می بینیم و وضعیت معابر رشت نامناسب است. باید در زمانبندی مشخص این وضعیت ساماندهی شود.

کارگرنیا با تاکید بر نگهداری صحیح از آسفالت ها خاطر نشان کرد: بعد از برف اقدام خاصی صورت نگرفت و حتی خود ما هم به عنوان یک شهروند گله مندیم.

وی با انتقاد از نحوه اجرای آسفالت ها گفت: گاهی ابتدا آسفالت به طور کامل روی چاهچه ها را پر می کند و حتی باعث آبگرفتگی هم می شود . بعد از مدتی نسبت به تنظیم تراز ارتفاعی درب چاهچه ها اقدام می شود. 

حجت جذب: از روزی که آمده ام فقط شنیده ام که وضعیت آسفالت بررسی می شود و بهبود می یابد اما هنوز هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است

حجت جذب هم در انتقاداتی کوتاه گفت: بنده کمتر از یک سال است که عضو شورا شده ام اما از همان روزی که آمده ام آسفالت ها مشکل داشت و همیشه هم قول بررسی و بهبود کیفیت شنیده ایم اما هنوز هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

چیرانی: بیشتر مشکلات آسفالت در حوزه اجرا و نظارت است / به دلیل سرمای هوا و شرایط جوی بعد از برج هفت نباید آسفالت کنیم / ضمانت آسفالت ها در صورتیکه حفاری نشود یک ساله است

چیرانی در پاسخ به سوالات و انتقادات اعضای شورا گفت: سازمان عمران بر آن بخش از آسفالت هایی که در بودجه سازمان دیده شده است نظارت می کند و آنچه در بودجه شهرداری دیده شده است به بخش خصوصی واگذار می شود و نظارت با مشاور ذی صلاح است. اما آنچه مربوط به سازمان است و آن صورت وضعیت هایی که سازمان برای شهرداری ارسال می کند باید به تایید مشاور برسد و ناظر مقیم هم تعریف می شود.

وی تصریح کرد: بیشتر مشکلات آسفالت در حوزه اجرا و نظارت است و نتایج آزمایشگاهی نشان می دهد در حوزه تولید مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اعلام اینکه به دلیل سرمای هوا و شرایط جوی نباید بعد از برج هفت آسفالتی اجرا شود افزود: ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع از نقاطی که نیاز به روکش آسفالتی دارند شناسایی شده اند و سهم سازمان یک سوم است که اگر حتی سازمان هم کیفیت مناسب ارائه ندهد مشمول جرایمی خواهد شد.

وی در خصوص نحوه قرار داد ها توضیح داد: سال گذشته برای اولین بار بحث نگهداری در قراردادها دیده شد اما به دلیل شتاب زده بودن موضوع نتیجه خوبی حاصل نشد. 

چیرانی زمان ضمانت آسفالت را در تحویل قطعی یک ساله اعلام کرد و گفت: البته این ضمانت غیر از مواردی است که حفاری صورت بگیرد و اتفاقا موضوع حفاری یکی از مشکلاتی است که آسفالت ها پیش از یک سال مورد حفاری قرار می گیرند و تلاش می کنیم از این پس بتوانیم با برنامه زمانی مناسب حفاری ها ، مطالبه ضمانت یک ساله را از پیمانکاران داشته باشیم.

وی همچنین از تبیین طرح جامع آسفالت خبر داد و گفت: از این پس در قراردادها نیز این موضوع دیده خواهد شد.

چیرانی همچنین از  آسفالت معابر به ترتیب درخواست های مردمی که طی سالهای گذشته به شهرداری آمده است خبر داد و افزود : این ترمیم ها از هفته آینده تا برج هفت به ترتیب تاریخ درخواست ها اجرا می شود.