از مظلومیت تا اقتدار

علوی صدای تغییر وضعیت رشت در مجلس آینده

وجه تمایز او با بسیاری از کاندیداها حضور مقتدرانه پس از اتفاقاتی است که حق او نبوده و شاید همین اتفاقات بتواند صدای تغییر وضعیت رشت را توسط کاندیدایی که به خوبی از پس تغییر وضعیت خود برآمده در فضای انتخاباتی رشت و خمام طنین انداز کند.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه رشت و خمام شاهد یک اتفاق عجیب بود و در فاصله ای کوتاه سید امیرحسین علوی دو بار رد و دو بار تایید صلاحیت شد. موضوعی که با تایید نهایی نشان می دهد عدم تایید او احتمالا تحت تاثیر دخالت و کارشکنی های برخی رقبا و یا رجال سیاسی استان در حال رقم خوردن بود و البته تلاش این افراد برای حدف علوی ناکام ماند.

ممانعت اعضای شورای پنجم از حضور او در انتخابات دوره گذشته مجلس

علوی پیش از این در انتخابات دوره گذشته مجلس قصد داشت از عضویت در شورای شهر رشت استعفا و کارزار انتخاباتی خود را تشکیل دهد اما برخی اعضای وقت شورای پنجم در اقدامی هماهنگ و مشکوک، ظاهرا گوش به فرمان همان رجال بودند و مانع از استعفای او شدند. غیبت های عجیب برخی اعضا در نهایت باعث شد او نتواند در آن دوره کاندیدای رشت و خمام در انتخابات مجلس باشد.

تلاش برای حذف علوی از مدیریت شهری

در ادامه علوی پس از سه دوره پیروزی در انتخابات ادوار چهارم، پنجم و ششم شورای شهر رشت تصمیم گرفت در ششمین دوره شورا مسیر دیگری را دنبال کند و گزینه شهرداری رشت شود. او این بار در اقدامی که به نظر می رسید با پلن حذف او از عالم سیاست در رشت ترسیم شده است به عنوان شهردار رشت انتخاب شد و از همان اولین روزهای کاری مورد هجمه مخالفینش قرار گرفت به این امید که علوی از شورا مانده و از شهرداری رانده شود و در واقع نام او پس از نزدیک به یک دهه از مدیریت شهری رشت حذف شود.

استیضاح مشکوک برای برکناری علوی از شهرداری

هرچند در آن زمان در دومین تلاش برای برکناری علوی، جلسه استیضاح مشکوک و پرحاشیه ای رقم خورد و او از مقام شهرداری رشت برکنار شد اما اعتراض علوی و چهار عضو شورا به رای نهایی مبنی بر برکناری اش منجر به بازگشت موقت به شهرداری رشت شد. چهار عضو شورا معتقد بودند رای به ابقای او داده اند و خروج ۸ رای برکناری از گلدان استیضاح شورای ۱۱ نفره ممکن نیست و نامه رسمی خود را رسانه ای کردند. در نهایت اما بازگشت علوی نیز منجر به ماندگاری او در راس مدیریت شهری رشت نشد و بار دیگر حکم به رفتنش صادر شد.

تلاش برای رد صلاحیت سید امیرحسین علوی

امید مخالفان علوی به این بود که پس از کنار گذاشتن او از شهرداری و شورا، با رد صلاحیت در انتخابات مجلس نسخه او پیچیده شود و برای همیشه از جهان سیاست کنار برود و کار و پیشه فردی خود را دنبال کند. اما علوی که اتفاقا به لحاظ وضعیت زندگی فردی و خانوادگی نیاز چندانی به این جایگاه ها نداشت همچنان ماند و جنگید و ادامه داد و یکی از عجیب ترین تایید صلاحیت های کل کشور را رقم زد.

داستان عجیب تایید صلاحیت او در انتخابات مجلس

نام سید امیرحسین علوی در بین اسامی اولیه تایید صلاحیت شده نبود. مدتی بعد صلاحیت علوی تایید شد. بار دیگر علوی از بین تایید صلاحیت شدگان حذف شد و در نهایت نام او در بین کاندیداهای نهایی تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه رشت و خمام دیده شد!

داستان پرفراز و نشیب علوی در سال های اخیر، از انتخابات گذشته مجلس تا شهرداری و انتخابات فعلی مجلس، نشان می دهد قطعا وضعیت صلاحیت او نمی توانست سینوسی باشد و طی یک ماه زندگی و پیشینه او تغییری نکرده است. وقتی در نهایت تایید شد به نظر می رسد عدم تاییدها بیشتر به واسطه کارشکنی برخی افراد و پدرخواندگی آنها بوده است. هرچند نمی توان به قطعیت در این خصوص سخن گفت اما آنچه مشخص است سید امیرحسین جنگید و بر تمام ناملایمت ها پیروز شد و در نهایت کاندیدای رسمی انتخابات از حوزه انتخابیه رشت و خمام شد.

اکنون در ایام تبلیغات رسمی، علوی با پشت سر گذاشتن این مسیر دشوار و پر پیچ و خم شاهد استقبال خوب از ستادهای انتخاباتی خود در سراسر حوزه انتخابیه رشت و خمام بوده است. او به یکی از مدعی ترین کاندیداهای این دوره تبدیل شده و جوانان بسیاری را اطراف خود می بیند.

گزینه ای مستقل از لیست های دو جناح

علوی پیش از این نیز نشان داده بدون لیست های انتخاباتی قادر به رقابت شانه به شانه با لیست ها و کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب است. هیچگاه خود را متکی و وابسته به لیست های مختلف نشان نداده است و بسیاری از حامیان او نیز از لیست ها و سیاسی کاری های دو جناح خسته اند.

علوی صدای تغییر وضعیت رشت

وجه تمایز او با بسیاری از کاندیداها حضور مقتدرانه پس از اتفاقاتی است که حق او نبوده است. شاید همین اتفاقات بتواند صدای تغییر وضعیت رشت را توسط کاندیدایی که به خوبی از پس تغییر وضعیت خود برآمده در فضای انتخاباتی رشت و خمام طنین انداز کند. او کاندیدایی است که شرایط خود را از مظلومیت به اقتدار تغییر داده است. با این تفاسیر علوی صدای تعییر وضعیت رشت در مجلس آینده خواهد بود.