تصویب بودجه سازمان حمل و نقل در کمیسیون بودجه شورای رشت؛

علوی : خروجی ترافیکی شورای چهارم ۸ میلیارد تومان بار مالی اضافه است / حاجی پور : وظیفه داریم مشکلات را حل کنیم

حرف تازه – جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با بررسی بودجه دو سازمان برگزار شد. در این جلسه که صبح امروز در ساختمات تاریخی شورا برگزار شد بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت بررسی و تصویب شد اما بودجه سازمان عمران که برای سومین […]

حرف تازه – جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با بررسی بودجه دو سازمان برگزار شد.

در این جلسه که صبح امروز در ساختمات تاریخی شورا برگزار شد بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت بررسی و تصویب شد اما بودجه سازمان عمران که برای سومین بار بررسی می شد بار دیگر تصویب نشد.

تصویب بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت در کمیسیون بودجه شورا

۲۹ اتوبوس فعال در رشت/ عدم فعالیت خودروهای برقی پیاده راه به دلیل نداشتن بیمه/ جریمه تاخیر پرداخت بدهی ۶۰۰ میلیونی خرید اتوبوس از ایران خودرو دیزل در سال ۸۴ به بیش از ۲ میلیارد رسید/ هزینه ۸ میلیاردی سالانه برای نیروهای شرکتی سازمان

آرش امیر لو رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت به ارائه توضیحاتی در خصوص بودجه این سازمان پرداخت.

امیرلو با بیان اینکه درامد سازمان در سه ماهه نخست سال بیش از ۳۵۰ میلیون تومان بوده است گفت: ۳ پرداختی ۳۳۰ میلیون تومانی از سوی شهرداری مرکز نیز وجود دارد که البته پرداخت سوم به سازمان هنوز صورت نگرفته است. 

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت از اضافه شدن هزینه حقوقهای سازمان به دلیل بازگشت به کار ۴۵ راننده اتوبوس خبر داد و افزود: با اضافه شدن ۴۵ نفر مجموع هزینه های پرسنلی به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در ماه می رسد.

امیرلو همچنین در خصوص بازرسین خطوط تاکسیرانی توضیح داد: بازرسین خطوط به فعالیتشان ادامه می دهند و از حدود ۶۰ بازرس، به دلیل سیاست های سازمان حدود ۱۸ نفر در اطراف پیاده راه مستقر هستند.

وی همچنین اعلام کرد: امروز ۲۹ اتوبوس در رشت فعالیت می کنند.

آرش امیرلو از عدم فعالیت خودروهای برقی پیاده راه خبر داد و گفت: به دلیل عدم پرداخت برخی هزینه ها، مدارک به طور کامل در اختیارمان قرار نگرفته است و امکان بیمه شدن این خودروها در حال حاضر تا رفع موانع وجود ندارد و به همین دلیل در این مدت فعالیت نخواهند داشت. 

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت در توضیح بخش هایی از بودجه سازمان تصریح کرد: هزینه چاپ سالانه ۱۷۰ میلیون تومان که شامل چاپ بلیط های اتوبوس، سربرگ ها و هزینه های چاپی روابط عمومی سازمان است در نظر گرفته شده است و تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

امیرلو همچنین در خصوص دیون با محل که ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است اظهار داشت : بخش عمده ای از این مبلغ مربوط به خرید اتوبوس در سالهای گذشته است. در سال ۸۴ اتوبوس هایی خریداری شده است و نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان بدهی به ایران خودرو دیزل از آن زمان به دلیل مسائلی مثل عدم وجود نقدینگی و غیره باقی مانده است که باید پرداخت شود.

وی افزود: حدود دو میلیارد و سیصد میلیون تومان بابت تاخیر باید پرداخت شود که سعی می کنیم تدابیری برای آن بیندیشیم و بخشودگی هایی نیز وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت همچنین از هزینه سالانه ۸ میلیارد تومانی از سوی سازمان برای نیروهای شرکتی خبر داد.

حاجی پور: وظیفه ما است مشکلات به وجود آمده را حل کنیم

اسماعیل حاجی پور با تاکید بر ضرورت تردد خودروهای برقی در پیاده راه گفت: مردم در این هوای گرم باید از این خودروها استفاده کنند. وظیفه ما است مشکلات به وجود آمده را حل کنیم.

علوی : خروجی شورای چهارم در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۸ میلیارد تومان بار مالی سالانه اضافه است

سید امیر حسین علوی هم در ادامه گفت: خروجی شورای چهارم در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۸ میلیارد تومان بار مالی سالانه اضافه است که هیچ کیفیت متمایزی نیز ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا، بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت را تصویب کرد.

عدم تصویب بودجه سازمان عمران 

کمپرسی داران ارتباطشان با سازمان عمران را قطع کردند / بدهی سنگین سازمان عمران به کمپرسی داران/ خرید دستگاه ۱۲ میلیاردی تولید کفپوش

در ادامه جلسه بودجه سازمان عمران برای سومین بار بررسی شد اما باز هم تصویب نشد.

صفا بخش معاون مالی سازمان عمران به دفاع از بودجه بیش از ۷۸ میلیاردی این سازمان پرداخت که بر این اساس نزدیک به ۱۳ میلیارد هزینه های جاری پرسنلی و اداری است و نزدیک به ۶۶ میلیارد آن هزینه های عمرانی است.

وی در تشریح دلایل عدم تحقق بودجه سال گذشته به شکل مناسب گفت: بخش عمده ای از آسفالت از طریق مناقصه به شرکت آبرود واگذار شده بود و بودجه سازمان افت کرد اما امسال با در نظر گرفتن اساسنامه جدید ، بحث پیاده رو ها، بافت فرسوده و احداث مراکز ورزشی توریستی مطرح است.

لازم به ذکر است ظاهرا سازمان عمران شهرداری رشت بیش از یک میلیارد تومان به کمپرسی داران بدهی دارد و اتحادیه کمپرسی داران نیز ارتباطش را با این سازمان قطع کرده است! سازمان عمران شهرداری رشت در حال حاضر توان تولید آسفالت دارد اما گفته می شود ماشین مناسب برای تخلیه ندارد ! 

شایان ذکر است با توجه به تغییرات اساسنامه، سازمان عمران قصد خرید دستگاه ۱۲ میلیاردی و اسپانیایی تولید کف پوش را دارد تا با بتواند از طریق تولید کفپوش به درامدزایی بپردازد. هنوز ۲۵ درصد اول این مبلغ نیز پرداخت نشده است.

حاجی پور: باید برای تصمیماتمان پاسخگو باشیم / دوست نداریم مدیرانمان بسوزند

اسماعیل حاجی پور هم گفت: ۳۵ سال است با این مسائل سر و کار دارم. فردا باید برای تصمیماتمان پاسخگو باشیم. به نظر نمی رسد این بودجه محقق شود. 

رئیس شورای شهرستان رشت افزود: باید واقع بین باشیم. شاید زمانیکه بودجه نوشته می شد فشاری وجود داشته است. ما به شما اعتماد می کنیم. اگر می توانید این بودجه را محقق کنید همین را ارائه کنید اما باید پاسخگوی آن باشید. دوست نداریم مدیرانمان که سرمایه های انسانی ما هستند ارزش کاری خود را از دست بدهند و به عبارتی بسوزند. 

علوی : سال گذشته از بودجه ۳۵ میلیاردی ۱۳ میلیارد محقق شد / چطور امسال سازمان عمران بودجه ۷۸ میلیاردی ارائه می کند؟

در ادامه سید امیر حسین علوی گفت: سال گذشته بودجه سازمان ۳۵ میلیارد تومان بوده است و تنها ۱۳ میلیارد آن محقق شده است. امسال بودجه ۷۸ میلیارد تومانی ارائه شده است و اوضاع مالی شهرداری هم مناسب نیست. 

رئیس کمیسیون بودجه شورای رشت افزود: این سومین بار است که بودجه سازمان عمران بررسی می شود اما توضیحات قانع کننده نیست و نمی توانیم آن را تصویب کنیم.

در پایان جلسه نیز یاسر صفاکار مدیر حقوقی شهرداری رشت برای پیگیری مشکل به وجود آمده در ظهر  عاشورای سال گذشته، در جلسه حضور یافت.

سید امیرحسین علوی، اسماعیل حاجی پور، مجید رجبی ویسرودی و حجت جذب از اعضای شورا در این جلسه حضور داشتند.