یک‌صد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد

علوی : بعضی درگیر عزل و نصب در تمام سطوح شده اند برای آمدن و رفتن آبدارچی هم حاشیه سازی می کنند / تصویب لایحه دریافت وام با کارمزد ۴ درصد برای خرید اتوبوس

حرف تازه – یک‌صد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای رشت صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. تصویب لایحه دریافت وام با کارمزد ۴ درصد برای خرید اتوبوس لایحه اخذ وام با کارمزد ۴ درصد به لایحه خرید اتوبوس در شورای شهر رشت به رأی گذاشته شد که با رأی اکثریت اعضای […]

حرف تازه – یک‌صد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای رشت صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

تصویب لایحه دریافت وام با کارمزد ۴ درصد برای خرید اتوبوس

لایحه اخذ وام با کارمزد ۴ درصد به لایحه خرید اتوبوس در شورای شهر رشت به رأی گذاشته شد که با رأی اکثریت اعضای شورا تصویب و در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک امروز در یک‌صد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای رشت با اشاره به لایحه خرید  اظهار کرد: درزمان  خرید اتوبوس‌ها  باید به برندها توجه داشت تا بتوانیم هزینه‌های پس از فروش را نیز تا حدودی کنترل کنیم.

رضا رسولی افزود: قیمت‌های مطرح‌شده برای اتوبوس‌های جدید نسبت به اتوبوس‌های قبلی که خریداری‌شده است کاهش چشمگیری دارد و بنده معتقدم که تفاوت قیمت‌های مطرح‌شده اتوبوس‌ها به‌گونه‌ای است که باید کاملاً کارشناسی شود و بعد از عقد قرارداد شرکت فروشنده درباره قیمت‌ها تغییر نظر ندهد.

وی بیان کرد: در مرحله قبل در زمان خرید اتوبوس‌ها قیمتی که توسط شهرداری رشت پرداخت شد بسیار بالاتر از این مرحله بود و این موضوع باید بررسی و گزارش داده شود.

نیکومنش : یکدست بودن اتوبوس‌ها در زیباسازی شهری نیز نقش مهمی دارد

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب را گرامی می‌دارم.

 مظفر نیکومنش نودهی با اشاره به لایحه خرید اتوبوس‌های جدید برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی رشت تصریح کرد: اتوبوس‌های قبلی را از شرکت سبلان خودرو خریداری شد و در آن قرارداد سبلان خودرو بدقولی نموده و هزینه مازاد بر قرارداد از شهرداری رشت دریافت کرد.

وی افزود: بنده معتقدم در شرایطی که شرکت سبلان خودرو در زمان عقد قرارداد قبلی خرید اتوبوس به تعهداتش به‌درستی در قبال شهرداری رشت عمل‌نکرده است چه دلیلی دارد که بازهم شهرداری بخواهد با این شرکت قرارداد همکاری منعقد کند.

نیکومنش ادامه داد: در حال حاضر هفت شرکت در خصوص اتوبوس‌های موردنظر تعرفه و خدمات خود را به شهرداری رشت اعلام کرده‌اند و باید تمامی این موارد را بررسی کنیم و به سبلان خودرو بسنده نکنیم.

این مسئول با تأکید بر یکدست بودن اتوبوس‌های جدید تصریح کرد: یکدست بودن اتوبوس‌ها در زیباسازی شهری نیز نقش مهمی دارد و معتقدم باید به این مهم توجه شود.

حاجی پور : ناوگان اتوبوس‌رانی رشت نسبت به استانداردها بسیار کم است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه امروز شورای اسلامی رشت با اشاره به لایحه خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوس‌رانی رشت تصریح کرد: ناوگان اتوبوس‌رانی رشت نسبت به استانداردها بسیار کم است و این مرحله خرید می‌تواند تا حدودی به رفع این مشکل کمک کند.

اسماعیل حاجی پور افزود: کارمزد ۴ درصدی برای خرید اتوبوس‌ها فرصتی بسیار مناسب است و اجازه بدهیم شهروندان از این مزایا بهره‌مند شوند.

علوی : بعضی درگیر عزل و نصب ها در تمام سطوح شده اند و برای آمدن و رفتن آبدارچی هم حاشیه سازی می کنند

 رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه نیز با اشاره به اینکه باید به مدیران شهرداری فرصت داده شود گفت: متأسفانه مشکلات متعددی در حال حاضر وجود دارد و نباید انتظار داشت طی مدت کوتاه حضور سرپرست شهرداری رشت تمامی مشکلات برطرف شود.

امیرحسین علوی افزود: بنده معتقدم موضوع خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید باید از تمام جوانب بررسی شود و از فرصت‌ها استقبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه به جای پرداختن به مباحث بیهوده باید به  فرصت‌ها توجه کرد گفت: متأسفانه بعضی از افراد خود را درگیر عزل و نصب‌ها در رده‌های مختلف کرده‌اند و برای رفتن یا آمدن آبدارچی هم حواشی سازی می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: متأسفانه هیچ‌گاه به سازمان اتوبوس‌رانی اختیارات زیادی داده نشده و نباید انتظار معجزه از این سازمان را داشته باشیم.

صابر: با خرید انحصاری از یک شرکت مخالفم

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز با اعلام اینکه موافق خرید اتوبوس هستم گفت: با موضوع خرید انحصاری از یک شرکت خاص مخالفم.

عباس صابر افزود: بنده اعتقاددارم که شهرداری بر اساس مصوبه شورا نسبت به اخذ وام با کارمزد ۴ درصد اقدام کند.

این عضو شورای رشت افزود: تمام اقدامات بر اساس مصوبات شورا انجام شود و بجای خرید مینی‌بوس تمامی مبلغ وام به خرید اتوبوس برای رشت اختصاص یابد.

در خاتمه نشست علنی امروز شورای اسلامی شهر رشت، لایحه اخذ وام با کارمزد ۴ درصد به لایحه خرید اتوبوس در شورای شهر رشت به رأی گذاشته شد که با رأی اکثریت اعضای شورا تصویب و در دستور کار قرار گرفت.

فارس