رکورد عجیب حاج محمدی؛ روزی 2 میلیارد افزایش بدهی

عضو با تجربه شورا مدعی شد: افزایش ۲۵۰ میلیارد تومانی بدهی های شهرداری رشت / بدهی ۷۵۰ میلیارد تومانی طی ۴ ماه ۱۰۰۰ میلیارد شد؟!

اگر اصل را بر صداقت مسئولین حوزه مدیریت شهری رشت بگذاریم و اظهارات حاج محمدی به عنوان شهردار و رمضانپور نرگسی عضو باتجربه شورای شهر رشت را صادقانه و براساس آمار و ارقام موجود بدانیم آنگاه باید گفت طی کمتر از 4 ماه بدهی های شهرداری رشت حدود 250 میلیارد تومان افزایش یافته است؛ یعنی بیش از 60 میلیارد تومان در ماه و بیش از 2 میلیارد تومان در روز!

اختصاصی حرف تازه – بدهی های شهرداری رشت روز به روز در حال افزایش است. حالا در آخرین اظهارنظر برخی اعضای شورا عدد بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان شده است.

به گزارش حرف تازه، شهرداری رشت چند سالی است با بحران افزایش بدهی ها مواجه است. گفته می شود این مجموعه که در درآمدزایی ناتوان و در ایجاد هزینه پرتوان نشان داده است حالا  حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

اما سوال اینجاست در شرایطی که در دوره ناصر حاج محمدی شهرداری رشت عملا در دوره رکود قرار داشته و به جز چند عملیات آسفالت، شهروندان پروژه های عمرانی خاصی را مشاهده نکرده اند چطور بدهی های این مجموعه طی ۴ ماه یعنی در ماه های شهریور، مهر، آبان و آذر از ۷۵۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است؟

ناصر حاج محمدی شهردار رشت طی اظهاراتی که در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۹۸ در خبرگزاری تسنیم منتشر شد اعلام کرد شهرداری رشت بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است. او در ادامه گفت: طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را از طریق ذی‌حسابان دنبال کنید و پیش‌بینی ما عایدی ۵۰۰ میلیارد تومانی از این طریق است که این مبلغ می‌تواند شهرداری رشت را ۵ سال جلو اندازد. (اینجا بخوانید )

اما حالا نه تنها مطالبات این مجموعه از دستگاه های اجرایی وصول نشده و شهرداری ۵ سال جلو نیفتاده است بلکه به گفته احمد رمضانپور نرگسی، عضو با تجربه شورای پنجم که در زمینه بودجه از اعضای مدعی به شمار می رود، این بدهی در حال حاضر به حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. (اینجا بخوانید )

اگر اصل را بر صداقت مسئولین حوزه مدیریت شهری رشت بگذاریم و اظهارات حاج محمدی به عنوان شهردار و رمضانپور نرگسی عضو باتجربه شورای شهر رشت را صادقانه و براساس آمار و ارقام موجود بدانیم آنگاه باید گفت طی کمتر از ۴ ماه بدهی های شهرداری رشت حدود ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است؛ یعنی بیش از ۶۰ میلیارد تومان در ماه و بیش از ۲ میلیارد تومان در روز!

این رقم عجیب در حالی اعلام می شود که در این مدت حتی مبحث پرداخت حقوق ها هم همچنان پابرجاست و محمدحسن علیپور به عنوان نماینده جامعه کارگری در شورا اعلام می کند سه ماه به پایان سال مانده و کارگران همچنان درگیر دریافت حقوق خود هستند. (اینجا بخوانید )

حال از اعضای شورای شهر رشت باید پرسید که شما به عنوان افرادی که وظیفه نظارت بر عملکرد حاج محمدی و شهرداری رشت را داشته اید چه پاسخی برای مردم خواهید داشت؟ چطور می توانید افزایش سرسام آور بدهی ها در شرایط فعلی را توجیه کنید؟ و آیا از کارنامه عملکرد خود در دوره پنجم شرمسار نیستید؟ و اگر احیانا آمار ارائه شده مبنای علمی و مستندات لازم را ندارد عضو با تجربه شورا چه هدفی از ارائه آمار غیرواقعی دارد؟

تحریریه حرف تازه آمادگی دارد آمار و مستندات مجموعه مدیریت شهری رشت را، در صورت ارائه از سوی مسئولین مربوطه، جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی هرچه بیشتر موضوع منتشر نماید.