عصر امروز اختتامیه جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود

حرف تازه : عصر امروز اختتامیه جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود. رضا حقی طراح و کارگردان جشنواره جوکول از اختتامیه این جشنواره در عصر امروز (شنبه) خبر داد.  طراح و کارگردان جشنواره جوکول در گفتگو با فرهنگسرای مجازی شهر رشت اظهار داشت: اختتامیه اولین جشنواره جوکول رشت که با تلاش سازمان فرهنگی […]

حرف تازه : عصر امروز اختتامیه جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود.

رضا حقی طراح و کارگردان جشنواره جوکول از اختتامیه این جشنواره در عصر امروز (شنبه) خبر داد.

 طراح و کارگردان جشنواره جوکول در گفتگو با فرهنگسرای مجازی شهر رشت اظهار داشت: اختتامیه اولین جشنواره جوکول رشت که با تلاش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با همکاری «شورای اسلامی شهر رشت»، «مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت» و «کمپین می رشت»  در پیاده راه فرهنگی بر پا شد در ساعت ۱۹ امروز برگزار می شود.

رضا حقی با بیان اینکه این جشنواره در راستای حفظ و نگه داشتن مراسم بومی و محلی برگزار شد افزود: تولید و عرضه جوکول و فروش کلیه اقلام در غرفه ها، برگزاری مسابقه برای مردم، برگزاری ورکشاپ های     تخصصی در زمینه گمج، جوکول، حلوا، معرق، قالی، گلیم و …  از برنامه های این جشنواره بودند.

وی با تشکر از دست اندرکاران جشنواره گفت: جا دارد که از شمالی که مسئولیت ۳۵ غرفه جشنواره را بر عهده داشت و همچنین حمید علیزاده مسئول موسیقی آئینی در این جشنواره و منوچهر پوربخش نوازنده نقاره، امیر احمدپور نوازنده کمانچه و عاشوری زاد نوازنده سرنا که این هنرمند را در بخش موسیقی یاری دادند تشکر کنم.

حقی با اشاره به استفاده از پادنگ و آب دنگ اظهار داشت: این دو وسیله سنتی تبدیل شلتوک برنج پس از تحقیقات میدانی با استفاده از نظرات روستاییانی که در دوران کودکی خود این وسایل را از نزدیک مشاهده کرده بودند بازآفرینی شد و برای اولین بار در تاریخ در مرکز شهر رشت به صورت زنده مراحل عمل آوری جوکول به طور زنده اجرا شد.

طراح و کارگردان جشنواره جوکول، به اجرای برنامه های متنوع در اختتامیه این جشنواره اشاره کرد و گفت: در اختتامیه جشنواره علاوه بر موسیقی زنده از ۷تن از عرضه کنندگان و سازندگان ادوات تخصصی جوکول مرتبط با شهر خلاق تقدیر خواهد شد.

آب دنگ.jpg (2)پادنگ.jpgآب دنگ.jpg photo_2016-08-06_12-58-44جشنواره جوکول.jpg