واکنش مهندس علوی به تغییرات شهرداری رشت:

عزل و نصب خاصی انجام نشده است/ ماه‌پسند تخصص کافی در زمینه مالی دارد

حرف تازه : تغییر چارت شهرداری و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور سبب شد شهردار رشت برای هماهنگ کردن چارت جدید، تغییرات مدیریتی را رقم بزند که این امر با اعتراض بعضی از اعضای شورای شهر مواجه شده. امیرحسین علوی اما اعتقاد دارد شهردار در عزل و نصب‌ها اختیار کامل دارد و تغییرات اخیر به […]

حرف تازه : تغییر چارت شهرداری و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور سبب شد شهردار رشت برای هماهنگ کردن چارت جدید، تغییرات مدیریتی را رقم بزند که این امر با اعتراض بعضی از اعضای شورای شهر مواجه شده. امیرحسین علوی اما اعتقاد دارد شهردار در عزل و نصب‌ها اختیار کامل دارد و تغییرات اخیر به خاطر تغییر چارت بوده. با این عضو شورای شهر گفت و گویی کردیم که می‌خوانید.

آقای علوی، انگار در این شهر همه مشکلات کنار گذاشته شده و همه نگران عزل و نصب‌ها در شهرداری هستند.
عزل و نصب خاصی صورت نپذیرفته، بلکه این تغییرها به خاطر تغییر چارت بوده است. ما با عزل و نصب‌های آقای شهردار موافق نیستیم و عزل و نصب‌های آقای شهردار زیاد بود که ما نیز از این بابت گله‌مند هستیم و البته ایشان هم حتماً دلیل‌هایی داشته که باید از خود ایشان بخواهیم که در این رابطه توضیح دهند.

یکی از مهم‌ترین اعتراضات در بخش مالی بوده و انتخاب آقای ماه‌پسند به عنوان مدیر بخش مالی.
ایشان از جمله اعضای شهرداری هستند که در حوزه مالی تحصیل کرده‌اند و تخصص کافی در این زمینه دارند.

یکی از اعضای شورا اعلام کرده‌اند که ایشان جزو استخدام‌های شهرداری نیستند و قراردادی هستند و نباید برای این حوزه انتخاب شوند.
البته باید دید آن شخصی که در این زمینه نظر داده تخصص‌اش در زمینه مالی بوده است و شخصی که در بخش اتوبوسرانی و ترافیک است نباید در بخش مالی نظر بدهد. من به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه باید در حوزه خودم نظر بدهم.

آیا شهردار باید برای هر تغییر اعضای شورای شهر را در جریان بگذارد؟
خیر، ایشان اختیار دارند که کار خود را انجام دهند و کارمندان خود را جابه‌جا کنند و نیاز نیست بابت جابه‌جایی کارمندان یه به ازای جابه‌جایی یک نفر در شهرداری به شورای شهر پاسخگو باشند.

آیا شما با این عزل و نصب‌هایی که در پایان سال انجام شده، موافق هستید؟
بنده هم موافق این جابه‌جایی در پایان سال نبودم. شاید شهردار برای این جابه‌جایی‌ها دلیل داشته باشد.

رشت رویایی ، رویا محمدعلی‌پور