سید محمدعلی ثابت قدم با انتشار بیانیه ای عذرخواهی کرد؛

عذرخواهی شهردار رشت پیش از جلسه استیضاح

حرف تازه : شهردار رشت پیش از برگزاری جلسه استیضاح در صحن علنی شورا، بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان شاید با مدینه فاضله فاصله زیادی داشته باشیم، اما می‌توان اخلاق را در توسعه و آن هم در شهر به گونه‌ای پاس داشت که اگر به […]

حرف تازه : شهردار رشت پیش از برگزاری جلسه استیضاح در صحن علنی شورا، بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

شاید با مدینه فاضله فاصله زیادی داشته باشیم، اما می‌توان اخلاق را در توسعه و آن هم در شهر به گونه‌ای پاس داشت که اگر به آرمان‌های اتوپیایی افلاطون که در جمهورش بدان اشاره داشته و یا پیامبر معظم (ص) از مختصات شهر اسلامی که هر انسان از چهل همسایه خود خبر دارد دست نیافتیم، لااقل بتوانیم به عنوان یک شهروند ناشناس و بیگانه نسبت به هم در یک فضای اجتماعی اما در کنار هم، بی‌احترامی به یکدیگر ننموده و یا به بیانی دیگر «اگر خیر نمی‌رسانیم شر مرسانیم»

این روزها از کار خسته نیستم اما با کج‌رفتاری‌هایی مواجهیم که خستگی ناشی آن به‌واسطه تحت‌الشعاع قرار گرفتن جایگاه حقیقی و حقوقی افراد است و در این مسیر و مدت هرچقدر از حق فردی خود گذشته یا بگذریم از حقوق قانونی که مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و….. بیانگر این روایت است نمی‌توانیم عبور کنیم و بدان اشاره ننماییم. از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادهای چون شورای اسلامی شهر، مردم عزیز…. که به‌واسطه هرگونه اقدام یا کلامی از سوی بنده یا مجموعه تحت مدیریت این جانب تعرضی به منزلت آنها صورت گرفته، عذرخواهی نموده و مجدداً یادآور می‌نمایم که قانون، گفتگو، نظارت و تعامل سازنده در چارچوب اخلاق و البته بفرموده مقام معظم رهبری اقدام و عمل تنها می‌تواند راه برون‌رفت از مشکلات باشد. امید است همگان صداقت و صراحت را در چارچوب مبانی اخلاقی رعایت کنند تا توسعه در زمین بازی غوغاسالاران و فرصت‌طلبان زنده‌زنده ذبح نشود.

سید محمدعلی ثابت قدم