عضو سابق شورای رشت: پشت پرده تحرکات رضا رسولی و شرکا را افشا خواهم کرد

عده ای میخواهند کاری کنند نصرتی یا استعفا دهد یا برکنار شود !

حرف تازه – محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت در یادداشتی با عنوان “پشت پرده چه می گذرد؟” نوشت: چرا رضا رسولی و شرکا در باره ورشکسته کردن شهرداری و بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری حتی یک اعتراض به آن معزول نکردند؟ این روز ها تحرکات آقای رسولی عضو محترم شورای شهر و […]

حرف تازه – محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت در یادداشتی با عنوان “پشت پرده چه می گذرد؟” نوشت: چرا رضا رسولی و شرکا در باره ورشکسته کردن شهرداری و بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری حتی یک اعتراض به آن معزول نکردند؟

این روز ها تحرکات آقای رسولی عضو محترم شورای شهر و رییس متخصص هیئت کاراته استان گیلان به نحو روشنی افزایش یافته است و مهم ترین دغدغه وی هم آسفالت خیابان هاست و آنقدر نگران شهروندان است که نطق می کند ، تذکر می دهد ، نامه سرگشاده می زند و در شبکه های اجتماعی پخش می کند ؟!
اما واقعیت چیست ؟ آیا ایشان و یکی و دو نفر دیگر از شورا نشینان در انتقادات تندی که این روزها از شهردار رشت می کنند دلسوز شهروندانند؟ و یا سودای دیگری در سر دارند ؟ چه دلایلی وجود دارد که این آقایان که تا چند ماه قبل سینه چاک آن معزول بودند و شهر را به وضعیت کنونی رسانده اند و شهرداری را ورشکست کرده اند ، این گونه وا شهروندان واآسفالتا سر می دهند؟ آیا خبری هست که ما و مردم نمی دانیم و یا این که یک موضوع عادی است و آقایان دارند به وظایف نظارتی شان عمل میکنند ؟! و …
من به اعتبار ۴ سال حضور در شورای چهارم و همکاری با بخشی از دوستان شورای پنجم و شناختی که از روحیات و روش ها و رفتارهای آنان دارم اقدامات اخیر آنان را هدفدار ارزیابی نموده و در این یادداشت کوتاه هم به برخی از آنها اشاره می نمایم و در روزهای آتی پشت پرده این تحرکات را بیشتر افشا می کنم .
در ابتدا بگویم من در این نوشته ها و اظهار نظرها از شخصی حمایت نمی کنم و حتی ممکن است از این یادداشت من حمایت از شخص شهردار رشت برداشت شود و یا تبلیغ کنند… که پیشاپیش چنین برداشتی را مردود می شمارم و بسیار علاقمندم به متن و پیام این نوشته توجه شود نه به حاشیه هایی که می خواهند بسازند .
۱- اولین دلیل من برای این که بگویم تحرکات نامبرده و همراهان ایشان که تحصیلات و سابقه و تجربه و دانش شهردار چندماهه فعلی رشت ( با ۱۱ رای قاطع ) را زیر سوال می برند ، پشت پرده ای دارد. جناب آقای احمد رمضان پور عضو سیاسی شورای پنجم رشت گفته اند :
” متاسفانه هر روز جایگاه مدیران در شهرداری تغییر می کند. نصرتی، نمی تواند پرسنل و مدیران مورد نیاز خودش را انتخاب کند. باید مسائل پشت پرده روشن شود”.
۲- دومین دلیل من برای این که بگویم که تحرکات آقای رسولی و یاران در شورا پشت پرده ای دارد مواضع اخیر اسماعیل حاجی پور عضو قبلی و کنونی شورای شهر رشت است :
“هر کاری از شهردار، درخواست می شود، می گوید پول نداریم. آقای مسعود نصرتی، اگر پول نداری خب برو. نوه، من هم می تواند شهردار رشت باشد”
۳- سومین دلیل من برای این که بگویم تحرکات آقایانی در شورا پشت پرده ای دارد ؛اظهارات مهندس حامد عبدالهی از مدیران قبلی شهرداری رشت و عضو کنونی شورای پنجم و رییس شورای عالی استان است که گفته اند :
” متأسفانه در بحث‌های شورایی یکسری مشکلات را داریم. وقتی در شورایی یازده نفره، فقط ۵ نفر خواستار اتاق شیشه‌ای باشند، عملاً به هیچ جایی نخواهیم رسید. وقتی منِ حامد عبدالهی منافعی در آن سازمان نداشته باشم که با تحقیق و تفحص آن منافع به خطر بیفتد، دیگر چه مشکلی وجود دارد؟ پس قطعاً آن را امضاء خواهم کرد.”
۴- چهارمین دلیل من برای این که صدای بلند آقای رضا رسولی پشت پرده ای دارد این است که شهردار معزول قبلی رشت وهمسو با اقدامات علنی ایشان و شرکای شورایی اش ، در جمعی اظهار داشته است که ” من به زودی به شهرداری باز خواهم گشت و شهردار کنونی رشت کمتر از یکسال استیضاح و بر کنار خواهد شد” . خبرهای رسیده هم حاکیست که شهردار معزول قبلی رشت هم در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و لابی های شبانه با برخی از مدیران و کارشناسان شهرداری رشت و تنی چند از اعضای شورا ، بشدت تلاش می کند که فضا را برای نصرتی شهردار کنونی رشت به گونه ای تنگ کنند که وی یا استعفاء دهد و یا شورا او را برکنار کنند .
۵- پنجمین دلیل من برای این که بگویم تحرکات آقای رضا رسولی علیه شهردار کنونی رشت ، پشت پرده ای دارد عملکرد و سکوت وی و همکارانش در قبال انبوه تخلفات شهردار معزول قبلی رشت است که من در زیر به آن اشاره می کنم:
• رضا رسولی و شرکا باید بگویند که شهردار کنونی رشت چند ماهی است منصوب شده و وارث تخلفات عدیده، پروژه های ناتمام، بدهی های انباشته به پیمانکاران و نیروهای خدماتی شهرداری ، شاکیان حقیقی و حقوقی و مسدود نمودن حساب ها و پایین آمدن درآمد شهرداری و … است . این که در طول مدیریت آن معزول ، موضع سکوت و تایید و همراهی بگیرند و هیچ چیزی جز تایید از آنها صادر نشود ولی امروز و با نادیده گرفتن آن همه مشکلات و تخلفات ، رفتار هجومی نشان می دهند نباید! لذا نبایستی خیلی ساده از کنار آن عبور کرد.
• چرا آقایان در باره اجرای پروژه BRT و بریدن درختان ۷۰ ساله خیابان امام خمینی سکوت کردند.شهردار معزول گفته بود این پروژه سهم ایشان بوده است .

• چرا رضا رسولی و شرکا در برابر تخلفات پروژه پیاده راه و انحراف ۵۰۰ درصدی از بودجه آن نه تنها سکوت نکرد و بلکه در دیدار با مدیران شهرداری زنجان چنین گفته است ((رئیس کمیسیون ترافیک و شورای اسلامی رشت تاکید کرد: مهم این است که ما امروز می دانیم در این شهر از کجا شروع کرده ایم و به کجا می خواهیم برسیم . رسولی با اشاره به نگاه به ایجاد پیاده راه رشت تنها یک پروژه شهرسازی نیست گفت: در واقع یک زیرساخت ترافیکی و فرهنگی است. وی تاکید کرد: با حضور ثابت قدم و تیم مدیریتی جوان و خلاق ایشان در سال ۹۴ ایجاد پیاده راه محقق شد و این ایجاد فضای پیاده روی با توجه به شبکه ناهنجار ترافیکی که در شهر رشت در سالهای گذشته وجود داشت اقدام بسیار اثر گذاری بود.))
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره قرارداد شریف، داریک نوین، پلشیر و …که یک فساد مالی و اقتصادی مسلم بود و میلیاردها از بودجه شهرداری هزینه آن شد چیزی نگفت ؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره سواستفاده از امکانات شهرداری رشت توسط آن معزول برای انتخابات شورا، سکوت کردند ؟ چرا در لیست حادث و توسعه آن معزول قرار گرفتند ؟ چرا از امکانات شهردرای نظیر مکان مجانی استفاده کردند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا درباره تخلفات ده ها میلیارد تومانی تهاترهای شهرداری در طول دوسال و اندی مدیریت فساد آمیز آن معزول و متخلف ، سکوت کردند ؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره ورشکسته کردن شهرداری و بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری حتی یک اعتراض به آن معزول نکردند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا درباره سفر غیرقانونی آن معزول به عمان آن هم در ایام عید، آلمان در تاسوعا وعاشورا، سوئد به بهانه شهر خلاق و خوراک ساکت بودند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره آسفالت های دوران آن معزول که صدای شهروندان را در آورد فقط سکوت کردند ؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در طول مدت مدیریت آن معزول یک اعتراض نکردند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در برابر اقدامات خلاف آن معزول در صدور حدود ۴ هزار حکم جابه جایی پرسنل و مدیران شهرداری اقدامی نکردند ؟ ولی اینک از چند انتصاب شهردار فعلی فریاد واویلتا سر می دهد ؟؟ و دهها چرای دیگری که در مجالی دیگر به آن خواهم پرداخت .
من که امروز این حرف ها را نمی زنم بلکه کارنامه روشنی دارم و به حکم وظیفه دینی و قانونی و وظیفه نظارتی و نمایندگی مردم در طول حضورم در شورای چهارم هم تلاش کردم و هم به طور مکتوب و هم در صحن شورا و هم در رسانه ها راجع به مفاسد مالی و تصمیمات فسادآور آن معزول تذکر دادم و اطلاع رسانی کردم .
# لذا منتقدان اخیر شهردار کنونی رشت دو هدف مشخص و همسو را دنبال می کنند :
الف/ تحت فشار قراردادن شهردار و کسب امتیازات بیشتر از وی به ویژه در سیستم مدیریتی و پروژه های شهری
ب/ بستر سازی برای استیضاح شهردار و برگرداندن آن معزول که حکمش در شهرداری دیگر صادر نگردید به شهرداری رشت .
در روزهای آتی بخش بیشتری از سناریوهای این آقایان رونمایی شده و پشت پرده ها ، آشکارتر خواهند شد .

حرف تازه : انتشار یادداشت ها و گفتگوها الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت آشنایی مخاطبان با فضای روز جامعه منتشر می شود. حق پاسخگویی از طریق همین رسانه برای اشخاصی که نامشان آمده و یا اشاره ای به آنها شده است محفوظ است.