عبور از نمایندگان فعلی رشت تصمیم مشترک مردم و سیاسیون؟!

در صورت عبور اصولگرایان از نام دست کم دو نماینده فعلی رشت و همچنین روند فعالیت انتخاباتی اعتدالیون و اصلاح طلبان که از نماینده اصلاح طلب سابق رشت در قالب لیست مشترک حمایت نخواهند کرد باید گفت عبور از نمایندگان فعلی رشت تصمیم مشترک مردم و سیاسیون در این دوره از انتخابات مجلس خواهد بود و علاوه بر آن نمایندگان سال های اخیر رشت نیز شرایط مشابهی دارند.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، شنیده‌ها حاکی از آن است جریان‌های اصولگرایی فعال در انتخابات روی نام سه نماینده فعلی رشت به اجماع نرسیده‌اند و گفته می‌شود در نهایت فقط یکی از سه نماینده فعلی، که نماینده‌ای کم حاشیه بوده است، در لیست قرار خواهد گرفت.

در صورت تایید این شنیده‌ها و عبور اصولگرایان از نام دست کم دو نماینده فعلی رشت و همچنین روند فعالیت انتخاباتی اعتدالیون و اصلاح طلبان که از نماینده اصلاح طلب سابق رشت در قالب لیست مشترک حمایت نخواهند کرد باید گفت عبور از نمایندگان فعلی رشت تصمیم مشترک مردم و سیاسیون در این دوره از انتخابات مجلس خواهد بود و علاوه بر آن نمایندگان سال های اخیر رشت نیز شرایط مشابهی دارند.

فارغ از نتیجه نهایی انتخابات آنچه مشخص است وضع موجود در رشت و عقب ماندگی مرکز گیلان از شاخص‌های توسعه و دیگر مراکز استان ها، سبب گردیده تا عملکرد نمایندگان سال های اخیر رشت، مقبولیت کافی در جامعه نداشته باشد و «تغییر» کلیدواژه‌ای غیر قابل انکار در این دوره خواهد بود.

هرچند نمایندگان شهرهای اطراف و نمایندگان اسبق رشت از چنین گزندی تاحدودی در امان مانده‌اند اما کار نمایندگان فعلی و سابق رشت، چندان ساده به نظر نمی‌رسد و جلب اعتماد مجدد چه در بین سیاسیون و چه در بین مردم برایشان کار دشواری خواهد بود.  دور از ذهن نیست اگر شاهد رقابتی نزدیک و شکست برخی نمایندگان فعلی باشیم و یا رقابت انتخاباتی به دور دوم بکشد.

هرچه به ۱۱ اسفند و برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم شاهد افزایش بخت برخی چهره‌های شاخص و به خطر افتادن بیشتر جایگاه نمایندگان فعلی هستیم اما با همه این موارد همچنان نمی‌توان گمانه زنی دقیقی از نتیجه انتخابات داشت.