تجدید میثاق هیئت های بوکس گیلان و کونگ فو رشت با آرمان های امام راحل با حضور در مزار شهدای رشت؛

عاقل منش: مردم برای خادم سالم و بی ریا هم خوش استقبالند هم خوش بدرقه / قاسمی پور: قهرمانان واقعی شهدا هستند /هاشمی: این آزادی و اقتدار به برکت امام و رهبری و شهدا بوده است

حرف تازه – همزمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جمعی از ارکان هیئت بوکس استان گیلان و هیئت کونگ فو شهرستان رشت به همراه محمد حسن عاقل منش منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با حضور در گلزار شهدای رشت ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر با آرمان […]

حرف تازه – همزمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جمعی از ارکان هیئت بوکس استان گیلان و هیئت کونگ فو شهرستان رشت به همراه محمد حسن عاقل منش منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با حضور در گلزار شهدای رشت ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر با آرمان های حضرت امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.

محمدحسن عاقل منش : اگر فردی خدوم باشد و سالم و بی ریا کار کند مردم هم خوش استقبال هستند هم خوش بدرقه / مردم با قلب هایشان امام(س) را مشایعت کردند

در این مراسم محمد حسن عاقل منش با اشاره به ویژگی های انسان های خدایی گفت: به یاد دارید هنگام بازگشت امام خمینی(س) به کشور از ایشان پرسیدند چه حسی دارید و ایشان هم فرمودند هیچ احساسی ندارم. من که در سنین نوجوانی بودم تعجب کردم و انتظار داشتم امام از شور و شوقشان بگویند اما بعد ها که بیشتر فکر کردم فهمیدم برای انسان های خدایی ادای تکلیف در هر جایگاهی مهم است نه اینکه در این لحظه در چه جایگاهی قرار دارند. امام در عراق، در پاریس و در سایر نقاط تکلیفی را که باید ادا می کرد به خوبی ادا کرد و در آن روز هم باید در ایران تکالیف الهی را ادا می کرد. این صفا و اخلاص و بی ریا بودن امام بود که باعث شد آن انقلاب عظیم شکل بگیرد. 

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در ادامه تصریح کرد: می گویند ما مردمانی خوش استقبال و بد بدرقه هستیم اما امام با عملکرد خود ثابت کرد که اگر فردی خدوم باشد و سالم و بی ریا کار کند و خودش را وقف مردم کند مردم هم خوش استقبال هستند و هم خوش بدرقه؛ شاهد مثال ورود ایشان در ۱۲ بهمن با آن جمعیت میلیونی و شاهد مثال ۱۴ خرداد پس از سالها ایثار و مجاهدت و مردمی که با قلب هایشان امام را مشایعت کردند و در مکانی که برای ما مقدس است ایشان را تدفین کردند.

عاقل منش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاورد های انقلاب شکوهمند اسلامی و فرهنگ و آرمان های امام خمینی (س) افزود : همین امام بود که این جوانان را پرورش داد، امام بود که توانست استقلال و تمامیت ارضی ما را تثبیت کند. امروز اگر احساس کردیم جایی حتی ذره ای به بیراهه می رویم باید بدانیم که از آن فرهنگ در حال فاصله گرفتن هستیم و باید آن فرهنگ را در خود و خانواده خودمان احیا کنیم.

وی در پایان گفت: ان شاء الله شما ورزشکاران که الگوهای جوانان ما هستید و در باشگاه ها و میادین ورزشی تلاش می کنید بتوانید روحیه و فرهنگ امام و شهدا را اشاعه و ترویج دهید. یاد امام عزیز را، در این روز که همه ما حالات غم انگیز آن را درک می کنیم، در این مکان مقدس گرامی می دارم و امیدوارم رهرو خوبی برای امام و شهدا باشیم.

امین قاسمی پور : قهرمانان واقعی شهدا هستند / حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ما است

در ادامه امین قاسمی پور با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم تصریح کرد: قهرمانان واقعی ما شهدا هستند. 

رئیس هیئت بوکس استان گیلان با اعلام اینکه افتخار ما ورزشکاران این است که رودررو به مبارزه با رقبا می پردازیم افزود: اما مبارزه ما کجا و مبارزه این شهدا کجا؟ شهدا در مقابل توپ و تفنگ و آتش ایستادگی کرده بودند تا امروز ما بتوانیم در کمال آرامش و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با رقبا به مبارزه بپردازیم. 

قاسمی پور با تاکید بر ضرورت حفظ یاد و خاطره شهدا و آرمان های امام راحل در ادامه گفت: آیندگان باید بدانند در گذشته چه کسانی از جان خود گذشته اند و فداکاری و رشادت کرده اند تا این فرهنگ حفظ شود. حفظ و انتقال این فرهنگ به نسل آینده از وظایف ما است.

وی با بیان اینکه امروز هم مدافعین حرم در مقابل داعش ایستادگی می کنند در پایان گفت: در حالی که در تمام دنیا شاهد عملیات های انتحاری داعش هستیم اما ما در کشورمان در امنیت کامل هستیم و این به برکت حضور این عزیزان و مبارزات آنها در خارج از مرزها است و وظیفه داریم یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را همیشه زنده نگهداریم. 

مرتضی هاشمی : این آزادی، قدرت و اقتدار به برکت امام و رهبری و شهدا بوده است

مرتضی هاشمی ضمن اشاره به جایگاه والای شهدا به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: جا دارد یاد و خاطره امام شهیدان را زنده نگهداریم.

رئیس هیئت کونگ فو شهرستان رشت افزود: این آزادی، قدرت و اقتداری که در طول نزدیک به چهل سال گذشته برای کشور به وجود آمده است به برکت حضور امام خمینی(س) و حضرت آیت الله خامنه ای و فداکاری های شهدا بوده است. 

هاشمی در پایان گفت: در همین شهر و استان هم شهدای پر شماری داریم و چه بسیار ورزشکارانی که با خون خودشان این امنیت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده اند.

گفتنی است این برنامه کاری از کمیته های فرهنگی هیئت های بوکس گیلان و کونگ فو رشت بوده است.

تصاویر از محمدرضا کشازرع