رضا رسولی:

طی ۹ ماه گذشته ۲۱ بار حساب شهرداری رشت مسدود شده است/ نگرانم دست های دیگری پشت تمام این تصمیمات قرار گرفته باشد

حرف تازه – رضا رسولی با اشاره به مسدودی پی در پی حساب شهرداری رشت گفت: نگرانم دست های دیگری پشت تمام این تصمیمات قرار گرفته باشد تا مدیریت شهری رشت را به چالش بکشد. به گزارش حرف تازه، رضا رسولی با اشاره به تعامل و همدلی شورا در ماه های ابتدایی فعالیت اظهار داشت: سال […]

حرف تازه – رضا رسولی با اشاره به مسدودی پی در پی حساب شهرداری رشت گفت: نگرانم دست های دیگری پشت تمام این تصمیمات قرار گرفته باشد تا مدیریت شهری رشت را به چالش بکشد.

به گزارش حرف تازه، رضا رسولی با اشاره به تعامل و همدلی شورا در ماه های ابتدایی فعالیت اظهار داشت: سال گذشته در بحبوحه استیضاح شهردار وقت بودیم و فضای پرتنشی را تجربه کردیم. خدا را شکر می کنم در فضای آرامی به سر می بریم اما این آرامش ، می تواند آرامش مطلوب و پایداری نباشد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر رشت افزود : در یکی دو هفته گذشته دیدیم که در همین فضای آرام می تواند سوء تفاهم ها و تعجیل ها و شتابزدگی هایی اتفاق بیفتد که هدف هیچ یک از ما نیست. 

وی با اعلام اینکه وضع شهر رشت امروز وضعیت خوبی نیست تصریح کرد: علاقمندیم کارهای بزرگ انجام دهیم و همه کارها روی روال درستی طی شود و در بودجه هم نگاه و افقمان را نشان داده ایم و پروژه های خوبی هم شروع کرده ایم اما به نظر می رسد باز هم باید هدف بزرگتری را ببینیم. 

رضا رسولی به تهدیدات بیرونی اشاره کرد و گفت: پس از تعطیلات نوروزی ۹۷، کمتر از ۲ هفته حساب شهرداری رشت باز بوده است و ۲۱ بار مسدودی حساب طی ۹ ماه گذشته داشته ایم. شهر نباید درگیر مسائل کوچک باشد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در ابتدای شورای چهارم نیز شاهد وضعیت مشابهی بودیم ادامه داد: به نظر می رسید پس از ماه های اولیه شورای چهارم این مشکلات به حداقل رسیده است. 

وی افزود: قطعا تصمیمات قانونی و درستی گرفته شده و در چارچوب ضوابط مشخصی است اما من نگرانم دست های دیگری پشت تمام این تصمیمات قرار گرفته باشد تا مدیریت شهری رشت را به چالش بکشد. از دوستان دعوت می کنم به چند شهر ایران برویم و ببینیم شهر های دیگر در این زمینه چه کرده اند؟ 

رضا رسولی با اشاره به نحوه فعالیت های خود گفت: تقریبا با وضعیت شهرهای دیگر آشنایی دارم و چالش های اقتصادی بیشتری نیز در آن شهرها نسبت به رشت وجود دارد. آنجا هم پروژه های عمرانی آغاز نمی شود. مگر کلنگ زدن کاری دارد؟ پایان پروژه سخت است اما زدن کلنگ که کاری ندارد. 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز مجموعه ای از مشکلات وجود دارد و در همین روزها ۳ بار حساب شهرداری مسدود شده است. آیا با گرفتن یقه یک شخص مساله برطرف می شود؟ آیا نباید یک ید واحد در برابر برخی اتفاقات شویم ؟ بنده هم انتقاداتی دارم اما خواهشم این است که جلسات غیر رسمی بیشتری بگذاریم چون شرایط عادی نیست. 

رضا رسولی با اعلام اینکه خواستیم برخی مسائل منعکس نشود تا باعث احساس ناامنی مردم و سرمایه گذار نشود افزود: اما جای ظالم و مظلوم عوض شده و مدیریت شهری مظلوم واقع شده است. آب و فاضلاب ۳ روز حساب مسدود شد همه اعتراض کردند اما مدیریت شهری ۲۱ بار حساب مسدود می شود و کسی حالمان را نمی پرسد.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیاز به نشست های غیر رسمی بیشتر داریم. با گشتن دنبال مقصر مشکلی حل نمی شود. یک نفس عمیق بکشیم و با توکل به خدا سعی کنیم با هم در برابر تهدیدات بیرونی همدل و همراه باشیم.