رکورد المپیک در تپانچه 10 متر شکست

طلای فروغی اولین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو

جواد فروغی ورزشکار و پرستار ۴۱ ساله ایرانی با کسب مدال طلای خود، اولین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو را ثبت کرد.

حرف تازه – جواد فروغی ورزشکار و پرستار ۴۱ ساله ایرانی با کسب مدال طلای خود، اولین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو را ثبت کرد.
به گزارش حرف تازه به نقل از یورونیوز ، جواد فروغی در رقابت های تیراندازی بازی های توکیو و در ماده تپانچه بادی ده متر بالاتر از رقبای خود از کشورهایی نظیر آلمان، صربستان، چین و کره جنوبی بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای المپیک را بر گردن انداخت.
طلای فروغی نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است. جواد فروغی، ورزشکار ایرانی از استان ایلام چهل و یک سال دارد.
پیش از این دو نماینده دیگر ایران در این بازی ها یعنی فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده های ۲۳ و ۳۰ قرار گرفتند. تیراندازی ایران در بازی های توکیو در مجموع ۶ نماینده دارد.
جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی ده متر مردان بود.
شغل جواد فروغی که حالا لقب قهرمان المپیک را خواهد داشت پرستاری است. او در جریان همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده بود.
به گزارش حرف تازه، او علاوه بر ثبت رکورد المپیک و کسب مدال طلای تپانچه ۱۰ متر بادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، توانست مسن‌ترین ورزشکار ایران در تاریخ این رقابت‌ها با ۴۱ سال سن تبدیل شود که مدال المپیک به دست می‌آورد.
پیش از او مرحوم محمود نامجو در المپیک ۱۹۵۶ ملبون با ۳۸ سال سن به مدال برنز رسیده بود تا مسن‌ترین مدال‌آور ورزش ایران باشد.
فروغی با امتیاز ۲۴۴.۸ رکورد المپیک را در این بخش ثبت کرد.
طلای فروغی اولین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو

طلای فروغی اولین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو