سقوط نزدیک تر از همیشه؛

طغیان سپیدرود بی‌اثر در فوران ذوب

دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و ذوب‌آهن اصفهان از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۸:۴۵ روز پنجشنبه پانزدهم فروردین‌ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند.

حرف تازه – دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و ذوب‌آهن اصفهان از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۸:۴۵ روز پنجشنبه پانزدهم فروردین‌ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند.

داور: موعود بنیادی‌فر

کمک‌ها: مهدی الوندی، امیررضا ماهانی و رضا قیّم

داوران پشت دروازه: حسین زیاری و حسین زمانی

ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

ترکیب تیم فوتبال سپیدرود رشت:

ایمان صادقی، لوکا نوزادزه، میثم تهیدست، میلاد شیخ سلیمانی، محمدرضا مهدوی، محمد بلبلی، هومن ربیع‌زاده، مهرداد بایرامی، مهدی محمدیاری، میلاد قربانزاده و ابراهیم لطفی.

سرمربی: نادر دست‌نشان

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان:

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، نیما طاهری، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی، علیرضا چراغعلی، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا عباسی، ماریون سیلوا، ارسلان مطهری و کریستین اوساگوانا.

سرمربی: علیرضا منصوریان

کوره ذوب‌آهن، گداختن را از سر گرفته و افتان‌وخیزان در کمرکش جدول لیگ برتر بالا می‌آید! در آن‌سو، سپیدرود برای باز نگاه‌داشتن راهش به دریای لیگ برتر نیازمند سیلابی شدن است؛ نه از جنس سیلاب‌های خانمان‌برانداز این روزها! صدالبته سیلابی از جنس زایش و زنده‌ماندن؛ در هفته‌های حساس پایانی لیگ برتر، آب‌وآتش به مصاف هم می‌روند.

سپیدرود رشت روزهای ناامیدکننده‌ای را سپری می‌کند، باخت پشت باخت! تساوی‌هایی که کم از باخت نداشته و آخرینش در برابر دیدگان بیش از سه هزار تن از هواداران مشتاق در ورزشگاه سردار جنگل مقابل پیکان رقم خورد، تنها نکته امیدوارکننده در اردوی سپیدرودی‌ها میل به بازگشت بوده است.

در سوی مقابل پسران سبزپوش دیار زاینده‌رود این روزها سرمست‌تر از برهه دیگری در لیگ یکه‌تازی می‌کنند، ذوبی‌ها چونانکه زاینده‌رودشان سیراب از نزول رحمت الهی شده با عطشی سیری‌ناپذیر در لیگ، امتیازات را یکی پس از دیگری درو کرده و خود را از قعر جدول جدا کردند.

در دقایق نخستین مسابقه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداده و دو تیم سعی در ارائه یک بازی مالکانه داشتند، نخستین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه ۱۶ مسابقه برای ذوب‌آهن ایجاد، ضربه ایستگاهی زبیر نیک‌نفس با واکنش ایمان صادقی مواجه شد.

در ادامه ذوبی‌ها بازی را در دست گرفته و به‌خوبی بازی را اداره کردند، تملک شاگردان منصوریان بر توپ و میدان در ۳۰ دقیقه ابتدایی مسابقه ثمری برای این تیم نداشته و هیچ‌یک از دو تیم موفق به خلق موقعیت جدی بر روی دروازه رقیب نشدند، مهم‌ترین اتفاق مسابقه در ۳۰ دقیقه ابتدایی، تعویض اجباری ذوبی‌ها بوده و قاسم حدادی‌فر جایگزین محمدرضا عباسی شد.

۱۵ دقیقه پایانی نیمه نخست با حملات تیم میزبان و ضدحملات سپیدرودی‌ها همراه بود، حملات و ضدحملاتی که بی‌ثمر بوده و دو تیم در پایان با تساوی بدون گل زمین مسابقه را ترک کردند.

ذوب‌آهن به‌سان نیمه نخست بازی را مالکانه آغاز کرد ولی این سپیدرودی‌ها بودند که در دقیقه ۵۴ صاحب یک ضربه‌ایستگاهی شدند، میثم تهیدست با ضربه‌ای ناامیدکننده توپ را به بیرون زد تا نخستین موقعیت مسابقه در نیمه دوم هدر رود.

یک دقیقه بعد ذوبی‌ها روی ارسال مورب فخرالدینی تا آستانه زدن نخستین گل مسابقه پیش رفتند ولی این موقعیت با اعلام آفساید از سوی کمک‌داور مسابقه فرجامی برای ذوب‌آهن نداشت.

ذوب‌آهن در دقیقه ۵۷ بار دیگر شانس خود را برای گلزنی روی یک ضربه ارسالی امتحان کرد، ارسال مواج ماریون سیلوا با دفع ناقص صادقی توأم شد و در ادامه نیز ذوبی‌ها از توپ سوم ره به‌جایی نبردند، ذوبی‌ها که روی دروازه سپیدرود خیمه زده بودند در دقیقه ۵۸ فرصتی دیگر را توسط ابراهیم‌زاده هدر دادند.

شاگردان منصوریان پس از خلق این دو موقعیت، تمرکز خود را بر توپ‌های ارسالی از جناحین قراردادند، ارسال‌هایی که تا دقیقه ۷۰ ثمری دربرنداشته و تساوی بدون گل حاصل تلاش دو تیم بود.

در دقیقه ۷۹ مسابقه ناجی هفته اخیر ذوب‌آهن تا آستانه به ثمر رساندن گلی سه امتیازی پیش رفت، ارسال دقیق حسینی و ضربه سر ارسلان مطهری از روی خط دروازه توسط ایمان صادقی مهار شد تا ذوبی‌ها ناکام در گل‌زنی باشند.

هواداران حاضر در ورزشگاه فولادشهر در دقیقه ۸۳ نخستین گل مسابقه را شاهد بودند، ارسال مواج رضا حبیب‌زاده با ضربه سری دقیق از سوی اوساگونا به گل تبدیل شد ولی داور مسابقه لحظاتی بعد این گل را به دلیل خطای مهاجم ذوب‌آهن مردود اعلام کرد، خطایی که کمی مشکوک به نظر می‌رسید.

ذوب‌آهن در دقایق پایانی مسابقه اشتیاق دوچندانی برای گل‌زنی از خود نشان داد و درحالی‌که هواداران در حال ترک ورزشگاه بودند شوت سرکش کاپیتان حدادی‌فر در دقیقه ۹۰ مسابقه بافاصله‌ای اندک به بیرون رفت، ذوب‌آهن در چهارمین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه دوم تا آستانه گلی رؤیایی پیش رفت ولی ارسال کم‌رمق نیک‌نفس با مهار صادقی مواجه شده و بازی در پایان با تساوی بدون گل خاتمه یافت.