شهردار لاهیجان در صحن شورای شهر مطرح کرد:

طرح عروس روشن در لاهیجان اجرا می شود/ ماموریت شهرداری با سند راهبردی توسعه لاهیجان

شهردار لاهیجان گفت: سند راهبردی توسعه لاهیجان در واقع مأموریت شهرداری را در حوزه حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، آموزشی و اقتصاد شهری بیان می‌کند.

حرف تازه – جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با حضور «رضا زنده دل» شهردار لاهیجان در خصوص بررسی سند راهبردی توسعه شهر لاهیجان برگزار شد.

شهردار لاهیجان گفت: سند راهبردی توسعه لاهیجان در واقع مأموریت شهرداری را در حوزه حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، آموزشی و اقتصاد شهری بیان می‌کند.

وی گفت: وظیفه شهرداری‌ها فقط در حوزه عمرانی خلاصه نمی‌شود و در حوزه حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی نیز وظایفی دارند.

زنده دل گفت: در این مدت سه ماه به نکات مثبتی رسیدیم و پروژه‌ای را آغاز نمی‌کنیم که در حین انجام کار به بن بست برسیم و رها کنیم و کار دیگری شروع نماییم و قبل از هر کاری زیرساخت آن را مهیا میکنیم.

وی گفت: قول دادیم برای تالاب حاجی آباد برنامه ریزی داشته باشیم و مشاور گرفته شد و طرح اولیه در حال بررسی است و در بودجه سال آتی شهرداری دیده می‌شود و چنانچه مورد تصویب شورا قرار گیرد، سال آینده رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی آن و نورپردازی محوطه به اتمام میرسد.

شهردار لاهیجان به طرح هشت محل، هشت بهشت اشاره و افزود: لاهیجان دارای هشت محله‌ی قدیمی است؛ محلاتی که آثار هویت و زندگی را در آن به عینه مشاهده می‌کنیم. این طرح در ستاد بازآفرینی شهری مصوب شده است و می‌توان اعتبارات خوبی برای آن جذب کرد و در بافت قدیمی شهر با کف‌سازی، جداره‌سازی و طاق‌بندی با مشارکت بخش خصوصی می‌توان اقدامات خوبی برای احیای بافت‌های فرسوده انجام داد.

وی ایجاد مسیری زیبا حد فاصل میدان سپاه تا پارک بعثت برای نصب سردیس مفاخر و علما لاهیجان، زیباسازی نمای ساختمان شهرداری، لوله‌گذاری جهت هدایت آبهای سطحی و آسفالت ۴۰ هزار متر مربع از خیابانها و معابر لاهیجان را از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان نمود.

زنده دل از نوسازی، تجهیز و به روزکردن تمام پارک‌های سطح شهر خبر داد و گفت: این برنامه در دست اقدام است و جنب پل خشتی و خیابان رسالت نیز پارک محله‌ای جدید احداث می‌شود.

شهردار لاهیجان به طرح عروس روشن برای شهر لاهیجان اشاره و افزود: نورپردازی محیط شهری در ایجاد امنیت، دلپذیر کردن فضای شهر، تأثیر مثبت بر روان شهروندان، جذب گردشگر در فصول مختلف و درآمدزایی بسیار اهمیت دارد و در طرح عروس روشن، شهرداری تلاش می‌کند نورپردازی شهر لاهیجان را به روزرسانی کند و در نقاط تاریک شهر علاوه بر تأمین روشنایی، المان‌های جدید احداث شود.

وی در خصوص آزادسازی کامل جزیره، بازگشایی خیابان عاقلیه به بوجایه و خیابان ۲۲ آبان به کاشف شرقی نیز توضیحات مبسوطی بیان نمود.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شورای شهر، کارشناسان شهرداری و اهل فن جهت بررسی هر چه بیشتر سند راهبردی لاهیجان تشکیل و ماحصل کمیته به صحن شورای شهر جهت تصویب نهایی آورده شود.