سید حسین رضویان:

طرح سوال چندباره از شهردار کمکی به رشت نمی کند | رشت از عدم تنظیم رابطه بین شهرداری و شورا ضرر کرده است | به حقیقت خیانت نکنیم | دست به دست هم بدهیم و از این شهر خسته شهر دوستدار شهروند بسازیم

عضو شورای شهر رشت به طرح سوال دوباره از شهردار پرداخت و گفت: این که هرسری سوالی طرح شود و شهردار پاسخگو باشد به شهر ما کمکی نمی کند. آنچه به شهر ما کمک می کند وحدت شورا برای سیاستگذاری مناسب و ارتباط مناسب و تنظیم شده شورا و شهردار است. 

یه گزارش حرف تازه، سید حسین رضویان با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت تصریح کرد: شهر رشت کاملا فرسوده شده و نیازمند یک نوسازی است. در بودجه ۱۴۰۱ تلاش کردیم نوسازی را در نظر بگیریم که به زیباسازی و افزایش فضای سبز منجر خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه شهرداری متولی ورزش قهرمانی نیست خاطر نشان کرد: باید به مجموعه هایی که شاکله و شخصیت ورزشی شهرمان هستند رسیدگی شود اما در کنار آن در محلات کمتر برخوردار هنوز یک زمین ورزش ساده برای جوانان نداریم و نشان دهنده آن است مدیریت شهری در سال های گذشته به درستی عمل نکرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: انتظار دارم در سال بعد این مقوله و عدالت تقسیم بودجه در محلات دیده شود. اینطور نباشد که مردم محله ای با بغض به عضو شورا بگویند اگر اینجا فلان محله بود همه پیگیر رفع مشکل بودند.

رضویان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موضوع طرح سوال از شهردار رشت و انتظارات شورا از مدیریت شهری بیان داشت: همه ما تاکید داشتیم که رشت از آنجایی متضرر شده که از ثبات مدیریتی برخوردار نبوده است. اما ثبات مدیریتی که در منازعه باشد نیز نمی تواند کاری برای این شهر انجام دهد.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در گذشته هم بر تنظیم رابطه بین شهرداری و نهاد ناظر یعنی شورا تاکید داشته، افزود: مردم، امروز شهر رشت از عدم تنظیم رابطه بین شهرداری و شورا ضرر کرده است.

سید حسین رضویان با تکرار این جمله که تاریخ قضاوت گر تک تک ما خواهد بود عنوان کرد: برای ما ثبات مدیریت شهری از ارزش برخوردار است اما وحدت در شهر رشت برای ما از هرچیزی ارزشمندتر است؛ وحدتی که سازنده باشد. وحدتی که دل شهروند نلرزد که امروز و فردا برای شهر من چه اتفاقی می افتد و به کجا می رویم و چه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از مکتب امام حسین(ع) آموخته ام که هرطور زندگی می کنم به حقیقت خیانت نکنم. چون امام حسین (ع) به حقیقت خیانت نکرد. تا امروز که در شورا بوده ام می توانم سرم را بالا بگیرم که به عهدی که با شما بسته ام وفادار بوده ام و به رایی که به من داده اید خیانت نکرده ام.

عضو شورای شهر رشت به طرح سوال دوباره از شهردار پرداخت و گفت: این که هرسری سوالی طرح شود و شهردار پاسخگو باشد به شهر ما کمکی نمی کند. آنچه به شهر ما کمک می کند وحدت شورا برای سیاستگذاری مناسب و ارتباط مناسب و تنظیم شده شورا و شهردار است.

رضویان در پایان تاکید کرد: به دنبال یک وفاق عمومی هستم. از این جهت که هرکس در مسند مدیریت شهری قرار می گیرد با شورا همراه باشد و انتظارات شورا را براورده کند و شورا هم دست یاری و کمک با او داشته باشد. امیدوار هستم هرآنچه برای رشت اتفاق می افتد اتفاق مناسبی باشد و در این میان نقش مردم و رسانه ها بی بدیل است. یک بار برای همیشه همه دست به دست هم بدهیم و از این شهر خسته، شهر دوستدار شهروند بسازیم.