ارائه طرح “رشت، شهر دوستدار کودک” توسط رضا رسولی / حتی سرویس بهداشتی پارک های کودکان مناسب کودکان نبوده و نیست

حرف تازه : رضا رسولی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت طرح “رشت، شهر دوستدار کودک” را ارائه کرد. رضا رسولی در ابتدای سخنان خود دانشگاه ها را موتور محرک و مولد فکری و اجتماعی جوامع مدرن دانست و روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: صحبت های زیادی شده است و امیدوارم […]

حرف تازه : رضا رسولی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت طرح “رشت، شهر دوستدار کودک” را ارائه کرد.

رضا رسولی در ابتدای سخنان خود دانشگاه ها را موتور محرک و مولد فکری و اجتماعی جوامع مدرن دانست و روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: صحبت های زیادی شده است و امیدوارم بتوانیم از خلاقیت و نواوری این جوانان استفاده کنیم. البته تا امروز چندان موفق نبوده ایم. کاش می توانستیم عملکرد قابل دفاعی در مرکز پژوهش ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه امیدوارم جوانان، انگیزه را در مدیران نقویت کنند در ادامه گفت: مشارکت در مدیریت شهری، حق دانشجویان و جوانان است.

وی همچنین به مصوبه سال ۹۳ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: قرار بود دو خیابان نمونه ترافیکی تعریف کنیم که بلوار گیلان و حمیدیان بودند. این دو خیابان قرار بود از لحاظ استاندارد های معابر پیاده، آرام سازی جریان ترافیک و غیرهطرح “رشت، شهر دوستدار کودک” / حتی سرویس بهداشتی پارک ها مناسب کودکان نبوده و نیست به عنوان نمونه ترافیکی مطرح شوند.

رضا رسولی با اعلام اینکه طبیعتا شهر از اقشار سنی مختلف تشکیل شده است تصریح کرد: اینکه در یک پل عابر پیاده صد میلیون تومان هزینه آسانسور می کنیم نشان از احترام به سالمندان است. ما سالمندترین مرکز استان هستیم و بیش از ده درصد افراد بالای شصت سال هستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک افزود: اگر این افراد در خیابان دیده نمی شوند نشانه بی رحمی شهر ما نسبت به سالمندان، معلولین و ضایعات نخاعی است. این سالمندان پدران و مادران ما هستند. همین فضاهای مکث که اخیرا ساخته شده است نشانه دیگری از احترام به سالمندان است. شورای چهرام و شهرداری رشت قصد بهبود فضا برای سالمندان را دارد.

وی در ادامه از طرح “رشت، شهر دوستدار کودک” گفت و اظهار داشت: شهر ما برای کودکان هم وضعیت مناسبی ندارد و طراحی درستی در سالهای گذشته صورت نگرفته است. این موضوع پیش از این مطرح شده بود اما طرح به سرانجام نرسید.

رضا رسولی افزود: حتی پارک های کودکان هم برای کودکان درست طراحی نشده بودند و سرویس های بهداشتی آنها هم مناسب کودکان نبود و هنوز هم نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه به نیابت از اعضای شورا این طرح را آماده کرده ام تصریح کرد: متعاقبا طرحی مشابه برای سالمندان نیز آماده خواهد شد. بنده هم نسبت به حضور در کمیسیون فرهنگی و ارائه توضیحات لازم اعلام آمادگی می کنم تا در مسیر درستی برای کودکان گام برداریم.