سکوت نمایندگان گیلان در برابر توزیع نامتعادل امکانات ورزشی؛

طرح استیضاح وزیر ورزش تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

طرح استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با 15 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

حرف تازه – طرح استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با ۱۵ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

به گزارش حرف تازه، ناعدالتی در تقسیم بودجه ورزشی به شهرستان‌ها و استان‌ها و همچنین عدم تعادل پایدار توزیع امکانات ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته از محور های مهم این استیضاح می باشد.

از دیگر محورها می توان به عدم اجرای مصوبات مجلس در برنامه ششم، عدم توجه به رسالت وزارت ورزش در مورد مسائل جوانان و به تاخیر انداختن واگذاری باشگاههای ورزشی استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اشاره کرد.

این طرح استیضاح به امضای ۱۵ نماینده مجلس رسیده است که تا این لحظه نام ۱۲ تن رسانه ای شده است.

امضاکنندگان طرح استیضاح سلطانی فر تا این لحظه عبارتند از: حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه، سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، منصور مرادی نماینده مردم مریوان، عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو، محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان، علی رستمیان نماینده مردم دلفان، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه.

پیش از این محمدصادق حسنی یکی از ۳ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پس از انتقاداتی که به دلیل حمایت های همیشگی او از استقلال تهران و کم توجهی به سپیدرود و داماش مطرح شده بود اعلام کرد: وزیر وزیر ورزش را به خاطر سپیدرود به مجلس می آورم اما تا این لحظه خبری از پیگیری او برای استیضاح وزیر ورزش نیست.

وضعیت نامناسب ورزشگاه های فوتبال شهر رشت از جمله ورزشگاه های عضدی و سردار جنگل رشت و همچنین ورزشگاه تختی انزلی و کمبود  سرانه فضای ورزشی در بسیاری از رشته ها در سطح استان، نمونه ای از توزیع ناعادلانه و عدم تعادل پایدار توزیع امکانات ورزشی در سطح استان نسبت به برخی دیگر از استان های کشور است.

ورزشگاه عضدی از ابتدای لیگ گذشته به دنبال بازسازی سکوی بتنی عملا به روی هواداران دو تیم پرطرفدار رشت یعنی سپیدرود و داماش بسته شده است و ورزشگاه سردار جنگل نیز از کمترین امکانات نسبت به استانداردهای بین المللی برخوردار است و حتی راه دسترسی مناسبی وجود ندارد.

سکوت نمایندگان گیلان، از جمله محمدصادق حسنی که یک چهره ورزشی نیز به شمار می رود، در این زمینه جای تامل دارد.