معنای انتصاب نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در استان

ضعف جدی مدیریت علوم پزشکی استان گیلان

سالاری از گفتگو و ارائه گزارش با رسانه ها که گریزان است، بد نیست سوار خودروی گران قیمت خود شود به طور ناشناس به داروخانه ها و مراکز درمانی برود و با چشم خود شاهکار مدیریتی اش را نظاره گر باشد.

حرف تازه – چندین روز از شروع بحران ویروس کرونا در ایران و در کانون بحران قرار گرفتن استان گیلان می گذرد.

شایعات و اخبار رسمی بر این دلالت دارد که دکتر سالاری و مجموعه تحت مدیریت او با اینکه حداقل از بیست روز گذشته در جریان امکان بروز این بحران قرار داشتند، نه تنها امکانات عمومی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده را جهت ارائه به عموم مردم پیش بینی و فراهم نکرده اند بلکه از تجهیز امکانات اولیه استریل و ایمنی در بیمارستانها و مراکز درمانی خود نیز عاجزند.

مرگ یک پزشک و شایعه گسترده مبتلا شدن بسیاری از کادر درمانی بیمارستانها در گیلان گواهی بر این ناتوانی و سوء مدیریت است. شایعه جدی بدرفتاری و اجبار مدیریت ارشد استان به حضور و عدم اختصاص مرخصی برای کادر درمانی بیمار نیز در این روزها ورد زبان اکثر آگاهان و فعالین امر است.

حال به نظر می رسد ماجرای ناکارآمدی مدیریت علوم پزشکی گیلان آنقدرعلنی و غیر قابل کتمان شده است که از سوی وزرات بهداشت  دکتر مهدی شادنوش به عنوان نماینده تام الاختیار آن وزارتخانه برای راهبری و مدیریت بحران در گیلان معرفی شده است در حالی که در بسیاری از استان های درگیر شخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان فرمانده و رئیس ستاد مبارزه با ویروس معرفی و مشغول به کار است.

نکته دیگر قابل توجه عدم ارتباط شایسته این نهاد با رسانه های تاثیرگذار و پرمخاطب استان و در نتیجه عدم اطلاع رسانی دقیق و پیوسته درباره وضعیت عمومی مساله در گیلان می باشد که خود علاوه بر ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم در نتیجه عدم شفافیت و خبررسانی صحیح موجب به وجود آمدن فضای مبهم و وهم انگیز و خوف آور شایعات و اخبار نادرست شده است.

در مورد ضعف های عمومی مدیریتی سالاری پیش از این همواره انتقادات جدی ای مطرح بود و اکنون در این روزهای حساس بیش از همیشه این ناتوانی ها و ناکارآمدی ها عیان شده و به چشم میخورد.

مردم حق دارند از توزیع نامناسب و بهتر بگویم تقریبا عدم توزیع ماسک و لوازم بهداشتی مورد نیاز گله مند باشند‌.افزایش وحشتناک قیمت این اقلام و عدم برخورد با خاطیان این مساله ( جز یک مورد در صومعه سرا که با شواف و بوق و کرنای رسانه ای همراه بود) عدم ارسال و توزیع اقلامی که قول داده شده رایگان در میان مردم توزیع گردد و از همه مهمتر عدم تجهیز خط مقدم مبارزه که همان کادر پرستاری و درمانی بیمارستان ها به لوازم و ابزار ایمنی مورد نیاز از مشکلات و مصائبی است که همچنان مورد شکایت و گلایه مردم و عدم پاسخگویی مدیریت علوم پزشکی استان گیلان است.

سالاری از گفتگو و ارائه گزارش با رسانه ها که گریزان است، بد نیست سوار خودروی گران قیمت خود شود به طور ناشناس به داروخانه ها و مراکز درمانی برود و با چشم خود شاهکار مدیریتی اش را نظاره گر باشد.

مردم گیلان همواره مصائب زیادی را به چشم دیده اند و با خواست خداوند اینبار نیز از این دام بلا عبور خواهند کرد اما قطعا این روزها را فراموش نخواهند کرد.