ضروری ترین ابزارهای خودرو که باید همراهتان باشد

در این متن به بررسی ضروری ترین ابزارهای خودرو پرداخته‌ایم که باید به فکر تهیه آن‌ها باشید.

حرف تازه – رپورتاژ آگهی: رانندگی با ماشین برای اکثر ما سرگرم‌کننده است؛ اما آیا تا به حال تجربه این را داشته‌اید که در ناکجا آباد گیر کنید؟ فقط یک لحظه موقعیتی را در نظر بگیرید که به‌دلیل نداشتن ابزار لازم در یک جاده خلوت مانده‌اید. در این شرایط، استرس و فشار زیادی را تحمل می‌کنید تا اینکه کسی به کمک شما بیاید. پس باید همیشه ابزارهای مختلف را برای شرایط اضطراری پیش‌بینی کنید؛ اما وجود چه ابزارهایی در داخل خودرو مهم هستند؟ در این متن به بررسی ضروری ترین ابزارهای خودرو پرداخته‌ایم که باید به فکر تهیه آن‌ها باشید.

آچار و پیچ گوشتی

اگر ماشین دارید، باید ابزارهای مکانیکی را حتما تهیه کنید. مجموعه آچار بکس یک پیشنهاد عالی است؛ اما گاهی اوقات برای این کار به آچار اضافی هم نیاز دارید. آچار بکس‌ها نمی‌توانند به همه مهره‌ها و پیچ‌ها دسترسی داشته باشند؛ چراکه در فضاهای تنگ قرار دارند. همچنین داشتن یک مجموعه پیچ‌گوشتی برای هر نوع تعمیر در ماشین ضروری است. پس آچار و پیج‌گوشتی جزء ضروری ترین ابزار های خودرو هستند.

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ هم جز ضروری ترین ابزار های خودرو به‌ویژه در فصل زمستان است. در صورت بارش برف یا وجود یخبندان، استفاده از زنجیر چرخ ضروری است؛ چراکه می‌توانید آن را روی چرخ‌های جلو یا عقب، سوار و از لیزخوردن چرخ‌های خودرو جلوگیری کنید. البته زنجیر در شرایطی که وسیله نقلیه شخصی شما در داخل گل‌ولای هم گیر کند، کارساز است و به خارج شدن آن کمک می‌کند.

روغن ترمز

روغن ترمز یک مایع سیال است که جهت اجرای صحیح عمل ترمز کردن استفاده می‌شود. وجود این روغن در داخل خودرو ضروری است؛ چراکه در صورت کافی نبودن آن، در سیستم ترمز اختلال ایجاد می‌شود و حتی منجر به ضررهای مالی و جانی خواهد شد. قیمت روغن ترمز  برای برند های گوناگون متفاوت بوده و این ابزار یکی از ضروری ترین ابزار های خودرو محسوب می شود که باید در صورت نیاز از آن استفاده کرد.

آب رادیاتور

زمانی‌که خودرو گرم می‌شود از آب رادیاتور یا همان مایع رادیاتور برای خنک کردن آن استفاده می‌شود. آب رادیاتور می‌تواند از مواد مختلفی باشد. برخی رانندگان از آب شهری برای خنک‌کردن خودرو استفاده می‌کنند و بعضی دیگر آب را با مایع ضد یخ- ضدجوش ترکیب خواهند کرد. در هر حالت شما باید همراه خودتان مقداری آب رادیاتور را داشته باشید تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

کابل اتصال باتری خودرو

کابل اتصال باتری خودرو می‌تواند در مواقعی که گیر کرده‌اید، بسیار مفید باشد. معمولا بسیاری از ما فراموش می‌کنیم که آخرین بار چه زمانی باتری ماشین خود را تعویض کردیم. در نتیجه این احتمال وجود دارد که باتری ماشین شما ضعیف شود و هیچ کاری از دست‌تان برنیاید. در این شرایط می‌توانید از کابل اتصال باتری خودرو استفاده کنید. اگر همراه خودتان کابل داشته باشید، به‌راحتی و با کمک یک نفر می‌توانید خودرو را روشن کنید و به مسیرتان ادامه دهید.

جک خودرو

اگر قرار است زیر ماشین کار کنید، به جک نیاز دارید. وجود جک استاندارد در صندوق عقب اتومبیل شما برای تعویض لاستیک پنچر شده در مواقع اضطراری، مناسب است. یک جک ترولی ساده در این شرایط می‌تواند تا حد زیادی کار شما را راه بندازد تا بتوانید به مسیر خودتان ادامه دهید.

اسپری پنچرگیری

حمل یک اسپری پنچرگیری در خودرو می‌تواند در صورت پنچری لاستیک یا باد کم آن، شما را از مشکلات زیادی نجات دهد. در صورت پنجر شدن می‌توانید به سرعت و به‌راحتی لاستیک خود را با استفاده از اسپری باد کنید. یک اسپری پنچرگیری باید جمع‌وجور باشد و به‌راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

کپسول آتش نشانی

وجود یک کپسول آتش نشانی در داخل خودرو گامی موثر در جهت افزایش ایمنی است. اکثر مردم تصور می‌کنند که کپسول‌های آتش‌نشانی فقط در خودروهای CNG ضروری هستند؛ اما باید جهت اطلاع شما بگوییم که هر خودرویی با هر سوختی، ممکن است به‌دلیل اتصال کوتاه، آتش بگیرد. پس در شرایط اضطراری باید یک کپسول آتش نشانی داشته باشید. شما باید از انقضای کپسول اطلاع داشته باشید و در صورت اتمام، آن را خیلی سریع تعویض کنید.

چراغ قوه

بیشتر ما وقتی به مشکلات خودرو فکر می‌کنیم، تصورمان بر این است که این مشکلات فقط در یک روز کاملا آفتابی رخ می‌دهد؛ اما خراب شدن خودرو می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز و در جاده‌های خیلی تاریک هم رخ دهد. در این شرایط چراغ قوه یکی از ضروری ترین ابزار های خودرو است که باید به‌همراه داشته باشید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با چراغ قوه گوشی می‌توان مشکل را حل کرد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است؛ چراکه برای انجام تعمیرات خودرو در برخی از قسمت‌های پیچیده مانند زیر کاپوت به یک چراغ قوه قوی نیاز دارید.

دفترچه راهنمای خودرو

به احتمال زیاد، زمانی‌که مشکلی برای خودرو شما پیش می‌آید، آن را در گوگل یا انجمن‌های مختلف جست‌وجو می‌کنید؛ اما باید گفت که همیشه پاسخ‌هایی که در فضای اینترنت وجود دارد، درست نیست. در این گونه مواقع، یکی از با ارزش‌ترین ابزارها، دفترچه راهنمای خود خودرو است؛ چراکه در داخل آن تمام مشخصات دقیق خودرو گنجانده شده است. حتی آموزش‌هایی در مورد کارهای رایج مانند تعویض لنت ترمز و تنظیم کاربراتور در آن وجود دارد. (همانطور که می دانید، لنت ترمز یکی از قطعات حیاتی خودرو محسوب می شود؛ بنابراین نصب نوع با کیفیت آن در خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. با خرید لنت ترمز  اصل از فروشگاه مستریدکی، بهترین نوع این قطعه را در وسیله نقلیه خود نصب کنید.)

چسب

نوار چسب یک ابزار همه کاره و چند منظوره است که باید در هر کیت اضطراری خودرو قرار داشته باشد. شما چه بخواهید یک آینه بغل را تعمیر کنید، چراغ عقب شکسته را محکم کنید یا حتی یک صندلی پاره شده را درست کنید، نوار چسب می‌تواند این کار را برای‌تان انجام دهد. چسب قوی و بادوام است و به‌راحتی پاره می‌شود؛ در نتیجه به ابزاری مناسب برای تعداد زیادی از موقعیت‌ها تبدیل شده است.

مثلث احتیاط

یکی دیگر از ضروری ترین ابزار های خودرو که باید در ماشین خود نگهداری کنید، مثلث احتیاط است. این ابزار در صورت تصادف یا خرابی، جهت هشداردادن به سایر رانندگان، بسیار مهم و ضروری خواهد بود. مثلث‌های احتیاط انعکاسی به شما کمک می‌کنند تا به سایر رانندگان در مورد حضور خودتان در جاده هشدار دهید. اگر در کنار یک بزرگراه شلوغ یا در شرایط دید کم توقف کنید، این ابزار بسیار کاربردی است. معمولا توصیه می‌شود حداقل سه مثلث را در خودروی خود نگه دارید و آن‌ها را در فاصله‌های مختلف از وسیله نقلیه خود تنظیم کنید تا به سایر رانندگان هشدار کافی را بدهید.

از مستریدکی ضروری ترین ابزارهای خودرو را تهیه کنید

تا اینجا با ضروری ترین ابزارهای خودرو آشنا شدید؛ اما احتمالا این سوال برای‌تان ایجاد شده است که این ابزارها را از کجا تهیه کنیم؟ فروشگاه اینترنتی مستریدکی با هدف فروش انواع لوازم یدکی خودرو و لوازم جانبی، راه‌اندازی شد. تمامی ابزارهایی که در فروشگاه آنلاین مستر یدکی  عرضه می‌شوند، از شرکت‌های رسمی تهیه می‌شوند. پس اگر قصد خرید ابزارهای ضروری برای داخل خودروی خودتان را دارید، همین الان با خیال راحت خرید خودتان را انجام دهید.