چرا مریم بخشی تمایل به فرار از قانون دارد؟

ضرورت ورود نهادهای نظارتی به اداره کل ورزش و جوانان گیلان!

حرف تازه – طبق حکم دادگاه شعبه شش دادگستری شهرستان رشت جواد تن زاده به عنوان مالک رسمی باشگاه سپیدرود رشت اعلام شد تا دادگاه حکم قطعی خود را در مورد مالکیت باشگاه سپیدرود رشت صادر کند و براساس این حکم تا زمان اعلام رای قطعی باید باشگاه سپیدرود رشت در اختیار تن زاده قرار […]

حرف تازه – طبق حکم دادگاه شعبه شش دادگستری شهرستان رشت جواد تن زاده به عنوان مالک رسمی باشگاه سپیدرود رشت اعلام شد تا دادگاه حکم قطعی خود را در مورد مالکیت باشگاه سپیدرود رشت صادر کند و براساس این حکم تا زمان اعلام رای قطعی باید باشگاه سپیدرود رشت در اختیار تن زاده قرار بگیرد.
البته مریم بخشی به عنوان مدیر اداره ورزش وجوانان در گفتگو با یکی از خبرگزاری در مورد مالکیت سپیدرود گفت: “جواد تن‌زاده مالک باشگاه سپیدرود رشت است و پروانه فعالیت باشگاه سپیدرود گیلان به نام محمد نوین صادر شد.
وی افزود: با وجود عدم تمایل ما امتیاز حضور در لیگ برتر با توجه به حکم دادگاه شعبه شش رشت در اختیار تن‌زاده است”
حال یک سوال به وجود می آید که چرا بخشی نسبت به رای دادگاه تمایلی ندارد؟! وی حتی به این نکته اذعان می کند که رای دادگاه شعبه شش امتیاز لیگ برتر را در اختیار تن زاده قرار داده است.
البته نکته جالب ماجرا این است که بخشی در مصاحبه دیگری که بر روی صفحه مجازی اداره ورزش و جوانان قرار گرفت اظهار داشت: ” از نظر این اداره کل محمد نوین مالک جدید سپیدرود می تواند به کار و فعالیت خود با قدرت ادامه دهد و مورد تایید است”.
بخشی در مصاحبه اول اعلام کرده است که می داند تن زاده صاحب امتیاز لیگ برتری سپیدرود است اما در مصاحبه دیگری اعلام می کند که نوین مورد تایید است.
بر طبق حکم دادگاه تن زاده مورد تایید است اما چرا بخشی به خود اجازه داده است که نوین را مالک باشگاه بداند؟!
البته اتفاقات در اداره ورزش و جوانان باعث شد تا نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه انتقادهای را از عملکرد اداره ورزش و جوانان به عمل بیاورد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از تصمیمات گرفته شده در حوزه ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: “استان گیلان نماینده رهبری و استاندار دارد و برای اتخاذ تصمیمات باید با آن‌ها مشورت و اخذ نظر شود”.
از سخنان آیت الله فلاحتی می توان برداشت های زیادی را در مورد عملکرد اداره ورزش و جوانان داشت که به شدت عملکرد آن مورد انتقاد است. دوگانگی در گفتار یک معنی می تواند داشته باشد و آن چیزی جز این نیست که برخلاف حکم دادگاه شعبه شش رشت کارهایی در حال انجام است.

البته جریان اعتراضات به عملکرد مدیرکل کل ورزش و جوانان به همینجا ختم نمی شود و وی مجوز تاسیس باشگاهی با نام جدید را به نوین داد. بدون شک یکی از خط قرمزهای فوتبالدوستان رشتی نام سپیدرود است و همگان می دانند که نباید در این مقوله ورود کرد.
احمد صومی پیشکسوت سپیدرود رشت در مورد تغییر نام باشگاه سپیدرود گفت: “سپیدرود پیشوند و پسوندی ندارد و هر فردی که برای مصالح خودش اقدام به تغییر نام باشگاه سپیدرود کند به هواداران و باشگاه خیانت کرده است و قبر پیشکسوتان سپیدرود از این کار به لرزه در آمده است”.
یکی از سوال های مهم در مورد تیم سپیدرود، نحوی تشخیص صلاحیت و برتری تیم تحت مالکیت نوین نسبت به تن زاده است. البته سرمربی انتخاب شده توسط نوین اگرچه در زمان بازی فوتبال بازیکن خوبی بوده است اما در زمان مربیگری کارنامه درخشانی ندارد. معیار انتخاب بخشی و تایید وی چه چیزی می تواند باشد؟!
اگر بخشی بخواهد از حکم دادگاه سرپیچی کند به طور حتم عمل خلاف قانون را مرتکب شده است و باید نهادهای نظارتی در مورد عملکرد بخشی ورود کنند.