کمال لشکری

ضرورت نگاه مثبت دکتر پزشکیان به احزاب اصلاح طلب | به کارگیری نیروهای شایسته حزبی در مسئولیت های کلیدی

کمال لشگری* در یادداشتی با تاکید بر ضرورت نگاه مثبت دکتر پزشکیان به احزاب اصلاح طلب نوشت: تلاش شبانه روزی احزاب اصلاح طلب ایران باعث پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری شد و این زحمات نتیجه داد. درنهایت بعد از پیروزی گروه تمامیت خواه قدرت را واگذار نمود و بعد از ترک آنها در عرصه اجرایی و سیاسی، آرامش به جامعه بازگشت.

قلم آزادکمال لشگری* در یادداشتی با تاکید بر ضرورت نگاه مثبت دکتر پزشکیان به احزاب اصلاح طلب نوشت: تلاش شبانه روزی احزاب اصلاح طلب ایران باعث پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری شد و این زحمات نتیجه داد. درنهایت بعد از پیروزی گروه تمامیت خواه قدرت را واگذار نمود و بعد از ترک آنها در عرصه اجرایی و سیاسی، آرامش به جامعه بازگشت.

از دکتر پزشکیان انتظار داریم به شعارهای انتخاباتی عمل نمایند و اصلاح طلبان را ویژه ببینند. باید در این دوره احزاب؛ خصوصا احزاب اصلاح طلب نهادینه وتقویت شوند. مثلا سپردن پستهای کلیدی و اجرایی به احزابی که باعث پیروزی شدند و ایفای نقش نمودند و و مورد دوم دادن یارانه به احزاب.

احزاب می توانند بهترین رابط بین مردم و دولت باشند و صدای مردم را به گوش دولت برسانند. برای برون رفت از شرایطی که برایمان به وجود آوردند راهی جز این نداریم که با تقویت احزاب بتوانیم بر مشکلات غلبه نماییم. احزاب میتوانند برای دولت شفاف سازی نمایند. کم و کاستی ها و ضعف ها را به دولت منتقل نمایند و دولت هم برای رفع آن مشکلات گام بردارد.

وقتی احزاب در قوه مجریه دارای جایگاه خوبی باشند میتوانند دموکراسی واقعی را هم در کشور نهادینه نمایند. با دادن اصلاح امور به احزاب قطعا شاهد نابهنجاری در جامعه نخواهیم بود و در انتخابات هم با برنامه های خوبی که حزبها دارند باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای خواهد شد.

اگر به احزاب توجه ویژه می شد ما امروز در اوج قله رشد و ترقی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی بودیم. در کشورهایی که به حزبها بها داده شده شاهد رشد و ترقی همه جانبه هستیم. احزاب هستند که در موقع انتخابات با برنامه های خوبی که دارند تنور انتخابات را گرم کرده و مردم را به پای صندوق های رای می آورند.

آن وفاقی که رییس جمهور منتخب ما امروز از آن صحبت می کنند را احزاب میتوانند در کشور ایجاد نمایند. به مانند خانه احزاب که اصلاح طلبان و مستقلین و اصولگرایان با همدلی و وفاق به کار تشکیلاتی خودشان می پردازند و در مواردی باهم وجه اشتراک دارند.

ما نباید شاهد آن باشیم که دست اندر کاران اجرایی حزب گریز باشند و از احزاب فاصله بگیرند در موضع گیری های خودشان بگویند ما وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستیم.

همه ما می دانیم اگر جناح اصلاح طلب و یا همان احزاب اصلاح طلب پای کار نبودند کسی شاهد پیروزی دکتر پزشکیان بر جناح رقیب اصولگرا نبود و آرامش بین مردم باز نمی گشت و ما شاهد تغییر در سطح کشور نبودیم. از دولت فعلی انتظار داریم که اعضای شایسته حزبی را در بدنه اجرایی به کار بگیرند و پستهای کلیدی را به آنها واگذار نمایند.

*دبیر حزب مردم سالاری و بازرس مجمع خانه احزاب و عضو جبهه اصلاحات استان گیلان