رئیس کمیسیون بهداشت شورا در جمع ساکنین معترض مسکن مهر رشت تاکید کرد:

ضرورت حل مشکل حمل و نقل عمومی در مسکن مهر رشت

حرف تازه : رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به مشکل حمل و نقل عمومی در مسکن مهر رشت گفت: باتوجه به اینکه مردم مسکن مهر جزء اقشار کم درآمد هستند باید تدابیر ویژه ای برای حمل و نقل عمومی ساکنین مسکن مهر اندیشیده شود. در پی اعتراض و تجمع […]

حرف تازه : رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به مشکل حمل و نقل عمومی در مسکن مهر رشت گفت: باتوجه به اینکه مردم مسکن مهر جزء اقشار کم درآمد هستند باید تدابیر ویژه ای برای حمل و نقل عمومی ساکنین مسکن مهر اندیشیده شود.
در پی اعتراض و تجمع ساکنین مسکن مهر در کوی خیرین، فرانک پیشگر با حضور و دلجویی در جمع ساکنین مسکن مهر گفت: تامین تعداد کافی اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی مطالبه عمومی و به حق شهروندان است متاسفانه تعداد اتوبوس هایی که در شهر رشت در حال ارائه خدمت به مردم هستندبسیار کمتر از تعداد مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینکه مردم شهر رشت در حمل و نقل عمومی با مشکلات زیادی مواجه هستند گفت: در محلات کمتر برخوردار و مسکن مهر که اقشار کم درآمد در آن زندگی می کنند تامین هزینه ایاب و ذهاب خانوار برای بسیاری از خانوادها مشکل بزرگی محسوب می شود و به ویژه در کوی خیرین مسکن مهر که غالب ساکنین آن افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند باید تسهیلات ویژه ای را برای حمل و نقل این افراد جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر آنان از حمل و نقل عمومی و کم هزینه ایجاد کنیم.
دکتر پیشگر با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس در مسکن مهر باید افزایش یابد افزود: با توجه به گستردگی مسکن مهر و تامین نشدن روشنایی بسیاری از مسیرهای داخلی مسکن مهر نیاز است که ایستگاهای اتوبوس در فاصله کمتری از منازل جانمایی شود تا ساکنین مسکن مهر در تردد با مشکلات کمتری مواجه شوند.
وی همچنین ادامه داد: باوجود اینکه تعدادی مینی‌بوس برای حمل و نقل ساکنین مسکن مهر وجود دارد اما ساکنین مسکن مهر به دلیل بالا بودن هزینه امکان استفاده از این خودروها را ندارند و باید در راستای حمایت از اقشار کمتر برخوردار توجهه ویژه ای به این امر شود.
لازم به ذکر است در این دیدار که مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز به در خواست رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در راستای پاسخگویی به اعتراضات مردمی حضور یافت و قرار شد پس از بررسی، فاصله ایستگاه اتوبوس نسبت به منازل نزدیکتر شود تا ساکنین بتوانند راحتر از اتوبوس ها استفاده کنند.