مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت:

ضرورت تهیه برنامه عملیاتی ۵ ساله شهرداری رشت بر اساس اولویت های شهر خلاق

حرف تازه – فاطمه قدیمی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: حرمت امامزاده با متولی است. مجموعه همکاران شهرداری با حضور شهردار از بهمن ماه جلسات شبانه روزی داشتند و هریک از مدیران در نوروز یک تا دو روز مرخصی رفتند. دغدغه ها هم […]

حرف تازه – فاطمه قدیمی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: حرمت امامزاده با متولی است. مجموعه همکاران شهرداری با حضور شهردار از بهمن ماه جلسات شبانه روزی داشتند و هریک از مدیران در نوروز یک تا دو روز مرخصی رفتند. دغدغه ها هم به جا و به حق است و خوشحالم مباحث آسیب شناسی در زمانی مطرح می شود که خرداد در پیش است و مسافران تابستانی بار دیگر بعد اتمام مدارس به رشت می آیند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: این روزها شهردار اصفهان در پاریس در حال سپری کردن هفته فرهنگی است. این روابط خوب دیپلماتیک اصفهان و شهر پاریس را نشان می دهد. همدان در همین هفته در کمیسیون گردشگری ، اقتصاد و هنر اتاق بازرگانی کشور از طرح همدان ۲۰۱۸ دفاع می کند. جایی که رشت میز مدیریت شهری این کمیته را با حمایت شورا و اقای کوچکی نژاد نماینده رشت و رییس فراکسیون گردشگری به خودش اختصاص داد. ما هم باید بتوانیم با یک برنامه ریزی درست در مقام اجرا موفق باشیم.

قدیمی با اشاره به ضرورت استفاده از تجارب گفت: استراتژی درست، برنامه عملیاتی و اجرای درست ضرورت دارد. من از خانم شیرزاد ممنونم که دغدغه غرفه های شهر خلاق خوراک را داشتند. آقای حسنی رئیس سازمان عمران نیز پیش از عید گفتند غرفه محصولات بانوان گیلانی و خوراک های مخصوص در این نمایشگاه دیده شده است و قطعا ایشان هم موارد مطرح شده توسط مجریان نمایشگاه را مد نظر داشته اند.

وی خواستار برگزاری جلسه ای برای ارائه اقدامات زیرساختی مربوط به بحث شهر خلاق خوراک شد و گفت: طرح ساماندهی گاری های شهری بیش از یک سال مطرح شده و هزینه مطالعاتی آن ۲۰ میلیون تومان است اما هنوز با گردش کار های متوالی اجازه نداده اند.
وی افزود : در خصوص ساماندهی گاری های شهری یک سال قبل با صندوق کار آفرینی امید به توافق رسیدیم که نفری ۳ میلیون تومان برای گاریهای فایبر گلاس قابل شستشو وام بدهند اما این کارها مانده است.
مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت با اشاره به امار اعلامی توسط معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یاداور شد : ۸۸ میلیارد ریال صنایع دستی شهر رشت در ایام نوروز ، فروخته شده است.
طرح شبکه یکپارچه خلاق اطلاعات را به منظور فروش و معرفی کالاهای داخلی و استان گیلان و ایران ارائه کرده ایم و دقیقا ۱۰ ماه است در واحدهای مختلف شهرداری در رفت و آمد است.
قدیمی با اشاره به طرح های مشارکتی گفت : مجتمع گیل بانو هم با مشارکت اداره کل بانوان استانداری گیلان و شهرداری رشت آماده شده است که مجموعه ای است که به عنوان مجتمع توانمند افزایی بانوان برای محصولات صنایع دستی و خوراک مورد بهره برداری قرار میگیرد .
وی در پایان با تاکید بر تهیه برنامه عملیاتی ۵ ساله شهر داری رشت که نیازهای شهر را بر اساس اولویت های شهر خلاق پوشش دهد یاداور شد : حمایت شهردار و اعضای شورای شهر در این زمینه نقش به سزایی دارد .