عضو شورای شهر رشت:

صندلی شورا ارث کسی نیست/ شوراهای اسلامی نباید شورای شهرداری شود

حرف تازه – عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شوراهای اسلامی نباید شورای شهرداری باشد، گفت: شورای اسلامی باید با قاطعیت ضعف ها و کمبود های مدیریت شهری را رصد کرده و در جهت رفع آن گام بردارد. محمود باقری خطیبانی با بیان اینکه رشت در کنار ساختار گردشگری طبیعی که دارد جامه تاریخی نیز برتن […]

حرف تازه – عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شوراهای اسلامی نباید شورای شهرداری باشد، گفت: شورای اسلامی باید با قاطعیت ضعف ها و کمبود های مدیریت شهری را رصد کرده و در جهت رفع آن گام بردارد.

محمود باقری خطیبانی با بیان اینکه رشت در کنار ساختار گردشگری طبیعی که دارد جامه تاریخی نیز برتن دارد و یک شهر تاریخی است، اظهار کرد: شهر رشت شهر دلیر مردان و انقلابیونی همچون میرزاکوچک خان  است.

وی افزود: میدان شهرداری رشت که اکنون به پیاده راه فرهنگی تبدیل شده است زیر گام های شهدای دوران دفاع مقدس بوده است شهدایی که این امنیت و آرامش را برای مابه ارمغان آوردند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تنور ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرو روستا این روز ها داغ است، تصریح کرد: افراد زیادی در این روز ها ثبت نام کرده اند.

باقری با بیان این مطلب که صندلی شورا ارث کسی نیست، اضافه کرد: صندلی شورای اسلامی شهر امانت شهدا در دست ما است و باید از این امانت در جهت خدمت به مردم مراقبت شود.

وی درادامه تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا قانون اساسی جایگاه خاصی را برای شوراهای اسلامی شهر ها تعریف کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر ها به عنوان پارلمان محلی وظیفه نظارت بر مدیریت شهر را دارند و  اگر کوچک ترین مشکلی وجود داشته باشد باید در جهت رفع آن گام بردارند.

وی با اشاره به این موضوع که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری بر عهده شوراهای اسلامی شهر است، تصریح کرد: این نظارت ها باید در راستای توسعه شهر دقیق انجام شود.

باقری با بیان این مطلب که شوراهای اسلامی نباید شورای شهرداری باشد، اضافه کرد: شورای اسلامی باید با قاطعیت ضعف ها و کمبود های مدیریت شهری را رصد کرده و در جهت رفع آن گام بردارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید براینکه شورای اسلامی شهر اگر ببیند شهرداری خارج از مدار تعریف شده وظایف یک شهردار کار می کند با در نظر گرفتن مصالح مردم در جهت استیضاح و برکناری آن مدیر گام بردارد، افزود: کرسی شوراهای اسلامی شهر بسیار با ارزش است و باید در جهت خدمت به مردم بر آن تکیه زد.

دیارباران