صدور گواهینامه فنی برای خطوط تولید کارخانه آسفالت

در پی بازدید حوزه فنی وزارت راه و شهرسازی؛ گواهینامه فنی برای خطوط تولید کارخانه آسفالت صادر می شود.

به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، پیمان پارسا با اعلام این خبر گفت: پس از مکاتبات و پیگیری های متعدد، کارشناسان حوزه فنی وزات راه و شهرسازی از مجموعه کارخانه آسفالت بازدید نموده و با رفع نواقص اعلامی، گواهینامه فنی برای خطوط تولید آسفالت صادر می شود.

سرپرست سازمان عمران، با اشاره به فرسودگی و برخی نواقص موجود در دو کارخانه آسفالت شهرداری توضیح داد: کارخانه آسفالت شهرداری رشت، تحت نام اداره پشتیبانی در سال ۱۳۵۶  با راه اندازی خط تولید سنگ شکن در مسیر امامزاده هاشم، فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۷۶ نخستین کارخانه آسفالت، با نام کارخانه تاناکا، با مخازن قیر  راه اندازی گردید. دومین کارخانه نیز  در سال ۱۳۸۸  با نام تیتان در همان مجموعه  مورد بهره برداری قرار گرفت.

پارسا افزود: برای ارتقای کیفی تولید آسفالت و اخذ گواهینامه فنی برای خطوط تولید آسفالت، مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت و صبح روز سه شنبه ۲ اسفندماه، کارشناس فنی واحد مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و همچنین مسئول فنی کارخانجات حوزه غرب استان گیلان، از خطوط پردازش تولید مصالح و آسفالت، در مجموعه اداره پشتیبانی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه برخی از اشکالات وارده به مجموعه می باید برطرف گردد، اظهار کرد: برای دریافت شناسنامه کارخانه و گواهینامه فنی برای خطوط تولید، رفع نواقص اعلامی ضروری است. پارسا اضافه کرد: ثبت کارخانه تیتان در سامانه مرکز تحقیقات کشور، تکمیل فرم های خوداظهاری، ارسال دفترچه های طرح اختلاط و استقرار آزمایشگاه محلی مکانیک خاک در محل کارخانه همراه با کادر فنی متخصص برخی از این الزامات است.

سرپرست سازمان عمران همچنین گفت: نصب باسکول فیلر مصالح، نصب سیستم برای حرارت غیرمستقیم قیر، رعایت شرایط جوی مناسب برای خروجی سنگ شکن و اصلاح سرند کارخانه تیتان و تنظیم باسکول قیر کارخانه تیتان برخی از موارد مطرح شده از سوی کارشناس فنی وزارت راه بود.

پیمان پارسا با تاکید بر اینکه این فرایند بزودی اصلاح می شود، تاکید کرد: با ارسال گزارش های لازم مبنی بر اصلاح فرآیند تولید، گواهینامه فنی برای خطوط تولید کارخانه آسفالت صادر می شود و پس از آن کارخانه آسفالت شهرداری رشت با تولید آسفالت کیفی، توان رقابت با بخش خصوصی را خواهد داشت.