صدور پروانه ساخت فیلمنامه مستند جای پای سبز میرزا

با صدور پروانه ساخت فیلمنامه مستند جای پای سبز میرزا (سبزه پاماله) از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی سید غلامرضا فرقانی ساخته خواهد شد.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، مجوز پروانه ساخت طرح فیلمنامه مستند جای پای سبز میرزا (سبزه پاماله) از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صادر شد.

این فیلم به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سید غلامرضا فرقانی مستندساز گیلانی در ۵۰ دقیقه و با دو سیستم ویدئویی و تلویزیونی با فرمت ۴k در تابستان امسال تولید می شود.

 این مستند به مبارزات میرزاکوچک خان جنگلی و یارانش در منطقه فومنات تا مشهدالمیرزا (منطقه گیلوان) می پردازد و در آن از مصاحبه هایی که سی سال پیش توسط سید غلامرضا فرقانی مستندساز گیلانی، ازسربازان، یاران و دوستان میرزا تهیه شده بود رونمایی می شود.

فیلم در دو بخش گذشته و حال تولید می گردد و در این مستند روایت رشادتها، مبارزات و مقابله با اجنبی و قزاقهای دولت مرکزی در منطقه گیلان توسط میرزا و یارانش با روایت آقای فرقانی موشکافی می شود.

این مستند ناگفته هایی دارد که برای اولین بار به تصویر کشیده می شود و قرار است در آذرماه ۱۴۰۱ به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی (سردارجنگل) درهمایش ملی که به همین مناسبت درگیلان برگزار می شود نمایش داده شود و پس از آن از شبکه های مختلف تلویزیونی (ملی و استانی) پخش خواهد شد.

در این پروژه نویسنده متن نریشن استاد محمد بشرا و  مشاور فیلمنامه و مشاور کارگردان عباس سندی خواهند بود.