شهردار رشت در دیدار با معاون سیاسی استانداری گیلان:

صدور مجوز زباله سوز گیلان با ۵ سال تاخیر نسبت به مازندران/ شهردار چوب شعبده بازی ندارد؛ نیاز به عزم استانی است

حرف تازه – دیدار دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت با علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برگزار شد. در این دیدار شهردار رشت با تشریح وضع موجود خواستار عزم عمومی و استانی برای رفع مشکلات شد.     تاکید بر رفع مشکل سراوان، رودخانه ها و ترافیک شهردار رشت با بیان […]

حرف تازه – دیدار دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت با علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برگزار شد.

در این دیدار شهردار رشت با تشریح وضع موجود خواستار عزم عمومی و استانی برای رفع مشکلات شد.

 

 

تاکید بر رفع مشکل سراوان، رودخانه ها و ترافیک

شهردار رشت با بیان اینکه از جمعیت ۲ و نیم میلیونی استان، جمعیت روز رشت به عنوان بزرگترین شهر شمالی کشور، تقریبا نیمی از این جمعیت و جمعیت شب رشت حدود یک سوم آن است گفت: رشت با تمام ویژگی های اقتصادی که می تواند از صنعت گردشگری داشته باشد بهره ای از آن نمی برد.

دکتر نصرتی در ادامه اظهار داشت: رشت با وجود ظرفیت های فراوانی که دارد به نقطه ای رسیده است که بسیاری از مسافران به دلیل ترافیک بالای این شهر علاقه ای به ورود به این شهر ندارند.

وی با بیان اینکه به محض ورود به استان گیلان، در خصوص رشت بحث زباله، رودخانه ها و بعد از آن مساله ترافیک مطرح می شود در ادامه گفت: گیلان با ۳۶ میلیون گردشگر سهم اول را دارد اما اینکه سهم رشت چقدر است همچنان علامت سوال است.

 

 
 

صدور مجوز زباله سوز گیلان با ۵ سال تاخیر نسبت به مازندران

شهردار رشت با اشاره به مساله زباله سوز خاطر نشان کرد: پس از پیگیری های فراوان چند ماه اخیر مجوز محیط زیست گرفته شد. این خبر اصلا جای خوشحالی ندارد. ۵ سال قبل این مجوز به استان همجوار داده شد. در دو شهر مازندران پیشرفت ۹۲ و ۷۵ درصدی داشته است. ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص داشته اند و کارها را پیش برده اند و ما در ابتدای راهیم. این ها مشکلات رشت و گیلان است.

دکتر نصرتی در خصوص شیرابه های سراوان که ۵ لیتر در ثانیه حرکت می کند گفت: در ۱۱ استان وزارت نیرو و آبفا، فاضلاب را متر مکعبی ۶۷۰ تا ۱ هزار و ۴۰۰ تومان به سرمایه گذار سپردند که دو مورد هم در قزوین انجام شد. فاضلاب ابتدا تحویل گرفته شد و تصفیه شد و سپس وارد کانال و رودخانه شد. در کشاورزی هم به هیچ عنوان استفاده نشد. آیا رشت و گیلان نباید اولین می شد؟ هیچ یک از استان ها مشکل ورود فاضلاب به دریا و مشکلات محیط زیستی اینچنینی نداشتند.

شهردار رشت افزود: باید ببینیم کجای کار تناقض داریم و سرعت کار گرفته می شود. اگر این مسائل رفع شود کار کردن در اینجا سخت نیست.

 

 
 

رشت، تنها شهرداری کشور بود که ۸ سال تفریغ بودجه نداشت/ پرداخت معوقات کارکنان

وی اعلام کرد: ما تنها شهرداری کشور هستیم که ۸ سال تفریغ بودجه نداشتیم. هیچ جا چنین چیزی نداریم. شهرداری ها همه مشکلات مالی دارند و در پرداخت حقوق هم با مشکل مواجهند. ما ۴ ماه معوقه حقوق داشتیم. تحصن اتوبوسرانی، آتش نشانی، فضای سبز و تجعات کارگری را داشتیم. ۱۱ ماه بیمه پرداخت نشده بود. بازنشستگی پرداخت نشده بود. نه تنها آن ۴ ماه پرداخت شد بلکه این ۶ ماه نیز به همراه عیدی و پاداش و سنوات پرداخت و به روز شد.

دکتر نصرتی افزود: در ۶ ماه گذشته بخشی از بدهی گذشته را پرداخت کردیم که با این رقم چندین پروژه ۱ میلیاردی می توان افتتاح کرد. باید ببینیم از ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی چه میزان باقی مانده است و تا چند سال باید پرداخت شود؟ اینها نسخه هایی نیست که شهرداری به تنهایی بپیچد.

شهردار رشت در ادامه گفت: بخشی از مشکلات باید استانی شود و بخشی ملی رفع شود. به حمایت مردم نیز نیاز داریم. این موضوعات لحظه به لحظه در استان گیلان و شهر رشت بوده و باعث شده ۴۰ شهردار تغییر کند. در قزوین بعد از انقلاب ۷ شهردار داشتیم. سال ۵۵ این شهر جزء ۵ شهر توسعه یافته بوده است و سال ۹۵ بعد از شهرکرد در رده بیست و ششم قرار گرفته است.

مسعود نصرتی با بیان اینکه مردم بسیار خوبی داریم و همه منتظرند کاری در این شهر انجام شود در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در برخی موارد نیاز به حمایت ویژه است. ما الان در شرایط اینچنینی قرار داریم و باید تیمی بسیج شود تا کارها پیش برود و حتما هم این سه کار مدنظر شدنی است.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز در سال ۹۵، مجموعا ۶۲ پروژه داشت. استاندار و معاون استاندار به پشتیبانی شهرداری تبریز آمدند تا این پروژه های شکل بگیرد و انجام شود و این موضوع را به فرصت تبدیل کردند. اینجا نیز شرایط مشابهی وجود دارد. هزار میلیارد تومان بودجه داریم و با ردیف های ستاره دار به هزار و سیصد میلیارد می رسد و میتوان کارهای مشابه انجام داد.

شهردار چوب شعبده بازی ندارد / نیاز به عزم استانی برای رفع مشکلات وجود دارد

دکتر نصرتی به اجلاس کلانشهرها در اصفهان و مذاکرات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: ما ۴۵ سال وقت گذاشتیم تا ۶ مسیر اصفهان به پیاده راه تبدیل شود اما ما تا زمانی که مشکل ترافیک را رفع نکنم مسافر رشت را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمی کند و این با جلسات پیاپی استانی باید پیگیری شود. ظرف ۶ ماه خیابان ها را بستیم و کف سازی کردیم و گردشگران در این شهر گم می شوند.

شهردار رشت با بیان اینکه خیابان های در طرح مذکور باز نشده اند و زیرساخت ها فراهم نیست گفت: اگر می خواهیم تحولی ایجاد شود و گردشگر در اینجا هزینه کند و مردم در رفاه باشند باید عزم استانی وجود داشته باشد نه اینکه توپ را به زمین یکدیگر بیندازیم. ۳۴ سال زباله در سراوان ریخته شده است و در روز عادی ۵ و در روز بارانی ۱۸ تا ۲۲ لیتر در ثانیه شیرایه زباله وجود دارد. شهردار از هر جای دنیا بیاید چوب شعبده بازی ندارد که یکباره شرایط تغییر دهد.

 
 

اگر اصل بر کار باشد حواشی حذف می شود

علی اصغر جمشید نژاد نیز با اشاره به تفاوت های گیلان با سایر استان ها گفت: باید به این تفاوت ها توجه کرد و به عنوان بستر اصلی توسعه به آن نگاه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری و توجه به کشاورزی، دریا و شیلات در راستای توسعه استان تصریح کرد: هرکسی مسئولیتی داشته است دلسوز و علاقمند به انجام کار بوده و کارهای مهمی نیز انجام شده است اما پاسخگوی ضرورت ها نبوده است.

وی افزود: ما عمدتا در حال گذار از سنت به مدرنیته هستیم و نتوانستیم برای تغییر آمادگی لازم را در جامعه به وجود بیاوریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: زمانی می توانیم موفق شویم که به کشاورزی و تجارت و مسائل مختلف نگاه جدیدی همانطور که دنیا به آن می نگرد داشته باشیم.

علی اصغر جمشید نژاد با اشاره به تراکم بالای جمعیتی استان گیلان تصریح کرد: گیلان به طور مداوم مورد استقبال مسافران قرار می گیرد و از این رو این جمعیت نیز به جمعیت استان اضافه می شود. برای این جمعیت باید برنامه ریزی و کار انجام بگیرد. 

وی افزود: امروز به دلیل رشد آگاهی و تاثیر فضای مجازی، باید بتوانیم در برابر انتظارات پاسخگو باشیم.

جمشید نژاد با اشاره به ظرفیت خوبی که در مجموعه شهرداری رشت وجود دارد اظهار داشت: سعی خواهیم کرد در وجوه مشترک از فعالیت های شهرداری حمایت کنیم و می دانیم همه مباحث با یکدیگر پیوند و پیوستگی دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت فعالیت تیمی خاطرنشان کرد: امیدوارم مدتی که در کنار هم فعالیت می کنیم موجب رضایتمندی خداوند متعال باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی، در ادامه گفت: اگر اصل بر کار باشد حواشی حذف می شود و اگر آستین ها را برای کار بالا بزنیم بسیاری از حواشی حذف می شود.