صدور حکم جلب آرش امیرلو به دلیل مشکلات به جا مانده از دوران شهردار معزول و مدیریت سابق سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت

حرف تازه – حکم جلب رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت به دلیل مشکلات به جا مانده از دوران مدیریت قبلی صادر شد! خبر صدور حکم جلب آرش امیرلو به قدری تاسف آور بود که بسیاری از فعالین حوزه مدیریت شهری رشت را شوکه کرد. موضوع از این قرار است که ۴۵ […]

حرف تازه – حکم جلب رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت به دلیل مشکلات به جا مانده از دوران مدیریت قبلی صادر شد!

خبر صدور حکم جلب آرش امیرلو به قدری تاسف آور بود که بسیاری از فعالین حوزه مدیریت شهری رشت را شوکه کرد.

موضوع از این قرار است که ۴۵ نفر از رانندگان ناوگان اتوبوسرانی که ظاهرا در زمان مدیریت قبلی به صورت شرکتی جذب شده بودند پس از مدتی اخراج شدند و در نتیجه تصمیم به پیگیری قضایی گرفتند. شکایت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی سرانجام نتیجه داد و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت محکوم به پرداخت ۴ میلیارد ریال شد.

در شرایطی که شهردار سابق رشت عزل و مدیر سابق سازمان هم با احکامی در حوزه هایی دیگر مشغول فعالیت شده بود؛ مشکلات به دوره جدید یعنی دوره سرپرستی جمشیدپور در شهرداری و ریاست امیرلو در آن سازمان منتقل شد.

جمشید پور با ادامه اعتراض رانندگان به سرعت دستور پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را صادر کرد اما از آنجا که سازمان عریض و طویل شهرداری با حجم بالایی از بدهی ها مواجه است ظاهرا هنوز نتوانسته است این مبلغ را پس از گذشت ۴ روز پرداخت کند و بدین ترتیب شکایتی که ظاهرا از جایگاه حقوقی ریاست سازمان حمل و نقل  بار و مسافر شهرداری رشت بوده است منجر به صدور حکم جلب آرش امیرلو که از اسفند ماه این مسئولیت را برعهده گرفته بود شده است. 

این اتفاق تامل برانگیز، سوالات زیادی را در ذهن ایجاد می کند. اینکه آیا مشکلات به جا مانده از زمان مدیریت شهردار سابق و مدیرعامل سابق این سازمان امروز باید گریبانگیر مدیری شود که به تازگی در این جایگاه قرار گرفته است؟ آن دسته از اعضای شورای شهر که علی رغم انتقادات دلسوزانه و هشدارهایی که بابت عدم وجود امنیت روحی و روانی پرسنل، وضعیت مالی شهرداری رشت و برخی تصمیمات حاشیه ساز داده می شد همچنان از مدیریت قبلی حمایت می کردند آیا امروز پاسخگو خواهند بود؟ آیا با توجه به اینکه مشکلات به هیچ عنوان به امیرلو و دوران مدیریت او ارتباط نداشته است مجموعه مدیریت شهری رشت قادر به حمایت از او و رفع این مشکل خواهد بود؟

به هر شکل امیدواریم فرامرز جمشیدپور که با شهامت مثال زدنی، مسئولیتی سنگین سرپرستی شهرداری رشت را در شرایط فعلی بر عهده گرفته است بتواند این بار هم با حمایت به موقع از آرش امیرلو یکی دیگر از مشکلات به جا مانده از گذشته را رفع کند و آرامش رفته را رفته رفته به شهرداری رشت برگرداند…