فرهام زاهد:

صدا و سیمای گیلان جلوی برنامه های طنز دوزاری را بگیرد/ سپیدرود گوشت قربانی در دست برخی نمایندگان شده است

حرف تازه – رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا در جلسه عصر دیروز به موضوعات سیاه پوش نشدن ساختمان شهرداری در لیالی قدر و ارتحال امام(ره) ، سریال های طنز شبکه باران و وضعیت سپیدرود پرداخت. به گزارش حرف تازه ، فرهام زاهد با اشاره به مشکلات ناشی از سیاه پوش نکردن ساختمان شهرداری […]

حرف تازه – رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا در جلسه عصر دیروز به موضوعات سیاه پوش نشدن ساختمان شهرداری در لیالی قدر و ارتحال امام(ره) ، سریال های طنز شبکه باران و وضعیت سپیدرود پرداخت.

به گزارش حرف تازه ، فرهام زاهد با اشاره به مشکلات ناشی از سیاه پوش نکردن ساختمان شهرداری رشت گفت: فکر نمی کنم مراسمی در شهر رشت باشد که شهرداری رشت مشارکت نداشته باشد. 

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ممکن است انتقال خبر اشتباهی صورت گرفته باشد اظهارداشت: دکتر نصرتی گفتند این ساختمان به دلایل مختلف سه سال است سیاه پوش نمی شود. شاید سهوا یا عمدا اطلاعات نادرستی به شهردار داده اند. انصاف نیست برخی مسائل به سازمانی که همیشه پای کار بوده است نسبت داده شود اما اگر قصوری بوده باشد باید برخورد صورت بگیرد.

فرهام زاهد در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در جلسات و نشست های خود در خصوص اینکه رشت چه بوده است و چه مفاخری داشته است بارها صحبت کرده ایم. پروفسور رضا، پروفسور سمیعی، اولین های بسیار برای رشت است. 

وی با اشاره به فیلم فراری خاطر نشان کرد: تاسف اینجاست که نویسنده فیلنامه کامبوزیا پرتوی است که یک نویسنده گیلانی است. اساسا با سانسور مخالفم اما چرا محتوایی تولید نمی کنیم که در برابر این فیلم ها قرار بگیرد.

فرهام زاهد افزود: نمی دانم در صدا و سیمای مرکز گیلان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ هرچه چهره سوپراستار و ناجی روستا و شهر و اول شخص داستان است لباس های خوب می پوشد و هارمونی خوبی در صحبت کردن و … دارد و فارسی صحبت می کند و ترجیحا رشتی هم نیست اما هرچه جوراب پشمی پوش و جلیقه پوش و کلاه پشمی به سر و پیراهن سفید پوش است که کمرش را هم با یک شال بسته است گیلانی است. تا این نگاه تحقیرآمیز از خودمان اصلاح نشود و تغییر نگاه به هویت خودمان را نداشته باشیم و جرات نداشته باشیم در اماکن عمومی رشتی صحبت کنیم و خودمان به این زبان و فرهنگ و آیین ارج و قرب قائل نشویم اتفاقی نمی افتد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا خاطر نشان کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان جلوی این برنامه های طنز دوزاری و چاله میدانی را بگیرد. شاید بهتر است هنرمندان یک کمپین راه بیندازند و با هشتگی مثل #نقش_کمیک_رشتی_نمیپذیرم جلوی این کار را بگیرند.

فرهام زاهد در خصوص وضعیت سپیدرود رشت گفت: این باشگاه در اختیار فردی قرار گرفته است که چگونگی این موضوع هم سوال است. وضعیت باشگاه مورد سوال است. لیگ برتر در حال آغاز است و هزاران نفرساعت هزینه شده است تا این تیم پس از سالها به این جایگاه رسیده است اما این تیم درگیر منازعات سیاسی شده و  گوشت قربانی در دست نمایندگان شهر و دوستان حوزه ورزش و جوانان شده است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا همچنین اظهار داشت: امروز طرفداران سپیدرود بلای جان این تیم شده اند چون اگر این تیم بدون طرفدار بود اینقدر برای برخی به دنبالش نبودند که با توجه به نزدیکی ایام انتخابات یک پایگاه رای مردمی خوب بدانند. 

زاهد در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تعیین وضعیت مالکیت تیم در اسرع وقت گفت: کسانی باید وارد عرصه مدیریت تیم شوند که یک لگد به توپ زده باشند یا یک عکس با شورت ورزشی فوتبال داشته باشند. این چه جذابیتی است که همه در نزدیکی انتخابات به فکر اتوبوس و تمهیدات ویژه هستند اما زمانی که به مشکلات مالکیتی برخورد می کند از کسی خبری نیست. البته شورا در هر دو دوره قبلی و فعلی حمایت های خوبی داشته است.