صدای واحد گیلان برای استاندار شدن حق شناس

اطلاعات دریافتی از محافل سیاسی مختلف نشان می دهد هادی حق شناس گزینه اول استانداری گیلان است.

قلم آزاد – بهنیا ثابت رفتار: دولت با شعار «وفاق ملی» کار خود را آغاز کرده است و به نظر می رسد در انتصاب استانداران نیز، تلاش برای رفع شکاف و اختلافات موجود از مهم ترین اهداف مسعود پزشکیان باشد. در همین راستا صدای واحد گیلان برای استاندار شدن حق شناس و موافقت هر دو جناح با حضور این چهره در راس استان بدون شک به گوش رئیس جمهور نیز رسیده است.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی، هرچند از افراد مختلفی برای این جایگاه یاد می شود اما لیست اصلاح طلبان نزدیک به آنچه پیش از این منتشر شد خواهد بود و لیست سه نفره مجمع نمایندگان نیز تقریبا نهایی شده است و با این حساب حق شناس تنها گزینه ای است که «ستاد دکتر پزشکیان»، «جبهه اصلاحات» و «مجمع نمایندگان» روی نام او اجماع دارند.

از دیگر ویژگی های هادی حق شناس که شانس او را نسبت به دیگر گزینه ها بیشتر کرده است می توان به «تخصص در اقتصاد»، «تجربه مدیریت بنادر»، «بومی بودن»، «شناخت ظرفیت ها و مشکلات استان»، «تجربه استانداری گلستان»، «هموار بودن مسیر تایید صلاحیت»، «روحیه نمایندگی و پاسخگو بودن» و «تفکرات نزدیک به دولت چهاردهم» اشاره کرد که این ویژگی ها در کنار اجماعی که روی نام او وجود دارد از هادی حق شناس گزینه ای جدی برای استانداری گیلان ساخته است.

گفته می شود مجمع نمایندگان گیلان علاوه بر هادی حق شناس، از اکبر بهنام جو و جبار کوچکی نژاد حمایت خواهد کرد. از سوی دیگر جبهه اصلاحات گیلان نیز احتمالا تا ساعات پایانی روز یکشنبه به لیستی ۷ نفره خواهد رسید که به نظر می رسد هادی حق شناس، سارنگ حسن پور، محمد زالفی، منصور صوفی، قاسم رمضانپور، سمانه حسینی نوید و جهانبخش خانجانی در این لیست قرار بگیرند.

از سوی دیگر حضور حق شناس در راس استانداری گیلان می تواند نشان دهنده وفاداری رئیس جمهور به افرادی باشد که در ایام انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اعتقادات و تفکرات خود با او همراهی کردند. فراموش نکنیم تلاش افرادی چون حق شناس بود که در نهایت منجر به تشکیل دولت وفاق ملی و کابینه فراجناحی شد تا امروز نمایندگان طیف مقابل نیز به جای رانده شدن به کنج عزلت، خود را شایسته عالی ترین مقام دولتی در استان بدانند. انتظار می رود به اسم وفاق ملی، زحمات چهره های توانمند و موثر در ستادها نیز نادیده گرفته نشود.

با وجود مطرح شدن اسامی مختلف، شنیدن صدای واحد گیلان برای استاندار شدن هادی حق شناس در شرایط فعلی کار سختی نیست و هر دو جناح روی نام او اجماع دارند. با این حال همچنان باید منتظر جلسات نهایی جبهه اصلاحات برای تعیین لیست نهایی گزینه های استانداری و همچنین انتصاب معاون سیاسی وزیر کشور باشیم تا پس از آن تکلیف استانداری گیلان نیز همچون برخی دیگر از استان ها مشخص شود.