صدای بازاریان رشت توسط شهرداری شنیده شد/ رفع مشکل آبگرفتگی راسته ماهی فروشان

از مدتی قبل شکسته شدن درب چاهچه های بازار بزرگ رشت به ویژه در راسته ماهی فروشان مشکلات بسیاری را به وجود آورده بود که در نهایت صدای بازاریان رشت توسط شهرداری شنیده شد و رفع مشکل آبگرفتگی راسته ماهی فروشان در دستور کار قرار گرفت.

اختصاصی حرف تازه – از مدتی قبل شکسته شدن درب چاهچه های بازار بزرگ رشت به ویژه در راسته ماهی فروشان مشکلات بسیاری را به وجود آورده بود که در نهایت صدای بازاریان رشت توسط شهرداری شنیده شد و رفع مشکل آبگرفتگی راسته ماهی فروشان در دستور کار قرار گرفت.

شکسته شدن درب چاهچه های این بازار، با ورود زباله و پسماند به مسیر خروجی آب و مسدود شدن راه خروج آب همراه بود. با توجه به بارندگی های مداوم شهر رشت و از سوی دیگر نیاز مداوم به شستشو در این بازار به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، آبگرفتگی به مشکل هرروزه کسبه راسته ماهی فروشان تبدیل شده بود. 

پس از گلایه هایی که در این زمینه از سوی برخی کسبه وجود داشت، صدای بازاریان توسط شهرداری رشت شنیده شد و مسئولین شهرداری منطقه ۲ برای رفع این مشکل ورود کردند و اصلاح درب چاهچه ها و ترمیم آنها در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شاید برخی پروژه ها و اقدامات در ظاهر مساله پیچیده ای نباشند اما همان مساله کوچک می تواند مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته باشد و انباشته شدن مشکلات کوچک، نارضایتی های عمومی را موجب شود. در مقابل رفع آن مشکلات کوچک، دغدغه های روزمره طیفی از شهروندان را رفع نماید.

به نظر می رسد حالا نگاه شهرداری به مسائل و مشکلات شهروندان به نگاه تعامل گرایانه تری تبدیل شده است و نیازمندی های شهروندان بر نیازسنجی های شهرداری و اولویت بندی امور اثر می گذارد. 

بدون شک چنین ارتباط متقابلی می تواند زمینه اعتمادسازی محلی و مشارکت بیش از پیش شهروندان را فراهم نماید و این اعتماد و مشارکت  گامی مهم به سوی توسعه شهر رشت خواهد بود؛ هرچند نباید از پروژه های بزرگ نیز غافل بود.

صدای بازاریان رشت توسط شهرداری شنیده شد/ رفع مشکل آبگرفتگی راسته ماهی فروشان

صدای بازاریان رشت توسط شهرداری شنیده شد/ رفع مشکل آبگرفتگی راسته ماهی فروشان