رجبی ویسرودی خبر داد؛

شیوه‌نامه ساخت‌ و ساز زمین‌های نسقی رشت تدوین می شود

حرف تازه : رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت از تدوین شیوه‌نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی توسط این کمیسیون خبر داد. رجبی‌ویسرودی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی این شهر با اشاره به تدوین شیوه‌نامه ساخت‌وساز با نظارت در زمین‌های نسقی، اظهار کرد: این شیوه‌نامه در کمیسیون عمران شورای […]

حرف تازه : رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت از تدوین شیوه‌نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی توسط این کمیسیون خبر داد.

رجبی‌ویسرودی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی این شهر با اشاره به تدوین شیوه‌نامه ساخت‌وساز با نظارت در زمین‌های نسقی، اظهار کرد: این شیوه‌نامه در کمیسیون عمران شورای شهر رشت تدوین شده است.

وی مشکلات موجود در ساخت‌وساز در زمین‌های بدون سند مالکیت «نسق» را دلیل تدوین شیوه‌نامه مذکور عنوان کرد و افزود: از شهروندان و مسؤولان می‌خواهیم تا شورای شهر را یاری دهند و برای همیشه مشکل نسق‌داران برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: ایمنی در بناهایی که بدون نظارت مسکن و شهرسازی و شهرداری ساخته می‌شود مشکلات بیشتری را برای مدیران شهری به وجود می‌آورد.

به گفته وی شیوه‌نامه مذکور تلاش دارد از مجرای قانونی برای نسق‌دارانی که مالکیت آنها توسط یکی از شعبات دستگاه قضایی استان محرز شده پروانه ساخت صادر کند.

رجبی‌ویسرودی با بیان اینکه معضلات ساخت وساز در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی پنهان مانده است، خاطرنشان کرد: تدوین این شیوه نامه کمک به رفاه بخشی از شهروندانی است که از تمکن مالی کمتری برخوردارند.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه مورد نظر در ۱۲ بند توسط کمیسیون توسعه و عمران شورا تدوین شده است، متذکر شد: در این شیوه‌نامه شهرداری مکلف است با تعیین مختصات جغرافیایی زمین مورد نظر نسبت به تعیین عرض معبر ملک و تراکم پیش‌بینی شده در طرح تفضیلی برای تهیه نقشه و درج آن در پروانه ساختمانی اقدام کند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت گفت: در شیوه‌نامه مذکور ذکر شده که حداقل مساحت زمین پس از رعایت عقب‌نشینی از ۵۰ درصد مساحت حد نصاب تفکیک در کاربری مربوطه کمتر نباشد و حداقل ۷۵ متر مربع باشد.

وی با اشاره به دیگر مفاد شیوه‌نامه مذکور، تصریح کرد: قطعاتی که در معابری قرار دارند و انتهای آن ساخته یا مسدود نشده و فاقد خط پروژه در طرح تفصیلی است ابتدا باید خط پروژه و بر و کف برای تعیین عرض معبر مورد نظر تهیه و سپس اقدام به صدور پروانه شود.

رجبی‌ویسرودی ارائه مبایعه‌نامه تنفیذ شده توسط دادگاه صالحه یا شورای حل اختلاف یا مدارک مستند حاکی از ارائه دادخواست در زمینه مبایعه‌نامه به شورای حل اختلاف یا دادگاه صالحه و… را از دیگر مفاد شیوه‌نامه زمین‌های نسقی عنوان کرد.

شعاع مشرق