در جشن روز پزشک رشت؛

شیرزاد: راه اندازی حوزه مدیریت سلامت و پیشگیری شهرداری رشت پیامدهای مثبتی داشته است / زکی پور : به ازای هر ۳۵۰۰ نفر یک پزشک خانواده داریم

حرف تازه : فاطمه شیرزاد در جشن روز پزشک در تالار دیدار رشت ضمن تبریک هفته دولت و روز پزشک گفت : یاد و خاطره همه شهیدان خصوصا شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم. رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اضافه شدن حوزه مدیریت سلامت و پیشگیری […]

حرف تازه : فاطمه شیرزاد در جشن روز پزشک در تالار دیدار رشت ضمن تبریک هفته دولت و روز پزشک گفت : یاد و خاطره همه شهیدان خصوصا شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اضافه شدن حوزه مدیریت سلامت و پیشگیری به مجموعه شهرداری رشت به پیامد های مثبت آن اشاره کرد و افزود : در حوزه مدیریت شهری به کمک پزشکان برای سلامت شهر نیازمندیم.
شیرزاد نسبت به افزایش ارتباط و همکاری مجموعه مدیریت شهری با پزشکان در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان ابراز امیدواری کرد و گفت : امیدواریم با تعامل خوبی که ایجاد شده است به این هدف دست یابیم.

 

به ازای هر ۳۵۰۰ نفر یک پزشک خانواده داریم
دکتر پگاه زکی پور نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص پزشک خانواده پرداخت و گفت: پزشکان خانواده در استان گیلان از سال ۸۴ آغاز به کار کرده اند و طی این سال ها نیروهای جدید و تازه نفسی به کار گرفته است و به ازای هر ۳۵۰۰ نفر یک پزشک در نظر گرفته شده است.
نماینده پزشکان خانواده رشت به ارائه ۲۴ ساعته خدمات پزشکان خانواده در مراکز بهداشتی درمانی اشاره کرد و افزود: بازدید مرتب از خانه های بهداشت به صورت هفتگی انجام می شود و برنامه های مختلف وزارت بهداشت از جمله مراقبت های مادر و کودک، مراقبت بیماران دیابتی، انجام غربالگری های مختلف، انجام مراقبت های سالمندان، تشکیل پرونده سلامت برای کل جمعیت تحت پوشش، انجام معاینه های اولیه و ادواری سلامت، آموزش های بهداشتی و موارد دیگری از طریق جلب مشارکت های مردمی و خیرین و سازمان های مختلف در دستور کار قرار دارد.