رئیس شورای اسلامی شهررشت:

شیرابه های سرازیر شده از سراوان زنگ خطر جدی برای سلامت محیط و شهروندان محسوب می شود

حرف تازه – رئیس شورای اسلامی شهررشت گفت: توجه به مباحث محیط زیست باید در اولویت برنامه های سازمانهای مسئول قرار بگیرد و این موضوع نقش مهمی در تضمین سلامت شهروندان ایفا می کند. مسعود کاظمی با اشاره به پانزدهم خرداد روز جهانی محیط زیست ضمن قدردانی از تلاش های فعالان محیط زیست اظهارکرد: متاسفانه […]

حرف تازه – رئیس شورای اسلامی شهررشت گفت: توجه به مباحث محیط زیست باید در اولویت برنامه های سازمانهای مسئول قرار بگیرد و این موضوع نقش مهمی در تضمین سلامت شهروندان ایفا می کند.
مسعود کاظمی با اشاره به پانزدهم خرداد روز جهانی محیط زیست ضمن قدردانی از تلاش های فعالان محیط زیست اظهارکرد: متاسفانه باید اعلام کنم شهر رشت به لحاظ محیط زیستی با مشکلات متعددی مواجه است.

وی ادامه داد: محل دفن زباله در منطقه سراوان و آلودگی شدید دو رودخانه گوهررود و زرجوب از موضوعاتی است که ضمن تهدید محیط زیست سلامت شهروندان را نیز به مخاطره می کشاند.

این مسئول با بیان اینکه محل دفن زباله در سراوان عمری حدود سی ساله دارد یادآورشد: شیرابه های سرازیر شده از سراوان زنگ خطر جدی برای سلامت محیط و شهروندان محسوب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهررشت بااعلام اینکه برای جلوگیری از سرازیرشدن شیرابه ها اقداماتی انجام شده است گفت: اخیرا به منظور دفن زباله ها سلول جدیدی احداث شده و قرار است شیرابه های این سلول در حوضچه هایی که به طورموقت ایجادمی شود جمع آوری شود.

کاظمی بابیان اینکه رفع مشکل زباله در سراوان نیازمند نگاه ملی است تصریح کرد: حل مشکل زباله ها در منطقه سراوان از عهده مدیران و بودجه استانی خارج بوده و نیازمند مساعدتهای ویژه و نگاه ملی مدیران می باشد.

این مسئول ادامه داد: شورای چهارم رشت از ابتدای فعالیتش نگاه ویژه ای به مشکل سراوان داشت و اقداماتی برای مهار این معضل انجام داده است که از آن جمله می توان به احداث سلول دفن بهداشتی زباله و… اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهررشت در خاتمه بر لزوم توجه بیشتر به مسئولان به وضعیت انباشت زباله ها در سراوان تاکید کرد وگفت: باید شعار را کنار گذاشت و در غیراینصورت عواقب ناشی از این آلودگیها بسیار وحشتناک وغیرقابل کنترل خواهدبود.