سوپرگل بازیکن مغضوب

شکست پرسپولیس مقابل سپاهان | شلیک اسدی به قلب یحیی

طلایی‌پوشان اصفهانی در مهم‌ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر موفق شدند با یک گل مقابل پرسپولیس تهران به پیروزی برسند.

به گزارش حرف تازه به نقل از فوتبال ۳۶۰ ، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پیش از آغاز تعطیلات فیفادی ماه نوامبر به پایان کار خود رسید و روز یکشنبه در آخرین بازی هفته دهم لیگ برتر، یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل به انجام رسید و دو تیم مدعی سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران که در فصل گذشته به مقام نایب‌قهرمانی و قهرمانی دست پیدا کردند، برابر هم صف‌آرایی کردند؛ آن‌هم در حالی‌که دو تیم در ۲ بازی قبلی‌شان در لیگ برتر، عملکرد خوبی را از خود به جای نگذاشته بودند و یک تساوی و یک شکست در کارنامه طلایی‌پوشان به چشم می‌آمد و پرسپولیس هم با پذیرش ۲ تساوی پیاپی در لیگ برتر به مسابقه امروز رسیده بود.

شکست پرسپولیس مقابل سپاهان

پرسپولیسی‌ها برای کاهش فاصله‌شان با استقلالِ صدرنشین به دنبال آن بودند تا بتوانند برابر سپاهان در اصفهان به پیروزی برسند و ضمن تثبیت جایگاه‌شان در موقعیت دوم جدول، روند شکست‌ناپذیری‌شان در اصفهان برابر سپاهان را همچنان حفظ کنند.

در نقطه مقابل، شاگردان ژوزه مورایس بعد از برد روحیه‌بخش در لیگ قهرمانان آسیا برابر اولمالیق ازبکستان به دنبال آن بودند تا بتوانند پرسپولیس را در اصفهان از پیش بردارند و هم به روند ناکامی‌هایشان در فصول گذشته در اصفهان مقابل سرخ‌پوشان پایتخت پایان بدهند و هم اینکه خود را با انجام ۲ بازی کمتر نسبت به تراکتور تبریز و تفاضل گل بهتر به رتبه پنجم جدول برسانند.

ترکیب سپاهان اصفهان

پیام نیازمند، محمد دانشگر، هادی محمدی، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمد کریمی، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، احسان پهلوان (از دقیقه ۴۶: شهریار مغانلو)، فرشاد احمدزاده و رضا اسدی

سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک (از دقیقه ۸۹: مسعود ریگی)، سروش رفیعی (از دقیقه ۸۹: میلاد سورگی)، سعید صادقی (از دقیقه ۸۵: وحدت هنانوف)، مهدی ترابی (از دقیقه ۷۵: امید عالیشاه)، محمد عمری و شهاب زاهدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ژوزه مورایس در تصمیمی جالب‌توجه در ترکیب برنده تیمش در لیگ قهرمانان آسیا تغییری ایجاد نکرد و تصمیم گرفت تا ستاره‌هایی مانند برایان دابو، عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو را در مسابقه امروز در ترکیب اصلی قرار ندهد.

در طرف مقابل، یحیی گل‌محمدی بعد از سومین تساوی پیاپی تیمش در هفته‌های گذشته که مقابل استقلال تاجیکستان رقم خورد، به سراغ تغییر در ترکیب اصلی سرخ‌ها رفت و دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک و شهاب زاهدی را به جای وحدت هنانوف، مسعود ریگی و نبیل باهویی در مسابقه امروز از ابتدا به میدان فرستاد.

تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران از ساعت ۱۶:۳۰ در آخرین بازی هفته دهم لیگ برتر با قضاوت موعود بنیادی‌فر و در حضور نزدیک به ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان کار خود را آغاز کردند.

نمایش نزدیک و پایاپای بازیکنان دو تیم در دقایق ابتدایی مسابقه باعث شد تا خبری از خلق موقعیت جدی نباشد. رامین رضاییان در دقیقه ۸، اولین موقعیت خطرناک مسابقه را ایجاد کرد که شوت او به شکلی خطرناک از کنار دروازه سرخ‌پوشان پایتخت به بیرون رفت.

شهاب زاهدی در دقیقه ۲۲ روی پاس دیدنی سروش رفیعی اولین موقعیت جدی پرسپولیس در بازی امروز را ایجاد کرد که شوت کم‌قدرت او را پیام نیازمند مهار کرد. نمایش نزدیک و پایاپای بازیکنان دو تیم در دقایق ابتدایی مسابقه باعث شد تا خبری از خلق موقعیت جدی نباشد.

رامین رضاییان در دقیقه ۸، اولین موقعیت خطرناک مسابقه را ایجاد کرد که شوت او به شکلی خطرناک از کنار دروازه سرخ‌پوشان پایتخت به بیرون رفت. بعد از آنکه برای دقایقی توپ میانه میدان بین بازیکنان دو تیم ردوبدل شد و بازی از کیفیت بالایی برخوردار نبود، ضربه سر رامین رضاییان روی ارسال میلاد زکی‌پور به شکلی خطرناک از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۹ هم ضدحمله طلایی‌پوشان خنثی شد و در ادامه شوت محمد قربانی را علیرضا بیرانوند مهار کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

سپاهانی‌ها نیمه دوم بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال گلزنی بودند که شوت دیدنی میلاد زکی‌پور را در دقیقه ۴۹، علیرضا بیرانوند مهار کرد.

طلایی‌پوشان به نمایش مالکانه خود ادامه دادند و به دنبال رسیدن به گل بودند که در دقیقه ۵۸ علیرضا بیرانوند بار دیگر ناجی سرخ‌ها شد و توانست ضربه شهریار مغانلو را مهار کند. بعد از آن فرصت خوب نصیب طلایی‌پوشان شد که ضربه آکروباتیک فرشاد احمدزاده از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

شاگردان مورایس به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و بعد از خلق چندین موقعیت، رضا اسدی در دقیقه ۷۰ توانست با شوتی استثنایی از راه دور دروازه سرخ‌پوشان پایتخت را از روی ضربه ایستگاهی باز کند تا طلایی‌پوشان با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

در دقیقه ۷۷، محمد عمری اولین موقعیت جدی پرسپولیس در نیمه دوم را ایجاد کرد که شوت عمری را نیازمند برگشت داد. در ادامه، رضا اسدی روی یک ضدحمله فرصت خوبی برای ثبت گل دوم خود داشت اما پیش از زدن ضربه توسط او، علی نعمتی با تکلی دقیق توپ را دور کرد.

در واپسین دقایق مسابقه، سرخ‌پوشان پایتخت حملات پردامنه‌ای داشتند اما در باز کردن دروازه ناکام بودند تا بازی با برتری یک گله سپاهان خاتمه یابد. اتفاق جنجالی بعد از پایان مسابقه، اخراج شهاب زاهدی به دلیل خطای هند جنجالی او بود تا این مهاجم باتجربه دیدار بعدی تیمش مقابل هوادار در لیگ برتر را از دست بدهد.

سرخ‌پوشان پایتخت با پذیرش اولین شکست فصل در لیگ برتر ۱۷ امتیازی باقی ماندند و در رتبه سوم جدول قرار گرفتند.

شاگردان ژوزه مورایس با پیروزی به‌دست آمده در مسابقه امروز، ۱۵ امتیازی شدند و با انجام ۸ بازی و به لطف تفاضل گل بهتر به رتبه پنجم جدول صعود کردند.

پرسپولیسی‌ها در دیدار بعدی خود، روز ششم آذرماه در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا میهمان النصر عربستان هستند و سپاهان اصفهان هم باید روز دوم آذرماه در هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان برود.

نتایج هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه نوزدهم آبان‌ماه

گل‌گهر سیرجان ۲-۰ مس رفسنجان

پیکان تهران ۱-۱ شمس‌آذر قزوین

ملوان بندرانزلی ۱-۱ استقلال خوزستان

فولاد خوزستان ۱-۰ آلومینیوم اراک

شنبه بیستم آبان‌ماه

صنعت‌نفت آبادان ۰-۲ هوادار تهران

استقلال تهران ۲-۰ تراکتور تبریز

یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه

نساجی مازندران ۱-۲ ذوب‌آهن اصفهان

سپاهان اصفهان ۱-۰ پرسپولیس تهران

مسابقات لیگ بیست‌وسوم بعد از برگزاری مسابقات این هفته به استقبال تعطیلات فیفادی رفت و بعد از این تعطیلات، مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر قرار است از پنجشنبه دوم آذرماه آغاز شود.

البته در این هفته از رقابت‌ها دوئل تیم‌های پرسپولیس تهران و نساجی مازندران به تعویق افتاده اما ۷ مسابقه دیگر قرار است به انجام برسد که در مهم‌ترین دیدارهای این هفته، سپاهان اصفهان در خوزستان میهمان استقلال است و آبی‌پوشان پایتخت هم شنبه چهارم آذرماه باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند.