شکست پرسپولیس مقابل النصر | از ناکامی رونالدو در گلزنی تا تلفات سرخپوشان

پرسپولیس حریف النصر نشد و با تلفات زیاد و شکست دو بر صفر، زمین مسابقه را مقابل فوق ستاره های النصر ترک کرد.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، شب گذشته از ساعت ۲۱:۳۰ دیدار تیم های پرسپولیس و النصر در چارچوب هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با شکست پرسپولیس مقابل النصر همراه بود.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پروعلیگنجی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی (از دقیقه ۷۳ امید عالیشاه)، میلاد سرلک، مسعود ریگی، وحید امیری، مهدی ترابی (از دقیقه ۸ شهاب زاهدی و از دقیقه ۸۷ یاسین سلمانی به جای زاهدی)، سعید صادقی (از دقیقه ۸۷ سینا اسد بیگی) و محمد عمری ( از دقیقه ۷۳ سروش رفیعی)

ترکیب النصر:

نواف القیدی، آیمریک لاپورت، محمد الامری، محمد النخلی، سلطان الغنام (از دقیقه ۸۵ بوشال)، مارسلو بروزوویچ ( از دقیقه ۸۰ سامی الناجی)، عبدالله الخیبری، عبدالرحمان غریب، اوتاویو (از دقیقه ۹۰ علی الحسن)، سادیو مانه (از دقیقه ۸۵ خلید الغنام)، کریستیانو رونالدو (از دقیقه ۹۰ مشاری النمر)

شکست پرسپولیس مقابل النصر

حواشی و اتفاقات مهم:

مهم ترین نکته این دیدار حضور کریستیانو رونالدو در ایران بود. حضور رونالدو باعث شد جمعیت زیادی به استقبال کاروان النصر بروند و این موضوع سوژه رسانه های ایران و جهان در روزهای گذشته بود.

موضوع دوم به چمن ورزشگاه آزادی و کیفیت بد این چمن مربوط می شد که اجازه یک بازی زیبا و کارهای زمینی را به دو تیم نداد و با مصدومیت هایی برای سرخپوشان همراه بود.

خرابی سکوهای استادیوم آزادی موضوع دیگری بود که توجه رسانه ها را در این دیدار حساس و بدون تماشاگر به خود جلب می کرد به خصوص آن که در قسمتی از ورزشگاه پرچم کاشیما آنتلرز به چشم می خورد که اوج بی سلیقگی در این میزبانی را نشان می داد.

علیرضا بیرانوند که در دیدار ملی دچار آسیب دیدگی شده بود به بازی رسید و حضور موثری داشت. شاید اگر بیرانوند نبود پرسپولیس شکست به مراتب سنگین تری را تجربه می کرد.

در دقیقه ۴ بازی مهدی ترابی به دلیل کیفیت بد چمن مصدوم شد و دقایقی بعد جای خود را به شهاب زاهدی داد. وضعیت ترابی با نظر پزشکان پرسپولیس مشخص خواهد شد اما احتمالا این بازیکن دو هفته دور از میادین خواهد بود.

با وجود فشار بازیکنان النصر و موقعیت هایی که به وجود آمد، نیمه نخست دیدار دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم مهم ترین اتفاق در دقیقه ۵۲ رخ داد. جایی که سرلک با خطایی بی مورد روی رونالدو با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. کار پرسپولیس با مصدومیت ترابی و اخراج سرلک سخت تر از گذشته شد و برنامه های تاکتیکی یحیی گل محمدی به هم ریخت.

نکته عجیب ماجرا تصمیم دیرهنگام یحیی برای تعویض در ترکیب و تزریق نیروی تازه نفس در خط میانی بود. اخراج در دقیقه ۵۲ رخ داد. پرسپولیس پس از آن دو گل دریافت کرد و بعد از آن دو تعویض یحیی از راه رسید!

گل اول النصر در دقیقه ۶۲ روی به هم ریختگی مدافعان پس از نفوذ بازیکنان حریف به ثمر رسید. علی نعمتی قصد دفع توپ را داشت اما این توپ با برخورد به دانیال اسماعیلی فر به سمت دروازه خودی برگشت و به گل تبدیل شد.

گل دوم النصر به زیبایی هرچه تمام تر از زاویه بسته و در دقیقه ۷۲ توسط محمد النخلی روی پاس گل عبدالرحمان غریب به ثمر رسید.

پس از این گل یحیی گل محمدی، عالیشاه را به جای علی نعمتی و سروش رفیعی را به جای محمد عمری که یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود به زمین فرستاد!

از دقیقه ۸۰ النصر یک به یک ستارگان خود را از زمین مسابقه بیرون کشید. بروزوویچ، مانه و سلطان الغنام در دقایق ۸۰ و ۸۵ از زمین بازی خارج شدند. در دقیقه ۸۷ یاسین سلمانی به جای شهاب زاهدی به میدان آمد و سعید صادقی جای خود را به سینا اسدبیگی داد. النصر نیز در دقیقه ۹۰ رونالدو و اوتاویو را از زمین بازی بیرون کشید.

حضور کوتاه مدت یاسین سلمانی کافی بود تا این ستاره جوان سرخپوشان ارزش های خود را نشان دهد و در یک صحنه چیزی نمانده بود که پنالتی به سود پرسپولیس اعلام شود. اما در نهایت با تصمیم داور و VAR بازی ادامه پیدا کرد. به نظر می رسید پیش از لحظه خطا روی سلمانی، آفساید اتفاق افتاده است.

در دقایق پایانی وحید امیری نیز دچار مصدومیت شد و پرسپولیس ۹ نفره بازی را دنبال کرد. در کورس پایانی مسابقه نیز دانیال اسماعیلی فر دچار آسیب دیدگی شد.

بدین ترتیب ترابی، امیری، اسماعیلی فر سه مصدوم پرسپولیس در این دیدار بودند و با اخراج سرلک و شاید تشدید مصدومیت بیرانوند تلفات پرسپولیس در این دیدار به ۴ یا ۵ نفر برسد.

از نکات جالب این دیدار مقاومت بیرانوند در برابر گلزنی رونالدو بود و یک بار به خوبی ضربه سر این بازیکنان را جمع کرد. بیرانوند در صحنه ای دیگر موفق به دریبل زدن رونالدو شد. علیرضا بیرانوند در چندین صحنه نیز ناجی دروازه پرسپولیس شد تا شکست سنگین تری رقم نخورد.

تفاوت دو تیم به حدی بود که در این دیدار پرسپولیس هیچ شوت در چارچوبی نداشت و شاید تنها موقعیت این تیم روی ارسال سعید صادقی و ضربه سری بود که شهاب زاهدی با بی دقتی به بالای دروازه فرستاد تا بیکارترین بازیکن مسابقه دروازه بان رقیب باشد.

تلاش ناکام شهاب زاهدی برای گرفتن پیراهن رونالدو و تلاش کنعانی زادگان برای برقراری مکالمه با رونالدو از دیگر نکات تامل برانگیز این مسابقه بود.

در دیگر دیدار این گروه استقلال تاجیکستان و الدحیل قطر به تساوی بدون گل دست یافتند.

دیگر نمایندگان ایران در روز نخست سپاهان و نساجی بودند که عصر دوشنبه دیدارهایشان برگزار شد. نساجی با دو گل در زمین مومبای سیتی پیروز شد و سپاهان در زمین نیروی هوایی عراق به تساوی دو بر دو رضایت داد.