در دیدار جمعی از هنرمندان با رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد؛

شورا در مدیریت داخلی ضعیف بود

حرف تازه – جمعی از هنرمندان عرصه نمایش رشت، با سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت، دیدار کردند. به گزارش حرف تازه به نقل از همای خبر ، در این نشست، هنرمندان رشته های نمایشی تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی رشت به بیان معضلات و چالشهای موجود در حیطه هنر نمایش و […]

حرف تازه – جمعی از هنرمندان عرصه نمایش رشت، با سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت، دیدار کردند.

به گزارش حرف تازه به نقل از همای خبر ، در این نشست، هنرمندان رشته های نمایشی تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی رشت به بیان معضلات و چالشهای موجود در حیطه هنر نمایش و تئاتر شهر پرداختند.
انوش نصر، پورحسینی، داریوش علی نژاد ، اسماعیل حاجتی ، فریبرز زیده سرایی و مجید پرکار از چهره های شاخص حاضر در این جلسه بودند. در این جلسه هنرمندان با بیان این مطلب که رشت اولین شهر تئاتری کشور میباشد و امروزه با دارا بودن ۱۱ آموزشگاه و ۱۸ گروه نمایشی، جامعه هنریی با بیش از ۳۵۰۰ شهروند را شامل میشود، زیرساختها و فضای لازم برای فعالیت نمایشی را بسیار ضعیف و ناکافی اعلام کردند.

انوش نصر گفت : وظیفه خطیر ماست که در این عصر ترقی و پیشرفت، شهر رشت را که پیشانی هنر نمایش کشور محسوب میشود ، با تربیت پتانسیلهای جوان و مشتاق شهر , در اوج نگه داشته و از استانهای دیگر در این عرصه مهم هنر ی کشور عقب نمانیم…

در این جلسه مطرح شد: در تمامی شهرها فقط و فقط شهرداریها هستند که‌ فرهنگسرا می‌سازند و سوال این است که‌ چرا کلانشهری مانند رشت فرهنگسرا ندارد؟!

در ادامه این گفتگو، هنرمندان ضمن اظهار این معضل که مطالبات هنرمندان، بابت خدمات ارائه شده در مناسبت‌های مختلف بسیار دیر و به سختی وصول میشود ؛ خواستار بازنگری خاص به این موضوع و در صورت امکان ایجاد تسهیلات بودجه ای شفاف تر در این خصوص شدند.

سید امیر حسین علوی ضمن تقدیر از پیشکسوتان هنرمند حاضر در جلسه گفت: پس از حضور در شورا با جامعه هنری شهر آشنا شده ام و اکنون اعتقاد دارم لازم است ما به عنوان یک نهاد حقوقی، با رسالت اجتماعی، بعنوان بزرگترین ضلع این نهاد در شهرداری رشت در هر حوزه به اندازه توان و بضاعت ورود کرده و ساماندهی ها و حمایتهای ویژه فرهنگی، اجتماعی شهر را انجام دهیم.

وی اضافه کرد : همانگونه که در این دوره ، اعتباری سه میلیاردی را به حمایت از هیات های ورزشی اختصاص دادیم و این امر در گذشته مسبوق به سابقه نبود ؛ بنده تلاش خواهم کرد تا در بخش هنر و نمایش که در رده های مختلف سنی از نونهال تا پیشکسوت دارای فعالان و مخاطبان بسیار است را نیز ، با تخصیص ردیف های بودجه مشخص برای جشنواره ها و هزینه های جاری تحت پوشش بیشتر قرار دهم.
وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که در دور چهارم شورا، حمایتهای خاص و ویژه از سرمایه گذاران فرهنگی شهر مصوب شده و انجام میشود؛ به این شکل که هر سرمایه گذار، بعنوان مثال در بخش سینما علاوه بر اینکه از پرداخت عوارض معاف خواهد بود به ازای هر متر از فضای سینما صاحب یک متر فضای تجاری در شهر خواهد شد و این قانون در مورد فضاهای دیگر فرهنگی همچون مساجد، دارالقرآن ها و غیره نیز در حال اجراست.

علوی تصریح کرد: برای سرمایه گذاران در بخش هتل داری نیز بسته به مکان و شرایط، بخشودگیهای عوارضی مصوب شده ، از ۵۰ تا صد درصد در نظر گرفته شده است .
وی در پایان بر اهمیت اشتغالزایی در بخش صنایع دستی، لزوم اجرای مدیریت یکپارچه شهری و توجه ویژه بر تقویت فرهنگ و هنر شهر تاکید کرد .
این عضو شورا که پیشتر قانون بخشودگی عوارض آموزشگاههای هنری شهر را نیز اجرایی کرده است در پایان سخنان خود گفت: عملکرد خود را در سمت ریاست کمیسیون بودجه در طول چهار سال گذشته منتشر خواهم کرد و عقیده دارم شورای چهارم علیرغم جوانگرایی، تخصص گرایی و حرکتهای قابل قبول رو به جلو، در مدیریت داخلی خود ، ضعیف بود.

خبرنگار:نسرین عشقی