رئیس شورای شهر رشت:

شورا در انجام وظایف کوتاهی نکرده است/هیچ مقام مسئولی به کمک شهرداری نیامد

سید امیرحسین علوی گفت: مردم بدانند که اعضای شورا در این یک سال راحت نبودند، مدیران ارشد به کمک شهرداری نیامدند. با این حال شورا و شهرداری با سختی به وظایف خود عمل نموده است و حتی یک مورد هم شورا در وظایف خود کوتاهی نکرده است.

حرف تازه – عصر امروز شصت و یکمین جلسه شورای شهر برگزار و در پایان حامد عبدالهی به عنوان شهردار منتخب رشت معرفی شد.

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه، شورا را خانه ملت خواند و افزود: به دلیل اربعین حسینی و تعدادی از اعضای شورا در این سفر زیارتی هفته پیش جلسه برگزار نگردید.
سید امیر حسین علوی ۱۳ آبان و روز دانش آموز را گرامی داشت و تصریح کرد: این روز و تسخیر لانه جاسوسی در تاریخ ملت باقی می ماند.
وی ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان در برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی ابراز کرد: هفته پیش پس از مدتها وقفه این جلسه برگزار گردید و امیدواریم با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی بتوانیم یک نقشه و مهندسی فرهنگی برای رشت داشته باشیم.
علوی متذکر شد: برای روشن شدن مسئولان و نخبگان و مردم یادآور می شوم که بر اساس سوگند، اعضای شورا تلاش می کنند بر اساس وظایف حرکت کرده و با وجود اختلاف نظر بهترین تصمیم را بگیرند.
رئیس شورا گفت: نباید به نحوی این اختلاف نظر منعکس شود که شورا توان انجام امور خود را ندارد. این جفا در حق رای مردم است.
وی افزود: در این مدت هیچ مقام مسئولی حاضر نشد به کمک شهرداری بیاید، به بیشتر مسئولان مکاتبه شد. با وجود جلسات متعدد هنوز نتوانستیم طرح تفصیلی را مصوب کنیم.
سید امیرحسین علوی خاطر نشان کرد: شورا و شهرداری به کمک دیگر دستگاه ها رفته ولی این همراهی از مدیران دیگر دستگاه ها کمتر صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: مردم بدانند که اعضای شورا در این یک سال راحت نبودند، مدیران ارشد به کمک شهرداری نیامدند. با این حال شورا و شهرداری با سختی به وظایف خود عمل نموده است و حتی یک مورد هم شورا در وظایف خود کوتاهی نکرده است.
رئیس شورا تاکید کرد: اگر امروز نتوانستیم به یک تصمیم جامع برای شهردار برسیم، اتفاقا بخاطر حساسیت در انجام وظیفه است. از مسئولان ارشد استان می خواهم اندکی به خود آمده و به مجموعه شورا و شهرداری کمک کنند.
علوی در پایان درگذشت یکی از فعالان حوزه ورزش، پدر خانم شیرزاد را تسلیت گفت و از حضور ایشان در جلسه شورا در شرایط کنونی فقدان پدر، قدردانی نمود.