شورای شهر رشت گام آخر را محکم بردارد

حرف تازه : شورای اسلامی کلانشهر رشت یکی از معدود شوراهایی است که در دوره قبل با چالش ها و حاشیه های عمدی و گاه سهوی بسیار زیادی مواجه بود و همه آن ماجراها حتی در سطح رسانه های ماهواره ای هم بازتاب داشت که برای شان و جایگاه مردمی فهیم چون شهر رشت شایسته نبود. […]

حرف تازه : شورای اسلامی کلانشهر رشت یکی از معدود شوراهایی است که در دوره قبل با چالش ها و حاشیه های عمدی و گاه سهوی بسیار زیادی مواجه بود و همه آن ماجراها حتی در سطح رسانه های ماهواره ای هم بازتاب داشت که برای شان و جایگاه مردمی فهیم چون شهر رشت شایسته نبود.

شورای جدید اگر چه با چهره هایی موجه، با صلابت و دلسوز به حال انقلاب و آرمان های نظام  گام ها را مدبرانه تر و حساب شده برداشت،  اما در ادامه و به خصوص بعد از انتخاب دکتر ثابت قدم شهردار کنونی  با سرانگشت اشاره برخی صاحب نفوذها  و هدایت بعضی رسانه ها به شدت وارد حواشی شد. برخی از اعضای این شورا به خصوص طی یک سال اخیر وارد چالش ها و تنش های بی حد و مرزی و ناباورانه ای شدند و گرچه گاه خواسته های این عزیزان موجه و دلسوزانه بوده ، اما در بسیاری از موارد تلاش کردند به جای خدمت به شهروندان و عملکرد دلسوزانه،‌ شورا و مدیریت شهری را به حاشیه برده و فرصت سوزی های فراوانی به بار آورد.! در این راستا اطلاعاتی در اختیار نگارنده است که به لحاظ غیر منتشره بودن و نیز براساس توصیه ی موکد مقام معظم رهبری در راستای امید دادن به جامعه، حتی اشاره ای هم به آنها نخواهد شد.

اکنون براساس آخرین تحولات و تحرکات درونی شورای اسلامی شهر رشت،‌‌ روز یکشنبه هفتم شهریور ماه این شورا آخرین گام  را برای انتخاب هیات رئیسه بر می دارد.

این نهاد مردمی که مانند دیگر مناطق کشور بر آمده از آرای مستقیم شهروندان مرکز استان گیلان است،‌ در سال آخر نشان خواهد داد که شورای کنونی با وجود همه حاشیه ها، فضاسازی های به حق و ناحق ،‌ چالش های رسانه ای و درونی خود انتخاباتی مدبرانه، عاقلانه و به دور از جنجال و فضاسازی خواهد داشت.

مجید محمدپور مدیر مسئول گیلان ۲۴  – جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵

گیلان ۲۴