فرماندار رشت در جمع اعضای شورای شهرستان:

شوراها از حاشیه ها به نفع شهر و شهروندان پرهیز کنند

حرف تازه – دوره آموزشی توجیهی «فرآیند تشکیل و تصمیم گیری شورای اسلامی شهر برای منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان رشت» ، پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار شهرستان رشت و دیگر مسئولین ذی ربط در محل فرمانداری تشکیل شد. به گزارش حرف تازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، […]

حرف تازه – دوره آموزشی توجیهی «فرآیند تشکیل و تصمیم گیری شورای اسلامی شهر برای منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان رشت» ، پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار شهرستان رشت و دیگر مسئولین ذی ربط در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش حرف تازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، سیروس شفقی، فرماندار شهرستان رشت، ضمن تبریک موفقیت منتخبین شورای شهر و کسب اعتماد مردم ، اذعان داشت: ما نیز از حقوق داوطلبین مطابق موازین و عرف قانونی دفاع نموده و بسترهای لازم را در جهت تجمیع به موقع آرا و دیگر موارد فراهم نمودیم.

وی افزود: یکی از دستآوردهای انقلاب اسلامی بحث عدم تمرکز و سپردن کار مردم به مردم به ویژه در امر تشکیل شوراهای اسلامی بود که این یکی از بارزترین مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

فرماندار شهرستان رشت با مخاطب قرار دادن منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان رشت، اظهار داشت: شما یک فرصت بی نظیر برای توسعه خدمتگزاری به مردم و بازوی قدرتمند نظام هستید و این مردم هستند که با بررسی عملکردها و ارزیابی کیفیت و کمیت خدمات شما، میزان موفقیت یک شورا را اندازه گیری می کنند.

وی طراحی ، برنامه ریزی و نظارت در حوزه های مختلف را جز اصلی برنامه های شورای اسلامی و باعث شکوفایی فرصتها دانست و گفت:  امیدواریم شما عزیزان به عنوان نمایندگان فهیم مردم ، کارنامه قابل قبولی را ارائه دهید و ما نیز از هیچگونه همراهی در چارچوب قانون و مقررات کوتاهی نمی کنیم.

شفقی چالشهای موجود را دلیلی بر وجود طرح و برنامه های مدون دانست و اظهار داشت:  باید با همدلی و هم افزایی و کار و تلاش زیاد و با وجود برنامه هایی کامل  و در کنار هم قرار دادن امکانات و اختیارات بتوانیم نیازهای امروز جامعه شهری را فراهم کنیم.

وی افزود: اینکه مردم شهرهای ما از شورای خود رضایت کامل داشته باشند، افتخاری بزرگ است و رضایت مردم از شما بالطبع رضایت مسئولین را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رشت ، حضور منتخبین مردم را سبب مشارکت گسترده مردم در انتخابات دانست و اظهار  داشت: این حقی است که در راستای مشارکت حداکثری مردم ، بر گردن ما دارید .

وی یکی از شاخصه های مورد تاکید مقام معظم  رهبری و رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید را قانون مداری دانست و گفت: در صورتیکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به قانون تمکین کنند یقینا تصمیم گیری های قانونی خواهند داشت و هیچ مشکلی برای کسی به وجود نخواهد آمد؛ چرا که کسی از قانون رنجیده خاطر نخواهد شد .

وی همچنین افزود:  شوراها باید از حاشیه ها به نفع شهر و منافع شهروندان پرهیز کنند.

شفقی با تاکید بر این موضوع که “همه چیز را همگان دانند” ، اذعان داشت: امروز بستری برای آموزش فراهم شده و عزیزانی با تجربه چندین دوره حضور در شوراها در این کلاس حضور دارند زیرا که هدف از برگزاری این گونه کلاسهای آموزشی، یادگیری مسائل و ضوابط جدید در جهت تسلط بر ضوابط و مقررات حوزه کاری و اشراف بر قانون برای حصول موفقیت است و هر گونه کوتاهی در این زمینه ، خروجی ایده آلی را نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان رشت ضمن پرهیز از دچار شدن شوراها به معضل روزمرگی، گفت:  روزمرگی مانعی برای پیشرفت و تحول های اساسی و لازم است.

وی ضمن مخاطب قراردادن اعضای پنجمین شورای اسلامی شهرهای شهرستان ، اذعان داشت: باید در ابتدا از خود سوال کنید برنامه ما برای شورای پنجم در بهبود وضعیت شهرمان چیست؟

شفقی افزود: در بحث گردشگری باید تمامی پتانسیل های موجود را در نظر گرفته و ارزیابی کنید که نقش شورا و شهرداری به عنوان یک محور اصلی توسعه استان در جذب گردشگر چه می تواند باشد ؟

وی همچنین ادامه داد: باید نقاط قوت و ضعف شورا را در تعامل با مدیران، نهادها و دستگاه های اجرایی دانسته و از آنها در راستای تحقق منافع شهروندان و حصول اهداف والا استفاده نمایید.

فرماندار شهرستان رشت، حاصل توفیق شوراها را سرمایه ای ارزشمند به نام اعتماد عمومی برای جامعه، نظام، مردم، دولت و مسئولین دانست و افزود: با افزایش این اعتماد عمومی، زمینه لازم برای حضور مردم در جهت توسعه همه جانبه در همه عرصه ها را به وجود خواهد آمد.

این مسئول در پایان گفت: کاری موفق است که قابلیت اندازه گیری داشته باشد و این مهم است که بدانیم ابتدا، کجا بودیم و بعد از حضور ما در این جایگاه به عنوان یک مسئول، به کجا رسیدیم؟