شهرک سینمایی غزالی

به گزارش حرف تازه به نقل از مجله گردشگری کجارو، شهرک سینمایی غزالی در غرب تهران قرار دارد و در سال ۱۳۵۸ به همت علی حاتمی ساخته شد. بخش اصلی دکور‌ خیابان‌ها و ساختمان‌های این شهرک مربوط به دوره رضا شاه و اوایل دوره پادشاهی محمدرضا شاه است که برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با […]

به گزارش حرف تازه به نقل از مجله گردشگری کجارو، شهرک سینمایی غزالی در غرب تهران قرار دارد و در سال ۱۳۵۸ به همت علی حاتمی ساخته شد. بخش اصلی دکور‌ خیابان‌ها و ساختمان‌های این شهرک مربوط به دوره رضا شاه و اوایل دوره پادشاهی محمدرضا شاه است که برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با محوریت تهران قدیم، از آن‌ها استفاده می‌شود. با وجودی که شهرک غزالی به «شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران» تغییر نام داده است، هنوز بسیاری از مردم آن را با نام شهرک غزالی می‌شناسند. این شهرک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران است که با قدم‌زدن در آن گویی به زمان‌های مختلف تاریخ سفر می‌کنید؛ پس برای آشنایی بیشتر با شهرک غزالی، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

شهرک سینمایی غزالی چگونه ساخته شد؟

علی‌ حاتمی، فیلمساز برجسته‌ای بود که آثار ماندگارش فقط به فیلم‌هایش محدود نمی‌شد و یکی از مهم‌ترین تلاش‌های او، ساخت شهرک سینمایی غزالی در سال ۱۳۵۸ بود. دکورها و بناهای شهرک سینمایی غزالی از روی ساختمان‌های حقیقی ساخته شده‌اند و خیابان لاله‌زار که قسمت اصلی شهرک سینمایی محسوب می‌شود، توسط علی حاتمی احداث شد. هرچند به مرور زمان با ساخت سریال‌های دیگری در این مجموعه، بخش‌های دیگری به آن اضافه شد.

محله های قدیمی تهران در شهرک غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

این شهرک از مهم‌ترین مجموعه‌های سینمایی کشور محسوب می‌شود که فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی متعددی نظیر سربداران، امام علی (ع)، مریم مقدس، کیف انگلیسی، شب دهم، مردان آنجلس، شهرزاد و… در آن ساخته شده است. شهرک سینمایی غزالی زیر نظر سازمان صداوسیما قرار دارد.

شهرک سینمایی غزالی کجاست؟

عکس شهرک سینمایی غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

شهرک سینمایی غزالی در غرب تهران در بزرگراه شهید لشکری قرار دارد. فاصله مرکز تهران تا شهرک سینمایی حدود ۳۰ کیلومتر است و اگر با خودروی شخصی راهی شهرک سینمایی می‌شوید، باید ابتدا به میدان آزادی بروید و مسیر خود را در جاده مخصوص کرج (بزرگراه شهید لشکری) ادامه دهید. وقتی به کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص رسیدید، بعد از کارخانه سایپا باید وارد خیابان پنجاه‌وپنجم شوید. در نهایت نیز می‌توانید در ازای پرداخت مبلغی، از پارکینگ شهرک سینمایی استفاده کنید.

  • تلفن: ۰۲۱۴۴۱۹۵۵۸۰

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید لشکری، کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا، شهرک سینمایی غزالی (نمایش روی نقشه )

شهرک غزالی با مترو

دسترسی به شهرک سینمایی غزالی تهران با مترو وجود دارد. به این ترتیب که باید سوار خط پنج مترو تهران (صادقیه-گلشهر) شده و در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. این ایستگاه در کیلومتر ۱۴ آزادراه تهران-کرج قرار گرفته است و به‌اندازه یک کیلومتر با شهرک سینمایی فاصله دارد.

تاریخچه شهرک سینمایی غزالی

ساختمان سینما ژاله در شهرک غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

علی حاتمی برای فیلم‌برداری مجموعه تلویزیونی هزاردستان به لوکیشن خاصی نیاز داشت که شرایط جغرافیایی و شهری اوایل قرن چهاردهم شمسی را به نمایش بگذارد. به این ترتیب طرح ساخت شهرک سینمایی غزالی تهران با همت او و همکاری زنده‌یاد ولی‌الله خاکدان کلید خورد. برای این منظور زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در غرب تهران در اراضی کناره بزرگراه تهران-کرج را در نظر گرفتند و عکس‌هایی از بناها، عمارت‌های دولتی، محله‌ها و خیابان‌های تهران، لباس و… تهیه کردند.

حاتمی به ایتالیا رفت و با همراهی نقاشی ایتالیایی در شهرک سینمایی «چینه چیتا»، اتودهایی از اسناد و عکس‌ها زد و تابلوهای کوچکی تهیه کرد. سپس با کمک جانی کورتینا، یکی از بهترین دکوراتورهای ایتالیایی، نقشه شهرک را ترسیم کرد و ماکت آن را به ایران آورد. پس از انتخاب زمین مناسب، احداث شهرک با مدیریت محمد مهدی دادگو در اسفند سال ۱۳۵۸ آغاز شد و نهایتا دکورهای مجموعه تا سال ۱۳۶۲ به بهره‌برداری رسید.

جالب است بدانید، تاریخ رسمی افتتاح این مجموعه در سال ۱۳۷۳ بود که به مرور زمان بزرگ‌تر شد؛ به‌طوری که ردپای آن را می‌توان در بسیاری از سریال‌های تاریخی ایرانی مشاهده کرد.

ساختمان قدیم تعمیر تار و سه تار در شهرک غزالی

با وجودی که انگیزه اصلی علی حاتمی از تاسیس شهرک سینمایی، ساخت سریال هزاردستان بود؛ ایشان بنیان‌گذار مجموعه‌ای شد که نقش مهمی در سینما و تلویزیون ایران داشت. این کارگردان فقید دراین‌باره می‌گوید:

وقتی کار ساخت شهرک غزالی را شروع کردم، جوانی بودم و وقتی از در شهرک غزالی درآمدم، پیرمردی شده بودم.

از آنجا که مرحوم حاتمی وسواس و دقت زیادی در کلیه جزییات داشت، شهرک غزالی در اوج دقت و امانت و شباهت به ایران قدیم ساخته شد. به‌عنوان مثال، زمان ضبط فیلم «بابا شمل»، کار ساخت فیلم به‌خاطر یک دکمه پلاستیکی نقره‌ای‌رنگ با لعاب فلزی متوقف می‌شود و با اینکه دکمه کاملا حالت فلزوار داشت، استاد می‌گوید که در زمان قاجار پلاستیک وجود نداشت و این موضوع او را راضی نمی‌‌کند.

خیابان لاله‌زار از بخش‌های مهم شهرک است که در طول زمان دستخوش آسیب‌هایی شده است؛ به‌نحوی که مسعود جعفری جوزانی در زمان ساخت سریال «در چشم باد»، کل مجموعه لاله‌زار را با بودجه شخصی خود بازسازی کرد.

لوکیشن های شهرک سینمایی غزالی

عکس شهرک سینمایی غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

لوکیشن‌های شهرک غزالی به سه بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • دکورها و بناهای دوره قبل از اسلام به مساحت ۱۵ هزار متر مربع که برای سریال‌های مریم مقدس، بشارت منجی و ستاره خضراء استفاده شده است.

  • دکورها و بناهای دوره بعد از اسلام به مساحت ۳۵ هزار متر مربع که سریال‌های طفلان مسلم، آخرین دعوت، تنهاترین سردار، ولایت عشق و… در آن‌ها فیلم‌برداری شده‌اند.

  • دکورها و بناهای دوره معاصر به مساحت ۶۲ هزار متر مربع که آن‌ها را در سریال‌های مدار صفر درجه، کیف انگلیسی، شب دهم، سرزمین کهن، شهرزاد، چشم باد و جهان پهلوان تختی مشاهده کرده‌اید.

لوکیشن سریال مریم مقدس

لوکیشن سریال مریم مقدس شامل بازسازی بخش‌هایی از اورشلیم می‌شد که خانه زکریا، خانه مریم، کاخ هیرود، بازارچه، هیکل سلیمان و… را دربرمی‌گرفت. این لوکیشن پنج هزار متر مربعی، به دوره قبل از اسلام مربوط است و از اصلی‌ترین لوکیشن‌های این شهرک به حساب می‌آید. ساختمان معبد اورشلیم بعدها نیز در سریال‌های دیگری نظیر ستاره خضرا، بشارت منجی، ابراهیم خلیل‌الله، راه آبی ‌ابریشم و… استفاده شد.

لوکیشن کوفه

لوکیشن شهر کوفه در سال ۱۳۷۱ برای ساخت سریال امام علی (ع) بازسازی شد که بعدها برای سریال‌های دیگری از جمله طفلان مسلم، تنهاترین سردار، ولایت عشق و برنامه‌های مذهبی مورد استفاده قرار‌ گرفت. علاوه بر نماهای شهر کوفه، نماهایی از باشتین و سبزوار نیز در این محل به نمایش گذاشته شده است.

لوکیشن لاله‌زار

مغازه های قدیمی شهرک غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

از لوکیشن‌های دوران معاصر می‌توان به لاله‌زار اشاره کرد که اولین بار برای تولید سریال هزاردستان ساخته شد. این خیابان از قدیمی‌ترین و پررفت‌وآمدترین خیابان‌های تهران بود که به‌خاطر وجود مراکز فرهنگی و هنری مثل سینما و تئاتر، یکی از پرخاطره‌ترین خیابان‌های تهران قدیم محسوب می‌شد.

لاله‌زار از مهم‌ترین لوکیشن‌های دوران معاصر شهرک غزالی محسوب می‌شود

لوکیشن لاله‌زار بعدها برای فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ معاصر همچون کلاه پهلوی، در چشم باد، شب دهم و کیف انگلیسی به کار رفت.

لوکیشن فیلادلفیا

لوکیشن فیلادلفیا سال ۲۷۰ پیش از میلاد را نشان می‌دهد و شامل بازارچه، کاخ دقیانوس، کلیسا، دوازده شهر و عمارت دادگاه تشکیل می‌شود. این لوکیشن حضور پررنگی در سریال‌های مردان آنجلس و بشارت منجی داشته است.

لوکیشن کلاه پهلوی

لوکیشن سریال کلاه پهلوی با مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۸۴ ساخته شد و معماری دوره معاصر را به نمایش می‌گذارد.

لوکیشن سرزمین کهن

لوکیشن سرزمین کهن با مساحتی حدود ۲۰ هزار متر مربع شامل میدان بهارستان و محله قدیم تهران می‌شود. این لوکیشن با معماری دوره معاصر در سال ۱۳۸۶ ساخته شد.

لوکیشن سریال تبریز در مه

لوکیشن سریال «تبریز در مه» با مساحت ۱۰ هزار متر مربع دارای معماری‌ معاصر شهر و بازار قدیم تبریز است که با ایجاد تغییراتی به‌عنوان لوکیشن سریال «نردبام آسمان» به کار رفت.

لوکیشن بازارچه خانی آباد

لوکیشن بازارچه خانی آباد که با معماری دوره معاصر در مساحتی حدود ۲۰۰۰ متر مربع ساخته شد، به‌عنوان محل فیلم‌بردای جهان پهلوان تختی در سال ۱۳۷۴ مورد استفاده قرار گرفت.

لوکیشن سریال شهرزاد

رستوران کبیر در سریال شهرزاد

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

بسیاری از صحنه‌های سریال شهرزاد در خیابان لاله‌زار فیلم‌برداری شده‌اند؛ جایی که با هنرنمایی ترانه علیدوستی، یوسف زمانی و شهاب حسینی، بیننده را جذب خود می‌کرد. کافه نادری و سینما تابان نیز از جمله کافه‌ها و سینماهایی هستند که در این سریال دیده‌اید.

سینما تابان

سینما تابان در خیابان لاله‌زار از بناهای مهم سریال هزاردستان محسوب می‌شد که برای اکران اولین فیلم ناطق ایرانی به نام دختر لر استفاده شده بود.

لوکیشن همچو سرو

لوکیشن سریال همچو سرو در سال ۱۳۸۹ در مساحتی حدود ۲۰۰۰ متر مربع ساخته شد که در این مجموعه می‌توانید شاهد معماری دوران دفاع مقدس باشید.

بخش های شهرک سینمایی غزالی

ساختمان دو طبقه قدیمی در شهرک سینمایی غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

پس از عبور از ورودی شهرک سینمایی غزالی، تعدادی مجسمه اسطوره‌ای از ترکیب انسان، قوچ و شیر را خواهید دید؛ اما این همه ماجرا نیست و مجسمه بازیگران بزرگی همچون جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز، علی نصیریان، عزت الله انتظامی و داوود رشیدی نیز پیش روی شما قرار می‌گیرد. در ادامه شاهد نقشه‌ کلی مجموعه خواهید بود.

خانه‌های قدیمی و کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران قدیم، مهم‌ترین بخش شهرک سینمایی غزالی را تشکیل می‌دهند که با قدم‌گذاشتن در آن‌ها می‌توانید به دوران شاهان قاجار بروید؛ زمانی که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان به خود دیده بودند. از مکان‌های دیدنی این شهرک می‌توان به میدان توپخانه، خیابان لاله‌زار، خیابان اکباتان، جواهرفروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، ساختمان شاه‌آباد و کافه پارس تهران قدیم اشاره کرد که تهران قدیم سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۰ را نشان می‌دهند.

  • تابلوی دفترخانه اسناد رسمی در شهرک غزالی
  • ساختمانی با نماد شیر و خورشید در شهرک غزالی
  • خانه ای قدیمی با سردر کاشی مطب دکتر راهور هندی
  • درشکه ای در کنار ساختمانی ستون دار در شهرک غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

چندین مغازه فروش تنقلات، کلاه، بدلیجات، روسری و سی‌دی در این شهرک فعال هستند. در فصل گرما نیز می‌توانید به مغازه‌های فروش بستنی یا نوشیدنی سر بزنید که قیمتشان کمی گران‌تر از بیرون است.

از جذابیت‌های دیگر این شهرک، غرفه‌های لباس بازیگران فیلم‌های تاریخی است که در ازای پرداخت مبلغی می‌توانید لباسی را به سلیقه خود انتخاب ‌کنید و با لوکیشن‌های مختلف شهرک عکس بگیرید. در این میان تردد خودروهای قدیمی روی خیابان‌های سنگ‌فرش، صفای خاص خود را دارد.

علاوه بر عکاسی در آتلیه تهران قدیم می‌توانید با استفاده از کالسکه یا خودروهای قدیمی، در لوکیشن‌های تهران قدیم دور بزنید.

رستوران های شهرک سینمایی غزالی

خودروی قرمز قدیمی جلوی کافه پارس

منبع عکس: ایسنتاگرام  shahrak_tv_iran

کافه‌ها و رستوران‌های نوستالژی‌ در شهرک سینمایی غزالی ساخته شده‌اند که یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی آن هستند و نباید از آن‌ها غافل شوید. از رستوران و چای‌خانه گراند هتل که خاطره‌انگیز هستند و سوژه خوبی برای عکاسی محسوب می‌شوند، تا کافه پارس تهران قدیم و همین طور کافه نادری که دکور و تابلوی آن برای هر بازدیدکننده‌ای جذابیت دارد. رستوران کبیر نیز برای دوستداران سریال شهرزاد، نامی آشنا است.

پس از گشت‌وگذار در شهرک می‌توانید به رستوران گراند هتل بروید و خود را به یک وعده غذا مهمان کنید.

هتل شهرک سینمایی غزالی

گراند هتل در شهرک غزالی

گراند‌ هتل از جاهای دیدنی بسیار مشهور در شهرک غزالی است که اولین‌بار در سال ۱۳۵۹ برای تولید سریال هزاردستان احداث شد. ضمن اینکه سریال‌ها و فیلم‌های متعددی در این لوکیشن فیلم‌برداری شده‌اند. این لوکیشن که مساحتی حدود ۱۰۰۰ متر مربع دارد، شامل رستوران و چای‌خانه سنتی می‌شود و در حال حاضر در اجاره بخش خصوصی است.

بی‌شک هنگام عبور از کنار سردر و نمای نوستالژیک این هتل، خاطره فیلم‌های ساخته‌شده در آن برایتان زنده خواهد شد.

گسترش شهرک سینمایی غزالی

دروازه ای قدیمی با دو مجسمه شیر و در بالای آن در شهرک غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

پس از آنکه علی حاتمی کار ساخت شهرک سینمایی غزالی را کلید زد و بخش‌های مهمی از تهران قدیم در آن بنا شد، فیلمسازان دیگری نیز بودند که برای ساخت فیلم خود از لوکیشن‌های موجود استفاده کرده یا بخش‌های دیگری به آن اضافه کردند. به‌عنوان مثال، دکورها و نماهایی از شهرهای دیگر دنیا از جمله باشتین، کوفه، بیت‌المقدس و… در شهرک سینمایی غزالی ساخته شد.

شاید جالب باشد که بدانید گروه تولید سریال شهرزاد نه‌تنها خیابان لاله‌زار و ساختمانی‌هایی چون گراند هتل، سینما تابان و جواهری غازاریان را بازسازی کردند، بلکه بیش از ۳۰ مغازه‌ جدید به این خیابان افزودند. دفتر «روزنامه‌ باختر امروز» و «صفحه‌فروشی بتهوون» نیز از مغازه‌هایی بودند که به بهانه این سریال در لاله‌زار ساخته شدند. بازسازی شهرک سینمایی فقط به خیابان لاله‌زار منتهی نشد و بیش از ۱۰۰ لوکیشن دیگر به‌شکل دهه‌ ۳۰ شمسی بازسازی شد.

معضل شهرک غزالی برای بازدیدکنندگان

محله ای قدیمی با معماری سنتی در شهرک غزالی

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مسعود شهرستانی)

از آنجا که برخی از دکورهای شهرک سینمایی غزالی تهران فاقد استانداردهای لازم هستند، می‌توانند برای بازدیدکنندگان خطرآفرین باشند؛ به‌خصوص که هیچ نگهبانی در لوکیشن‌ها وجود ندارد. علاوه بر خطراتی نظیر ریزش بخش‌های فرسوده و برخورد با معتادها یا هنروران در مکان‌های خلوت که در کمین بازدیدکنندگان است، کثیفی لوکیشن‌ها، وجود تل‌های آوار و زباله و… نیز بازدید عمومی از این شهرک سینمایی را به چالش می‌کشند.

در واقع، در روزهای طوفانی برخی از بخش‌های نمای ساختمان‌ها از جا کنده می‌شوند یا اتصال مناسبی ندارند و ازاین‌رو خطرناک هستند و ایمنی شهرک را به خطر می‌اندازند. نبود بروشور و نقشه و تابلوهای راهنما نیز از جمله عواملی هستند که از جذابیت گردشگری در آن می‌کاهند. در هر صورت اگر در فصل گرما راهی این شهرک شدید، کلاه آفتاب‌گیر و عینک دودی را فراموش نکنید!

جاهای دیدنی نزدیک به شهرک سینمایی غزالی

باغ گیاه شناسی

دریاچه ای شفاف در میان درختان باغ گیاهشناسی تهران

منبع عکس: خبرگزاری میزان (عکاس: هدا کوهکن)

باغ گیاه شناسی ملی ایران (باغ گیاه‌ شناسی تهران) با انواع گل‌ و گیاه بومی ایران و جهان آشنا، محیطی آرامش‌بخش و زیبا برای گشت‌وگذار دارد. این باغ با وسعت ۱۴۵ هکتار در اراضی چیتگر تهران قرار گرفته است. بخش‌های مختلف باغ گیاه‌شناسی شامل کلکسیون‌های موضوعی، رویشگاه‌های ایران، گل‌خانه جنوب ایران، باغ پیاز ایرانی، باغ میوه‌های بومی، رویشگاه‌های جهان، باغ گیاهان صنعتی و دارویی و… می‌شود.

پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر

منبع عکس: سایت آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

پارک جنگلی چیتگر که در سال ۱۳۴۲ احداث شده است، در غرب پایتخت و در مسیر آزادراه کرج قرار دارد. این پارک زیبا مجهز به امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی متنوعی است که اکثر آن‌ها در محدوده شرقی پارک تعبیه شده‌اند و بخش غربی آن به‌صورت جنگلی باقی مانده است. پیست دوچرخه‌سواری، کتابخانه، پینت بال، ایستگاه‌های اسکان اضطراری، پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، بوستان بانوان ریحانه، باشگاه‌های سوارکاری، چندین رستوران و… از جمله امکانات این پارک جنگلی هستند.

دریاچه چیتگر

قایق سواری در دریاچه چیتگر

منبع عکس: سایت آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

دریاچه چیتگر به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران، محلی فوق‌العاده برای برپایی پیک‌نیک، شب‌گردی‌ و قرارهای عاشقانه است. ضمن اینکه می‌توانید در هر چهار فصل سال به تفریح‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در محیط باصفای دریاچه بپردازید؛ به‌خصوص با نسیم خنکی که از دریاچه می‌وزد، حس حضور در شهرهای ساحلی برایتان تداعی می‌شود. دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی تهران است که با امکاناتی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق و… اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

بام لند

یکی از رستورانهای بام لند با چترهای رنگی

منبع عکس: اینستاگرام بام لند

مجموعه تفریحی تجاری بام لند در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد و از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس تهران به حساب می‌آید. به‌لطف وجود برندهای معروف و مطرحی نظیر آدولفو دومینگز، اسکچرز، ال سی وایکیکی، اسکای اسکارف و آدیداس می‌توانید کالاهایی با بهترین کیفیت را خرید کنید. علاوه بر خرید، از کافه‌ها و رستوران‌ها و تفریح‌هایی همچون کیدز گاردن، ماهیگیری، مسیر پیاده‌روی، قایق‌سواری، شهر بادی، واقعیت مجازی زاویه و… نیز نهایت استفاده را ببرید.

پرسش‌های متداول

شهرک سینمایی غزالی برای کدام سریال ساخته شد؟

علی حاتمی برای فیلم‌برداری مجموعه تلویزیونی هزاردستان به لوکیشن خاصی نیاز داشت که شرایط جغرافیایی و شهری اوایل قرن چهاردهم شمسی را به نمایش بگذارد. به این ترتیب طرح ساخت شهرک سینمایی غزالی تهران با همت او و همکاری زنده‌یاد ولی‌الله خاکدان کلید خورد.

شهرک سینمایی غزالی کجاست؟

شهرک سینمایی غزالی در غرب تهران در بزرگراه شهید لشکری قرار دارد.

لوکیشن‌های شهرک سینمایی غزالی دارای چند بخش است؟

دکورهای شهرک به سه بخش قبل از اسلام، بعد از اسلام و معاصر تقسیم می‌شوند.

آیا کافه و رستوران در شهرک سینمایی غزالی وجود دارد؟

کافه‌ها و رستوران‌های نوستالژی‌ در شهرک سینمایی غزالی ساخته شده‌اند که یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی آن هستند.

عکس‌های گالری از آژانس عکس تهران (عکاس: سبحان فرج ون)

نویسنده: صدیقه شجاعی