مشروح سخنان سرپرست شهرداری رشت در مراسم معارفه مسعود نصرتی به عنوان شهردار :

شهردار مجربی آمده که به دنبال سعی و خطا نیست/ بودجه ۹۶ با دقت نظر کمیسیون بودجه شورا کاهش یافت

حرف تازه – فرامرز جمشیدپور در جلسه معارفه مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت ضمن تشکر از اعضای شورای چهارم و پنجم رشت بابت اعتماد و سپردن مسئولیت سرپرستی شهرداری رشت به خودش، گفت: امروز شهرداری نیامده است که بخواهد با سعی و خطا شهر را مدیریت کند بلکه شهرداری آمده است که تجربیات ارزشمندی […]

حرف تازه – فرامرز جمشیدپور در جلسه معارفه مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت ضمن تشکر از اعضای شورای چهارم و پنجم رشت بابت اعتماد و سپردن مسئولیت سرپرستی شهرداری رشت به خودش، گفت: امروز شهرداری نیامده است که بخواهد با سعی و خطا شهر را مدیریت کند بلکه شهرداری آمده است که تجربیات ارزشمندی دارد و این تجربیات را در اختیار رشت و شهروندان قرار می دهد.

اگر تعامل و همدلی نباشد شهرداری به بیماری حادی دچار می شود

سرپرست سابق شهرداری رشت در ادامه به مشکلات مالی شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: اگر تعامل و همدلی نباشد شهرداری به بیماری حادی دچار می شود. اما در سایه تعامل این مشلات طی یک یا دو سال به ملی رفع خواهد شد.

فرامرز جمشیدپور با اشاره به تصمیم در خصوص رشد بودجه شهرداری رشت اظهار داشت: سال گذشته بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی بسته شد و از آنجا که مناقصات پروژه های عمرانی باید در نیمه اول سال برگزار شود پروژه ها آغاز شد اما در پایان سال به اندازه تعهدات ایجاد شده محقق نشد و وصولی کمتر از ۵۰ درصد بود و باعث ایجاد بدهی شد.

با دقت نظر کمیسیون بودجه شورا، بودجه ۹۶ کاهش یافت / بدهی قطعی شهرداری ۴۰۰ میلیارد است

وی افزود: امسال نیز ابتدا بودجه ای ۱۲۰۰ میلیاردی به شورا ارائه شد که با دقت نظر کمیسیون برنامه بودجه و اعضای شورا با این رقم مخالفت شد و نهایتا بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی بسته شد که بخش عمده ای از آن رقم نیز محقق نشد و امروز شهرداری رشت ۴۰۰ میلیارد بدهی قطعی جاری و عمرانی دارد.

همه باید کمک کنند بودجه ای که به استان آمده به شهرداری برسد 

جمشیدپور با اشاره به جزییاتی از بدهی های شهرداری رشت اظهار داشت: امروز پس از پیگیری های نمایندگان و مدیران مربوطه بودجه ای وارد استان شده است و همه باید کمک کنند که این بودجه به شهرداری رشت برگردد و بخش عمده ای از مشکلات کارکنان رفع شود.

سرپرست سابق شهرداری رشت با انتقاد از مسدود شدن حساب های شهرداری رشت در ادامه به پروژه هایی که در دوره سرپرستی افتتاح و یا آماده بهره برداری شد اشاره کرد و افزود: پروژه های آبهای سطحی درنقاطی مثل قلعه سرا، پستک، زرجوب، مطهری، بخت پسند و حمیدیان از این جن پروژه ها بوده است. همچنین فاز دوم پارک دانشجو، زمین فوتبال چمن مصنوعی، چندین فضای مکث و پل عابر پیاده، آسفالت معابر، ایجاد خانه مهربانی و سرای محله در منطقه ۱، فاز اول پروژه حرم مطهر خواهر امام(س) ، انعقاد قرارداد ۲۰ دستگاه اتوبوس با وام ۴ درصد، تعمیر ماشین آلات سازمان عمران و مناطق که پیش از آن از کار افتاده بودند و می توانند در بحران به کمک رشت بیایند از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

با تزریق اندک مالی دو خیابان بازگشایی می شود

فرامرز جمشیدپور همچنین آبنمای بوستان ملت، ساختمان مرکزی شهرداری، مرکز کنترل ترافیک و بازگشایی دو خیابان را از جمله پروژه های دیگری دانست که با تزریق مالی کوچک در آینده ای نزدیک افتتاح می شوند.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی به موضوع بازسازی اتوبوس ها در قزوین پرداخت و گفت: انتظار داریم مسئولین مربوطه سریعا به وعده های خود در خصوص تحویل اتوبوس ها عمل کنند.

طلب حلالیت جمشیدپور از کارکنان

جمشیدپور در پایان از پرسنل شهرداری رشت طلب حلالیت کرد و گفت: اگر باعث آزردگی کسی شده ام حلالیت می طلبم.

در ادامه با حضور مسئولین از زحمات فرامرز جمشیدپور در دوران سرپرستی تقدیر به عمل آمد.